Wat is er nieuw

garnalenbakje

• Onderwerp starter Onderwerp starter jejachmi
  • Startdatum Startdatum
J

jejachmi

Guest
mijn bakje voor garnalen is nog aan het indraaien..
alleen als je water toevoegt wat al in is gedraait zeg maar dan kan je de indraaitijd toch verkorten?

als ik nu voor de helft ingedraait water gebruik.. hoelang moet het bakje dan nog draaien?

het bakje draait net 1 week. dus geduld moet ik sowieso hebben

Voor garnalen zeggen ze meestal langer dan normale vissen.
Hier draaien alle bakken (die van mij zijn) minimaal 5 weken in.
Maar ik zou zeggen dat je een 3 weken moet indraaien. Dit baser ik eik op niets, wil de mening van anderen ook wel weten.

Als je nou een ui doormidden gesneden op de kap zet gaat het indraaien nog sneller maar meet wel eerst de waterwaarden voor je de garnalen in het bakje zet.

Seabait zei:
Als je nou een ui doormidden gesneden op de kap zet gaat het indraaien nog sneller maar meet wel eerst de waterwaarden voor je de garnalen in het bakje zet.

Is dat zo??
Leg eens de werking uit als je wilt 🙂
De ui erin hangen helpt niet denk je 🙁 😉

oke maar eind deze maand kan in theorie de garnalen erin.

Eind van deze maand zeker wel.
Zelf liet ik m'n bakjes 2 weken indraaien dan was de nitrietpiek voorbij en durfde ik het wel aan.

gezien het de eerste vd maand is moet dit idd wel kunnen. Een :foto: zou wel leuk zijn 😀
Seabait, dit zal er wel aan liggen welke garnalen je wilt houden. Met de wat duurdere garnalen (hoge gradatie cr of cb oid) zou ik het liefst iets langer wachten. Voor vuurtjes ofzo zou ik het minder erg vinden

Wat ik me dus afvraag is of je je bak TE lang in kan draaien...
Kan dit?

En stel dat je een emmer met water neer zet en er een sponsfilter inzet bv, wel aangesloten en aan, is dit dan ook indraaien?
Of zijn er plantjes en substraat nodig?

Nee, dat kan niet.
Gaat gewoon door.

Ja,water word dan groen,dus zit leven in.
Maar geen nitrietpiek.

Killerfish zei:
gezien het de eerste vd maand is moet dit idd wel kunnen. Een :foto: zou wel leuk zijn 😀
Seabait, dit zal er wel aan liggen welke garnalen je wilt houden. Met de wat duurdere garnalen (hoge gradatie cr of cb oid) zou ik het liefst iets langer wachten. Voor vuurtjes ofzo zou ik het minder erg vinden

foto doe ik wel bij foto album ofzoo. als de garnalen er zijn.

voor de rest.

ik wil crystal red hebben
ph verlagende bodem zit er ook in.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan