Wat is er nieuw

Garnalenparadijs: Juwel Rio 125 of Eheim Scubaline 140?

• Onderwerp starter Onderwerp starter BvdW
  • Startdatum Startdatum
B

BvdW

Guest
Hoi!
Binnenkort ben ik van plan een piepklein nanobakje van Tropica te gaan vervangen door een ruime bak die precies past in een 'gat' in de woonkamer. De hoofdbewoners worden:

- Een kolonie vuurgarnalen
- Crystal blacks/reds of iets uit die soortenreeks
- Misschien een koppeltje CPO-kreeftjes.
- Poelslakjes als kweek voor mijn dwergkogeltje in de andere bak.

En nu twijfel ik dus tussen twee bakken: de Rio 125 of Scubaline 140. In beide gevallen zou ik het aquarium met meubel kopen.. maar welke van de twee is het meest geschikt voor wat ik wil gaan doen?

Mocht iemand nog een leuk klein en rustig visje voor erbij weten dat gegarandeerd van de garnalenjonkies afblijft, dan zou ik dat ook wel leuk vinden maar garnalen worden de hoofdbewoners van deze bak.

Eheim is wel hoog. Dat kan hinderlijk zijn voor het onderhoud. Als je een kleine medebewoner zoekt zou ik gaan voor de boraras brigittae, en dan een school van 30 stuks. Ziet er erg mooi uit!, Vuurgarnalen kweken veel sneller dan de CR en de CB, op het laatst zul je dus amper je CB en CR zien.

Die van Eheim is net wat hoger, waardoor je ook meer liters hebt. Als je vissen wilt misschien niet zo'n slecht idee.Ik ben wel tevreden over de Juwel bakken, alleen de kasten vind ik van slechte kwaliteit.Zeer makkelijk te beschadigen en kan totaal niet tegen water.

Zelf vind ik qua 'design' de Eheim Scubaline wel mooier. Weet niet hoe de kwaliteit van de kasten is.Als je wilt dat je garnalen met rust gelaten worden dan zou ik er zeker geen kreeft bij plaatsen. Het kan wel goed gaan, maar kreeften houden wel van een garnaaltje.
Kreeften doden soms ook vissen,met name 's nachts.

Ik zou gaan voor de Eheim, om de redenen die visstisck ook noemt. De kwaliteit is gewoon beter van Eheim. Nog een pluspunt vind ik dat de eheim meer liters heeft, plus geen ingebouwd filter ( die heb ik er bij mijn juwel bakken uitgehaald, nam veel ruimte in en de filtercapaciteit was niet geschikt voor de vissen die ik heb)

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan