Wat is er nieuw

Garnalenbakjes RMS90

• Onderwerp starter Onderwerp starter rms90
  • Startdatum Startdatum
Ja zwarte en bruine zand is van de Hornbach ja. De Neocaridina soorten deden het op de ph bodem ook al goed hoor. Alleen de Crystals had ik veel uitval. Was de bodems ook zat, bleef veel troep in zitten. Nu met zand totaal geen last van vuil. Zien hoe de eigen kweek Crystal jongen het gaan doen.

Ik had met de Crystal red's juist het tegenover gestelde. Gingen slecht op het zwarte zand van Hornbach verlagende bodem van JBl shrimp soil en kweken nu goed. 🙂 Heb in de andere twee bakken, dat zwarte zand van Hornbach, pracht bodem verder.

Ja het zand is super. In mijn Malawi bak heb ik het witte zand van de Hornbach. Ik ga het wel zien of het nu gaat lukken met de Crystals. Als het niet lukt gaan er Oranje Sakura's of een andere Neocaridina in. Maar van de eigen kweek Crystals tot nu toe geen uitval gehad. Ben benieuwd.
Crash zei:
Ik had met de Crystal red's juist het tegenover gestelde. Gingen slecht op het zwarte zand van Hornbach verlagende bodem van JBl shrimp soil en kweken nu goed. 🙂 Heb in de andere twee bakken, dat zwarte zand van Hornbach, pracht bodem verder.

Vuurtjes gingen goed op dat zand. Crystal red's niet door een te hoge PH waarde bij mij. Ik heb het in mijn 180Cm bak en in de 50x50 bak en dat gaan prima.

Ziet er goed uit ,ja.
Leuke bakjes zo.

Bedankt!

Helaas geen plek in huis voor nog meer bakjes. Mja binnen 1 a 2 jaar hoop ik een eengezinswoning te hebben met mijn eigen hobbykamer dan 😀

Dat staat ook nog op mijn wensenlijstje, een leuk garnalenbakje! Zit alleen te twijfelen over de bodem, gebruik nu gewoon filterzand maar de meeste garnaaltjes willen toch een iets lager PH, dus weet niet of ik er goed aan doe om een PH verlagende bodem te gaan gebruiken of niet.. Staan er mooi bij !🙂

Die blauwe zijn wel erg mooi zeg......

Nu ik dit zo zie begint het bij mij ook weer te kriebelen om een garnalenbakje te starten....

Ze kweken ook als gekken. met 20 begonnen en ca 3 maanden verder zit ik nu (schatting) tegen de 80/100 aan, ondanks een flinke grote uitval door no2 wegens schoonmaak spons.
Shortysfishies zei:
Die blauwe zijn wel erg mooi zeg......

Nu ik dit zo zie begint het bij mij ook weer te kriebelen om een garnalenbakje te starten....

Ziet er goed uit hoor. Lagere gradaties zullen het vast goed doen.

Vandaag weer lekker aan het klooien.
Zonet een extra Eden 501 filter gehaald want die andere bevalt prima.
Kijken wat het geluid aan resonantie straks met 2 draaiende filters is. Helaas resoneert mijn meubeltje een klein beetje.
Valt het geluid mee komt er uiteraard ook een 3e filter eerdaags.
Volgende maand zijn de andere 2 bakjes dan aan de beurt.

Morgen ga ik citroen backstripes aanschaffen 😀

116466_0_82_foto_240915_14_07_06.jpg

394622_0_82_foto_240915_14_05_55.jpg

346697_0_82_foto_240915_14_20_10.jpg

Tijd voor weer wat foto's.
De crystal red jongen zijn gelukkig goed aan het groeien.
De Blue Dreams zijn ook flink aan het uitbreiden, mag ook wel want hier heb ik een flink deel van verloren.
Bloody mary's heb ik er ook 5 met eitjes rondlopen en de eerste paar jongen al gesignaleerd!
De uitgeselecteerde is een grote mengelmoes, mja laat dit maar even rondkweken tot en met december voordat er een zooitje weer verkocht gaat worden.
Tevens vd week gele backstripe citroenen gekocht, deze gaan waarschijnlijk morgen al weer weg, niet wat ik ervan verwacht heb.

649887_0_82_foto_031015_21_11_00.jpg

592984_0_82_foto_031015_21_28_24.jpg

495478_0_82_foto_031015_21_11_16.jpg

735467_0_82_foto_031015_20_15_16.jpg

891114_0_82_foto_021015_16_14_32.jpg

Voor de volgende foto update zal ik de foto's eens met een goede camera maken ipv met de drama camera van mijn mobiele.

Ziet er goed uit.

Alleen, wat een slangen,joh.
Van die eden, zo dik.

Koop er wat 90 graden bochten , kan je 3/4 korter.

bedankt! Ja slangen zij nu al wat korter, net boven de verlichting uit. Maar idd bochten kan ik nog wel overwegen ja.
Moet ook nog de plastic aanzuigbuis een keer inkorten, dan is het slangniveau ook weer lager.
Komt tzt wel maar bedankt voor het meedenken.

