Wat is er nieuw

Garnalenbakjes RMS90

• Onderwerp starter Onderwerp starter rms90
  • Startdatum Startdatum
Dank voor de info. Heb een winkel in de buurt gevonden, halfuurtje rijden. Denk dat ik daar dinsdag wel even naar toe ga om het te halen. Beter zekere voor het onzekere.

Nog een klein adviesvraagje dan. Is dit ook aan te raden in de bak waar dalijk de nieuwe citroenen gaan komen?
Bakje staat nu leeg maar daar hebben wel een paar dagen de andere citroenen ingezeten die vandaag verkocht zijn?

Op de websites lees ik alleen maar dit te gebruiken in geval van samenvoegen?

Goeie vraag..
Weet ik spijtig genoeg niet 😉

Heb het zelf nog niet gebruikt.. zal ik binnenkort voor het eerst gaan doen.

Wel begrijp ik dat de invloed die het heeft op de bacteri�n in je filtermedium/bodem te verwaarlozen is (dat heeft het dus enigszins wel), na veel erover gelezen te hebben kwam ik geen ervaringen tegen waarbij het gebruik van Furanol voor problemen heeft gezorgd.
maw.. je zou het voor de zekerheid kunnen gebruiken.

Je zou deze vraag ook even kunnen poneren alhier..
http://garnalenenkreeftenforum.nl/index.php

Daar zitten veel ervaringsdeskundigen.

Ja zal morgenochtend daar eens de vraag stellen, heb ik ook een account.
Misschien dat mijn gemengde groep crystal red en black ook wel gestorven zijn door kruisbesmetting.
Het grootste gedeelte ging vrij snel dood. Zelfs toen nog wat bijgekocht en nog vielen ze om.
Uiteindelijk na de eerste worp jongen heb ik de volwassenen verkocht. De jongen zijn de 12 die ik nu heb zitten.

Zonet 2x mail van Rendo.
Ze gaan mijn bestelling pas verzenden in de week van 12 a 15 oktober. Maar in een eerdere mail staat al wel dat het pakket klaar staat voor verzending.

Beetje jammer dat het deze week nog niet weg kan, voorraad bij hen op de site staat op ruim voldoende.
Als ik inlog op mijn account staat er dat mijn verzending klaar is voor verzending.

Hoop dat het alsnog einde van deze week gewoon komt.
Geduld hebben nu.

Heb vd week bericht gekregen van Rendo, morgen (maandag) komen ze met UPS deze kant op.
Ze zullen er dan dinsdag a woensdag zijn.

De Blue Dream's worden er gelukkig wel steeds meer, breiden flink uit.
Vis er wel af en toe een rili uit, maar goed die kan dan naar het uitgeselecteerde bakje. Rond de kerst verwacht ik een bak vol ermee te hebben.

Ook de 1e paar jongen van de Bloody Mary's gespot. Zo mooi rood alleen vind ik ze niet. Hoop dat ze nog bijkleuren, anders kunnen zij ook naar de uitgeselecteerde. Zijn maar een stuk of 4 jongen. Heb een paar dode exemplaren gehad vd week, incl een zwangere, dus misschien zijn daar de paar jongen wel van. Teven lopen er nog zeker 4 hoogzwangeren rond!

Vd week ook een opruiming gehouden met de uitgeselecteerde exemplaren en daarvan kon ik weer een Eden 501 erbij halen. Heb nu op alle 5 bakjes deze filters draaien. Nog wel tijdelijk icm de sponsfilters.

JBL Furanol is vd week ook bezorgd dus dat kan ik vd week ook gaan toedienen als de Rendo bestelling binnen is.

Hier een foto van de rode, maar wat bleke jongen.
523232_0_82_foto_111015_21_16_49.jpg

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan