Wat is er nieuw

garnalenbakje van cone

Ik denk dat het bakje gewoon wacht op wat leven, en dat het daar al een stuk vrolijker van wordt 😉

Vandaag nog een bakje gehaald, hij was bedoeld als "kraam/ quarantaine" bak.
Maar nu ik hem helemaal schoon heb gemaakt en getest heb of ie waterdicht is, ben tot de conclusie gekomen dat een stuk mooier is dan mijn huidige garnalenbak 😳
414795_0_82_20150223_103003.jpg

Nu wil ik mijn bijna ingedraaide garnalenbak toch om wisselen.
Ik ga dit doen door al het water op te vangen in emmers en dan de steentjes, planten en filter over te zetten en dan weer te vullen met het zelfde water.
Moet ik dan de nieuwe bak toch weer wat langer laten indraaien?
:help:

Zelf vind ik dat andere bakje veel mooier dan deze maar smaken verschillen natuurlijk.
Inrichting ziet er mooi uit en de verkleuring van het water gaat na verloop van tijd vanzelf weer weg als de tannine uit het hout is.
Als je toch de boel gaat overzetten kan je het beste een tijdje wachten met bewoners nemen tot je zeker weet dat het in balans is.

@ seabait, Het bakje staat bij me in de keuken en aangezien ik een antraciet met alu afwerking keuken heb komt het bakje meer tot zijn recht als de zwarte. Verder is het alu bakje 2cm hoger en kom ik daardoor met de techniek net iets beter weg.
Maar ik wist niet dat de verkleuring te maken had met het hout, misschien dat daardoor het er een beetje triest uit vind zien.
Wel moet ik zeggen dat de het plantje wat op de voorgrond staat, helemaal aan het verpieteren is, er bijna niets meer van over

Ah vandaar,ja bakje moet wel bij de rest van het interieur passen natuurlijk! 😉
Plantje op de voorgrond is ook niet het makkelijkste,heeft aardig wat co2 en licht nodig.

Hmm, dan laat ik dat plantje in de nieuwe bak achterwegen

Ik zat ff snel te lezen en te kijken ik dacht al die heeft de hele bak weer leeggehaald die stopt ermee😛 gelukkig was het niet zo. Hoop dat je nieuwe bakje snel is ingedraaid ben echt benieuwd welke bewoners er nou uiteindelijk ingaan en of je ook nog voor een kreeftje gaat.

Ik zet mijn stoel erbij hou dit topic in de gaten 🙂

Ik heb net contact gehad met shrimpkings en als volgende week de waarde goed zijn, ga ik de nieuwe bewoners bestellen 🙂 🙂

Aangezien ik hier helemaal nieuw mee ben, begin ik met vuurgarnalen en rode sakura.

Vind het zelf zonde om die samen te zetten,de gewone vuurgarnalen zullen de gradatie van de nakweek sakuras omlaag halen namelijk.
Is sowieso geen garantie dat de nakweek van sakuras mooi rood zijn maar met gewone vuurgarnalen erbij zal het er niet beter op worden natuurlijk.

Ja zoals gezegd, ben beginneling en dit werd me aangeraden door shrimpkings, was juist beter voor de nakweek :S

Nou gisteren mijn garnalen bakje om gezet. Ondanks het hele bruine water ( zoals seabait al zei, komt dat door het hout), heb ik alles overgezet, steentjes planten en techniek niet schoongemaakt en het water is ook in de nieuwe bak overgezet. Een klein beetje vers water moeten toevoegen,omdat het bakje toch iets hoger en dieper is.
Ik heb er ook tijdelijk een extra pompje bijgehangen in de hoop het bruine water sneller helder te krijgen.
En vanmorgen bleek het bakje al een stukje helder te zijn.
Super blij met het resultaat:
318522_0_82_14.jpg

231122_0_82_16.jpg

🙂

Ziet er ook weer mooi uit.

Nog even over de garnalen,is natuurlijk net hoe je het bekijkt.
Neem je als hoofdgroep normale vuurgarnalen met een paar sakuras zal er tussen de nakweek wat meer mooiere gekleurde garnalen zitten de eerste periode.
Na verloop van tijd is de kans groot dat dit minder zal worden.
Neem je als hoofdgroep sakuras zullen de normale vuurgarnalen zorgen voor minder mooi gekleurde.

