Garnalenbakje van de dochter aan het klaarstomen voor gebruik


Dat is wel heel erg jammer! Je had nog wel gecheckt of de bak niet lek was. Hoe heb je dat dan gedaan (behalve niet heel goed)? Ik schat in dat je het je dochter morgen pas kan vertellen omdat ze al in "vissen dromenland" ligt..?

Wat RichD1011 zegt...als het de kit rand is (meest waarschijnlijk), kun je het zelf maken. Ik denk met glaskit uit de bouwmarkt, maar heb daar zelf geen ervaring mee. Op het forum zijn vast ervaringsdeskundigen...!

Enige voordeel, hoe zuur ook, is dat er nog niets in zit!
Het is toch wel erg ver weg, anders had ik een beetje kunnen helpen. Maar even verder kijken op Marktplaats en anders gratisoptehalen.nl?

Heel veel succes!!!
 
Nou ja, mijn dochter was nog wakker toen ik er achter kwam.

Ik heb het gechecked door hem op het aanrecht te zetten en toen te vullen met water.
Uurtje of 2 laten staan en toen leek er dus niets aan de hand.

Nu stond hij dus net sinds gisteravond met water en zandbodem op de kast en vanavond dus met planten erin (beetje water afgeheveld voor ik de planten plaatste en weer bijgevuld toen de planten stonden)

Viel dus vanavond pas op....

Dochter was in eerste instantie heel verdrietig, heeft pappa nog wel geholpen om de bak leeg te maken, de planten veilig te stellen in een emmer enzo en de kast even op te ruimen.

Ben al even op marktplaats aan t kijken geweest en heb al wel wat gevonden, maar nu dus de vraag of de adverteerder met mijn bod akkoord gaat.
 
Wel een schat van een dochter heb je dan, die, ondanks haar verdriet, helpt met opruimen..
 
Echt heel sneu, arme meid.

Kan je helaas niet helpen aan een nieuwe bak, dus dat is wel balen.
Misschien nog wel een tip.
Wij laten een tweedehands / op MP gekocht aquarium altijd een hele nacht en een deel van de dag vol water staan in de badkamer om te zien of ie lek is of niet.
Niet dat dat waarschijnlijk altijd een garantie is, maar 2 uurtjes is wel wat te kort.
 
Das toevallig.
Die aqua40 en tetra heb ik toevallig op gereageerd.

Aan beide adverteerders de situatie uitgelegd in de hoop dat ze begrip hebben.

@Ansi, ik besef me nu ook dat het veel te kort geweest is.
Kan hier alleen maar mijn les uit trekken.

Nu maar hopen dat ik snel iets vervangends vind.

Geluk bij een ongeluk:
Er zaten nog geen bewoners in en de planten staan nu in een emmer zodat het slakkengif wat er eventueel op gebruikt is uit kan trekken.

Nu hopen dat ik snel een vervangende bak voor mijn dochter op de kop kan tikken.

Ik hou jullie op de hoogte
 
jaa 2uur is misschien wat kort ja.. maarja, je doet water erin en ziet geen water eruit komen (wat ik ook gedaan zou hebben). maar je weet niet hoelang het bakje al leeg staat. misschien dat de kit nu het water er langer in zit is gaan "werken" en er dus een kiertje is ontstaan tussen het glas en de kit.
 
En er is een akkoord.

De Aqua40 is van mij.
Details worden nu besproken, en hij wordt zelfs gebracht!

Mijn dochter weet dit nog niet dus die is helemaal door het dolle als er ineens iemand met een aquarium voor de deur staat :D
 
Da's wel heel rot ja!

Kan het zijn dat de bak lang droog gestaan heeft en dat de kitnaad daardoor is gaan lekken? Misschien was er geen opzet in het spel.

Hopelijk kan het gerepareerd worden.......
 
Komen er ook slakjes in? Neritina kweekt niet en een slak ks best leuk... Of anetomes...
Klein visje misschien? Vuurtetra of boraras...
Of een andere garnaal dan vuurtje...

Wel rot die tegenslagen... Hoop dat je toch een mooi bakje krijgt voor je dochter. Gedacht aan een scape?
Grote groep sterrenkruid, groep cabomba, pluk javamos achter de stenen, klein plantje op de bodem met open zand van de grot tot voor ofzo...
 
Super nieuws dat je die Aqua40 op de kop hebt kunnen tikken. Top verassing voor die kleine meid!!!!
 
Superpapa is superpapa!

Wat een ellende zeg!
De aqua 40 is een mooi bakje. Hier zul je veel plezier van hebben.
Dochtertje zal erg blij zijn!

Ik leef met jullie mee en hoop met jullie mee dat dit bakje wel waterdicht is.
 
Ah, balen van de lekke bak. Gelukkig een nieuwe op de kop kunnen tikken. Succes ermee!
 
Even een update....

Dochter was helemaal uitbundig toen de aqua40 werd gebracht.
De adverteerder had het hele verhaal hier ook gelezen (heb hem de situatie hier uitgelegd met linkje hier naartoe erbij)

Hij vond het zo sneu voor die kleine meid en is gelijk de aqua40 gaan vullen, heeft een verwarming erbij gedaan, heeft een mooi klein stukje kienhout erbij gedaan en een restje met voerkorrels voor garnalen.

De planten heb ik in een emmer water gezet.
Water in de emmer zo'n beetje om de 5 uur ververst, planten bij verversen afgespoeld onder de lichtstromende kraan.

