Garnaleneitjes verdwijnen steeds


Artemia

Well-known member
Lid geworden
27 februari 2020
Berichten
90
Dag allemaal,

Vanmorgen zag ik een Blue Velvet garnaal met drie à vier grijze/zwarte eitjes tussen haar pootjes. Ze was ermee aan het schudden/jongleren en een paar minuutjes later waren de eitjes weg. Ik heb haar later op de dag nog zien prutsen tussen haar zwempoten, maar de eitjes waren al lang verdwenen. Dit heb ik ook eens met een oranje garnaal meegemaakt en we hebben ook al eens een "trosje" gele bolletjes op de grond zien liggen... ook verdwenen. Er zitten geen vissen meer in, die zitten al in het grotere aquarium en ik heb nog nooit kleintjes gezien in de bak. Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn?
Alvast bedankt
 
Nog een extra vraagje: moesten de eitjes nu toch uitkomen, moeten ze dan in zoet of brak water? Bedankt
 
Deze garnalen kweken/groeien/leven in gewoon zoetwater maar er kan iets zijn misgegaan waardoor ze zijn afgestoten.
 
Blue velvet komen uit in gewoon zoet water.
3-4 eitjes is wel heeel weinig. Mss dat de garnaal daarom ermee gestopt is.
Veel vissen stoppen met broedzorg als ze de kans op overleven te klein inschatten.
 
Kan de temperatuur daar een effect op hebben, is het het aantal mannetjes tegenover vrouwtjes (ik denk namelijk dat er één blauw mannetje in zit)?
Het kan vanalles zijn, vermoed ik?
 
Kan de temperatuur daar een effect op hebben, is het het aantal mannetjes tegenover vrouwtjes (ik denk namelijk dat er één blauw mannetje in zit)?
Het kan vanalles zijn, vermoed ik?
Idd, kan honderden redenen hebben.
Tenzij je, per toeval, een direct oorzaak en gevolg kunt vaststellen, hebben de er ook maar het gissen naar.
 
Tja, dan zie ik gewoon dat ze het goed hebben en wie weet, krijgen ze toch ooit eens goede eitjes. Ik denk dat het voornaamste is dat ze allemaal nog gezond zijn, niet? ;)
Wel bedankt voor de antwoorden
 
idd. Gezonde garnalen hebben en houden is al heel wat en zeker niet zo evident als soms lijkt
 

Terug
Bovenaan