Is maar net wat je zelf wil bereiken met de garnalen maar dat is het verhaal een beetje.

hee john,
Wat ik eigenlijk wil bereiken is, dat ik een leuk garnalenbakje heb met zo rood/oranje mogelijke garnalen met nakweek. Die nakweek wil ik gaan uitzetten in mijn 3 andere bakken, maak het garnalenbakje moet kleurrijk blijven.
Wat zou jij doen?

Nou snap ik het helemaal niet meer,rood/oranje?
Wil je rode en oranje sakuras bij elkaar zetten dan?

Nee gewoon een kleur.
Ik schreef rood/oranje, omdat ik eigenlijk niet weet of een vuurgarnaal nou rood of oranje is. :S
Als ik bij de LFS in de bakken kijk vind ik ze oranje, maar als ik op site info zoek, hebben ze het altijd over de rode kleur

Ja op die manier,ik dacht al want er zijn namelijk ook echte oranje vuurgarnalen 😉
Gewone vuurgarnalen hebben ook wel wat oranje idd maar sakuras zijn echt bloedrood en vind ik zelf persoonlijk mooier dan de gewone.
Als ik zelf tussen deze 2 zou moeten kiezen nam ik dus enkel een groepje sakuras.
Heb je ook al aan crs gedacht bv?

Heb ik zeker aan gedacht, maar cr zou toch lastigere zijn, ook qua kweek.
En ik wil er flink wat kweken voor mijn andere aquariums. zo dat de garnaaltjes de bakken wat kunnen opruimen.
En eventueel dan overstappen op cr

Vandaag is het vier weken geleden dat ik mijn garnalenbakje heb opgestart, ik heb weliswaar alles overgeheveld naar een andere bak. Maar filter en bodem is nu vier weken ingedraaid.
Dit zijn de waarden: PH= 7.5 KH= 8/9 GH=9 NO2=0 NO3= +/- 10
Kunnen er nu rode sakura of vuurgarnalen in? :S

Ik geef het op,dacht dat ik het uitgebreid aan je had uitgelegd... 😉

@ john Er staat "of" tussen de twee soorten 😉

Ja zie ik maar snap je vraag niet helemaal.
Er kunnen rode sakuras in of vuurgarnalen maar ook de combi alleen weet je wat er dan kan gebeuren,is jouw bakje dus is aan jezelf wat je neemt dan toch?! 😉

Je begrijpt de vraag niet john.
De vraag was : kunnen er garnalen in mijn bakje nu het 4 weken ingedraaid is en de genoemde waarden heeft

ik heb de twee soorten alleen genoemd, omdat bij andere soorten bijv cr , het verstandiger is om 6 weken te wachten 😉

😳 sorry verkeerd begrepen idd :stom:
Ja dat kan prima hoor.

Ha fijn 🙂 🙂.
Ik ga ze vandaag bestellen 😉
Dan hoop ik ze midden volgende week binnen te hebben 😀

jaaaaaaaaaaaaaa 🙂 :smitten: 🙂
Mijn garnaaltjes zijn binnen
10 x rode sakura vrouw
5 x rode sakura man
964513_0_82_17.jpg

589296_0_82_18.jpg

824449_0_82_22.jpg

Mooier foto's volgen nog, ze moeten nog op kleur komen en ga dan foto's maken met mijn fototoestel ipv phone

Mooi bakje en prachtige garnaaltjes..

Bedankt allemaal.

Ik zit alleen nog een beetje te kl*ten met het licht.
Wanneer ik de schakelklok aan laat springen en ik ze zoveel mogelijk kan zien.
Hoelang mogen garnalen licht hebben of moet ik naar de max. lichturen van de planten kijken :help:

Mooie garnalen!
Als er idd meer lichturen zijn dan goed is voor de planten is de kans op algen groot en is ook niet goed natuurlijk.
Je kan wel een pauze in de verlichting doen bv,paar uur rond de middag het licht uit zodat het 's avonds langer aan kan.

Nou ik dacht gisteren, ik steek eens een spaghetti in de bodem, kijken wat er gebeurt.
Ziet leuk uit al mijn garnalen op de stengel.
Zie ik ineens dat er ook nieuwe babygarnaaltjes bij zitten, hoe leuk is dat 🙂
268995_0_82_25.jpg

Ze zijn nog heel klein en bijna nog helemaal doorzichtig, maar als je goed kijkt zie je er 3 zitten, links op de stengel

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan