S
Smatt
Guest
Hallo allemaal. Mijnnaam is smaat en ik start een garnalenbak. Voor wie mijn voorsteltopic niet gelezne heeft, hier even een lnk:
http://www.aquaforum.nl/ubb/ubbthreads. ... ost1389198
Ik ga dus een bakje bouwen voor de lol. Ik heb een verticale 20x20x50 en wil in de onderste helft water hebben. Planten en hout mogen boven de waterlijn uitsteken. Hopelijk gaan ze bloeien.
Ik zal hier de komende tijd veel vragen. Ik hoop dat jullie me op weg kunnen helpen. In ruil zal ik mijn vorderingen hier posten. De regelmaat hangt af van de hectiek in mijn gezin met drie kleuter/peuterjongetjes. Doel is met de Kerstvakantie de bak vol te hebben...
Ik weet nog niet zo goed hoe ik het ga aanpakken, maar heb al wel de volgende dingen bedacht.
- graag wil ik een biotoopgetrouwe bak, dus alle garnalen en planten uit dezelfde regio (bijvoorbeeld geen indonesie taiwan mix.
- planten die onder water groeien en in de bak zullen bloeien.
Er zijn helaas veel meer dingen die ik niet weet:
- hoeveel garnalen kan ik kwijt op 20x20x30 (lbh)?
- kunnen ze ontsnappen?
- filteren?
- ik moet een lichtkap bouwen. welk licht is goed? zijn er zelfbouwkits?
Zo kan ik nog wel even doorgaan. Voorlopig twee sporen:
- techniek op orde maken (licht en lucht)
- biotoopkeuze
Alle tips en links zijn welkom!
foto van bak volgt
Oh ja: doel is alles lowbudget te doen. MacGyverachtige suggesties van harte welkom 🙂
http://www.aquaforum.nl/ubb/ubbthreads. ... ost1389198
Ik ga dus een bakje bouwen voor de lol. Ik heb een verticale 20x20x50 en wil in de onderste helft water hebben. Planten en hout mogen boven de waterlijn uitsteken. Hopelijk gaan ze bloeien.
Ik zal hier de komende tijd veel vragen. Ik hoop dat jullie me op weg kunnen helpen. In ruil zal ik mijn vorderingen hier posten. De regelmaat hangt af van de hectiek in mijn gezin met drie kleuter/peuterjongetjes. Doel is met de Kerstvakantie de bak vol te hebben...
Ik weet nog niet zo goed hoe ik het ga aanpakken, maar heb al wel de volgende dingen bedacht.
- graag wil ik een biotoopgetrouwe bak, dus alle garnalen en planten uit dezelfde regio (bijvoorbeeld geen indonesie taiwan mix.
- planten die onder water groeien en in de bak zullen bloeien.
Er zijn helaas veel meer dingen die ik niet weet:
- hoeveel garnalen kan ik kwijt op 20x20x30 (lbh)?
- kunnen ze ontsnappen?
- filteren?
- ik moet een lichtkap bouwen. welk licht is goed? zijn er zelfbouwkits?
Zo kan ik nog wel even doorgaan. Voorlopig twee sporen:
- techniek op orde maken (licht en lucht)
- biotoopkeuze
Alle tips en links zijn welkom!
foto van bak volgt
Oh ja: doel is alles lowbudget te doen. MacGyverachtige suggesties van harte welkom 🙂