Vandaag het zand in de aqua40 gedaan, gevuld met water en wat mooie witte kiezeltjes die mn dochter bij oma uit de tuin had gehaald uitgekookt.
Toen kwam er visite....moest dus even wachten met verdergaan met de aqua40, maar toen de visite weg was ben ik weer vrolijk verder gegaan met het inrichten van de aqua40.

Tijd om de planten erin te stoppen :)
Wat kiezeltjes om de planten heen, maar mijn dochter mag er nog een paar bij oma uit de tuin meenemen want dat ziet er erg leuk uit zo om de planten heen !!
photo_2016-05-16_00-43-43.jpg


Het stuk kienhout is nu in een emmer water aan het trekken.
Morgen nog 1x het water daarin verversen en het hout er nog even een dagje in stoppen.

Er komen nog andere plantjes is en uiteraard een lekkere pluk javamos op het hout gebonden, maar dit is als begin al best leuk!!
 
Leuk zo'n bakje voor je dochter. :thumbs: Als rechts achter Cabomba is, zou ik deze er uithalen. Geregeld lees je dat de garnalen sterven, als je Cabomba hebt gesnoeid. Wordt veelal behandeld tegen slakken, de plant heeft de eigenschap gif op te slaan in de stengel. Plukje mos op het kienhout binden, garnalen vinden mos erg fijn.
 
Wat fijn dat je weer een nieuw bakje hebt kunnen vinden! Anders had ik er waarschijnlijk wel een voor je gehad.
Ikzelf heb de cobomba 3 weken in een emmer gehad, daarna was het gif eruit.
Veel plezier met het inrichten.
 
@Crash: Er komt ook zeker een pluk mos op het hout te zitten.
Dit deed ik in het verleden bij mijn garnalen ook en met erg mooi resultaat.

@Nickey: Wat aardig dat je aangeeft dat jij eventueel ook nog wel een bakje had gehad.
Maar mn dochter (en ik uiteraard ook) zijn heel blij met deze aqua40.

En over de cabomba....Is dat echt zo'n gif slurper joh ?
Ik heb de cabomba 2 dagen in een emmer laten weken welke ik om de 4 a 5 uur van schoon water voorzien heb en bij iedere waterwissel in de emmer heb ik de planten afgespoeld onder de kraan......wellicht valt het dan allemaal wel mee ?
Ik zat er gister na het planten al wel aan te denken om de cabomba en waterpest te vervangen met iets anders, maar ik moet nog even kijken wat het gaat worden.
 
Ik zet de planten meestal 4 a 5 dagen in een emmer te weken. In hoeverre Cabomba nu echt giftig is durf ik niet te zeggen.
Maar zoals Lex al zegt kun je beter geen risico hiermee nemen.
 
Ja mijn dochter was zo in en in verdrietig dat haar bakje lek was...dan moet daar wat aan gedaan worden natuurlijk.

Nu sprak ik gister een vriend van mij en die heeft nog aquarium kit liggen, dus die wil de andere bak wel onder handen nemen :)
 
Ziet er al leuk uit. Als vervanger heb ik hier eventueel nog wel wat stengels Limnophila heterophylla in de bak drijven. Het is op de foto de plant in de linkerhoek, naast de Vallisneria. Heeft er al geruime tijd in gestaan en gaat hier ook goed met garnalen. Stuur maar even een PB als je interesse hebt!

Edit: dus wellicht 2 bakjes binnenkort :D
 
Das ook een mooie bak Killerfish!!

Er komen sowieso nog andere/meer planten in de bak te zitten.
Het rechtergedeelte wil ik nog behoorlijk dicht beplanten.

Ik zat te denken om links in de bak sowieso wat Vallisneria Asiatica te plaatsen.
 
Tnx, ben er zelf ook erg blij mee. Vallisneria is ook een hele mooie plant, vooral om door te laten groeien naar het oppervlak. Mocht ik de Limnophila nog op moeten sturen dan laat maar weten! Anders gaat hij hier de vuilnisbak in namelijk.
 
een pluk mos riccia fluitan Micranthemum sp. Monte Carlo en levermoss heb ik nog wel voor je ik wil het je wel opsturen dit komt allemaal uit mijn garnalen bakken (kan alleen niet beloven dat deze slakvrij zijn)
en een leuke appelslak kan ik voor je kleine meisje ook nog wel missen en omdat je een zandbodem hebt is het misschien raadzaam om er puntslakken toe te voegen en die heb ik ook nog voor je

vind het jammer dat ik nu pas je topic lees anders had nog wel een oplossing kunnen bieden
 
Crash zei:
Leuk zo'n bakje voor je dochter. :thumbs: Als rechts achter Cabomba is, zou ik deze er uithalen. Geregeld lees je dat de garnalen sterven, als je Cabomba hebt gesnoeid. Wordt veelal behandeld tegen slakken, de plant heeft de eigenschap gif op te slaan in de stengel. Plukje mos op het kienhout binden, garnalen vinden mos erg fijn.

is het niet zo dat als je deze in het begin snoeit net nadat ze geworteld zijn je de onderste stengels geen gif meer bevatten en dat het gif door koolfilters eruit gehaald word

ik kan me vergissen hoor ik heb hier namelijk als ruim een jaar cabomba in mijn vuurtjes bak staan en die snoei ik ook regelmatig
 
Leuk dat je een aquarium gaat beginnen samen met je prachtige dochtertje.
Ben straks wel benieuwd naar foto's :D
 
En........je kunt je beter superdad noemen :D
 

Terug
Bovenaan