Garnalen

joep.p

Active member
Lid geworden
2 januari 2023
Berichten
40
Leeftijd
23
Hoi, ik had even een snel vraagje voor iemand. Ik heb net mijn canister filter verschoond en een water wissel en toen lagen ineens al mn garnalen op de kop. Ik heb ze gevangen en in een kweekbakje gedaan die in het aquarium bevestigd zit. Het is nu een half uur later en ze bewegen een klein beetje maar ze lijken het nog niet goed te doen. Heeft iemand een verklaring?
 
Hoe heb je je filter schoongemaakt? Heb je NO2 en ammonia gemeten?
 
Dit heb ik ook in de chat gevraagd en zover ik begreep kregen de garnalen snel last van de verschijnselen na het reinigen maar het lijkt me sterk dat je zo snel nh3/4 of no2 kan meten.
 
Ondertussen is het een paar dagen later. De 10 garnalen zijn dood🙁 ik denk dat het lag aan dat ze vergiftigd zijn door het honden teken spul. Ik heb nog wat waterwissels gedaan en het lijkt erop dat de vissen er geen last van hebben.
 
Als je dat hebt gebruikt voor het onderhoud dan is dat bijna zeker de oorzaak.
 
Wat jammer van de shrimpies. Op welke manier heb je dat spul gebruikt / hoe heeft het in de bak kunnen komen? Misschien kunnen anderen hiervan leren. :)
 
Ondertussen is het een paar dagen later. De 10 garnalen zijn dood🙁 ik denk dat het lag aan dat ze vergiftigd zijn door het honden teken spul. Ik heb nog wat waterwissels gedaan en het lijkt erop dat de vissen er geen last van hebben.
Heb je misschien (lijkt me waarschijnlijk) de spot on versie gebruikt voor je hond?
 
Terug
Bovenaan