De citroenen zijn vanmorgen opgehaald. Bakje staat nu dus leeg. Nog even goed nadenken wat ik ervoor ga terughalen. Of mooiere citroengarnen, al is dat maar de vraag of ik die ervoor terug krijg als ik via het internet bestel.

Rendo zijn ze leuk geprijsd, alleen jammer dat je van de afbeelding moet uitgaan. Shrimpsroyal heeft ook super mooie zitten, alleen beetje duur a 60eir voor 10stuks. Iets teveel van het goede. Nog even over nadenken.
Chrisgarnalenshop heeft ook citroenen zag ik op zijn site, alleen die wilt blijkbaar niet verkopen want die reageert niet op zijn mail.

Vandaag nog even over nadenken, als ik vanavond bijv bestel bij rendo heb ik ze waarschijnlijk einde van de week binnen.

Ik heb destijds dus de hoge gradatie van Rendo gehad en die waren erg mooi moet ik zeggen en worden prima verzorgd verstuurd ook nog eens.
Maar goed zolang het koop op afstand is blijft het altijd een gok.

Heb zelf ook goeie ervaringen met Rendo.. maar je hoort er wel wisselende geluiden over, de foto's geven veelal een erg rooskleurig beeld.
Maar ze zijn dermate voordelig dat ik de gok wel zou durven nemen.

Ja als je vragen stelt via de mail dan gaat dat bepaald niet snel nee maar ik heb qua kwaliteit nog nooit een slechte kwaliteit gehad.
Maar ja, 100% zekerheid heb je nergens natuurlijk.

Ja denk ook dat het rendo gaat worden. Hoge gradatie citroenen 10 stuks voor 18eur. 20 stuks met bezorgen ca 52eur. Royalshrimps 20 stuks voor 108eur met bezorgen, dus 2x zo duur. Vind het wel heel duur voor maar 20 stuks. Denk ook idd dat het Rendo gaat worden.

Die bij RS hebben zeker gouden pootjes ofzo 😉 Dat zijn toch geen prijzen meer zeg.
Tja 20 voor goed 50 euro is rond de 2,50 maar dan heb je wel de hoge gradaties. Vind ik best nog meevallen dan.

14,90 is de porto bij Rendo. Tja dat is niet goedkoop maar ze worden erg goed verpakt per 10 en verstuurd met heatpack als dat nodig is. Ik was altijd zeer tevreden over de wijze van versturen in zo n piepschuimbox.

Ja daarom, denk ook dat het rendo gaat worden. Bestel ik er gelijk 30. Heb ik ze hopelijk ca vrijdag in huis. Royashrimps is echt belachelijk duur.

Had je afgelopen keer ook de garnalen gekocht zonder dat je ze had gezien?
Kans natuurlijk dat je zo weer niet tevreden bent...

Allemaal wel hele mooie bakjes trouwens!

Nee die heb ikhieri n de buurt gehaald bij Aquafizz. Maar ze kwamen die dag na weken wachten binnen vanuit China, dus ze waren allemaal bleek van het transport dus lastig kiezen toen. Helaas was ik te ongeduldig om een paar dagen te wachten en toen te gaan kijken. Nu waren ze vanmorgen toen ik ze verkocht al weer een stuk mooier als vd week, maar in vergelijking met mijn Blue Dreams en de Bloody Mary's vind ik de kleurdekking alsnog te licht. Rendo heeft ook een YouTube filmpje nu van de luxe citroenen, die zien er goed uit. Hopen dat ze dat dan ook leveren.

Zonet maar besteld bij rendo! Iets meer maar gelijk gedaan want de verzendkosten zijn vrij hoog dus kan ik er maar beter van gelijk profiteren door iets meer te bestellen.

30 stuks citroen hoge gradatie
10 stuks crystal red a/s gradatie

Nog 10 crystal erbij, kijken of deze wel in leven willen blijven. heb er nog 12 van mezelf eigen kweek die het prima doen. Zien of deze erbij het ook goed gaan doen.

Furanol? Ik voeg de crystals bij mijn andere crystals

rms90 zei:
Furanol? Ik voeg de crystals bij mijn andere crystals

Ik doelde op JBL Furanol.. anti-bacterieel middel.
Omdat er nog wel eens wordt gesproken over bacteri�le kruisbesmetting bij het samenvoegen van groepen garnalen van verschillende kwekers.

Zou ze niet samenvoegen.
Risico is toch groot.

Helemaal niet bij stilgestaan....

Maar kruisbesmetting kan je altijd krijgen toch?
Ook in een vissenbak als je bijv nieuwe vissen koopt en toevoegt?

Furanol, lees dat dit veilig is voor garnalen. Is dit een aanrader dan om toe te voegen?
Nu al of pas wanneer ik de nieuwe heb en dan toevoegen?
Weet niet of het slim is om dit te gaan gebruiken.

Ander bakje heb ik niet voor de Crystals. Nu zijn het er ook maar 10 en 12 jonge exemplaren van eigen bodem. Risico is toch niet zo heel groot?

Met garnalen is dat erger. Pas doen als je ze hebt.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan