Wat is er nieuw

Garnalenbak en Zuid-Amerikaans aquarium van Zilverbeuk

• Onderwerp starter Onderwerp starter Zilverbeuk
  • Startdatum Startdatum
Z

Zilverbeuk

Guest
Hoi allemaal. Na een lange tijd van afwezigheid op het forum, door steeds terugkerende rugklachten een tijd weinig aandacht gehad voor onze aquariums. Meer als de bakken onderhouden gebeurde er eigenlijk gewoon niet, maar nu ben ik toch weer bezig gegaan met onze beide aquariums.

Mijn Zuid-Amerikaans aangeklede aquarium, van 80x35x40, is opnieuw ingericht en ziet er nu zo uit:
579841zilverbeuk_0_84_img_0671.jpg

Er zitten op het moment alleen 2 algeneters, 1 marmer Bijlzalm en 1 Apistogramma Cacatuoide vrouwtje in de bak. Hier komen op korte termijn vissen bij, maar ik wilde eerste de baardalg onder controle krijgen.

De garnalenbak, van 60x30x40, ziet er nu zo uit:
669741zilverbeuk_0_84_img_0662.jpg

De garnalenbak is van mijn dochters. Ze wilden dit al heel lang, maar doordat ik nog nakweek algeneters in deze bak had zitten, kwam het er niet van. Inmiddels zijn ze weg en dus mochten de meiden eindelijk hun garnalenbak starten. Deze bak zijn we pas deze week begonnen, dus moet voorlopig nog wel even indraaien.
In deze bak komt nog mos.

Goed om te horen dat je de hobby weer kunt oppakken.

De bakken staan er al goed bij. Laat de planten maar lekker groeien.

Marmerbijlzalm zal wel graag wat soortgenootjes willen. Stuk of 7 zou leuk zijn.
Een groepje corydoras is misschien ook leuk.

Succes.

De bijzalm krijgt zeker soortgenootjes erbij. Vorige week al bij de LFS gaan kijken, maar toen vertelden ze me dat er zieken in de groep waren. Van de week weer gaan kijken en toen was de groep er niet meer. Nu dus even naar andere winkels in de buurt om er een aantal te halen.

Corydoras komen ook weer.

Maar voor nu wil ik eigenlijk eerst de bak goed draaiend/stabiel krijgen en dan pas weer vissen toevoegen. Maar zal niet lang meer duren denk ik voor er weer vissen komen.

Bedankt allemaal. Altijd leuk als anderen de bakken ook leuk vinden!

Vandaag nog wat plantjes in beide bakken gedaan. Qua planten zijn de aquariums nu compleet.

Zo staat de Zuid-Amerikaanse bak er nu bij:
557188zilverbeuk_0_84_img_2181.jpg

Binnenkort ga ik even kijken naar wat nieuwe vissen. Ik wil geen Apistogramma Cacatuoides meer. Ze zijn erg mooi, maar ook erg territoriaal. Ik wil nu een wat meer socialere vis uit Zuid-Amerika. Ben nog op zoek naar iets leuks.

En zo is de garnalenbak nu:
125867zilverbeuk_0_84_img_2183.jpg

De garnalenbak draait nu anderhalve week, en de plantjes die er al die tijd al in staan doen het goed.

Ik had van de week alleen iets op het wateroppervlak drijven wat op schimmel leek:
714625zilverbeuk_0_84_img_0664.jpg

Ik heb het er, zo goed als het ging, proberen uit te scheppen. En verder heb ik de uitstroom anders gehangen zodat het wateroppervlak wat meer in beweging is en ik heb wat water ververst. Ik hoop dat dit het probleem verhelpt. Tips omtrent dit probleem lees ik graag.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan