Wat is er nieuw

Garra Flavatra uit het aquarium

Perry74

Member
Lid geworden
4 oktober 2024
Leeftijd
50
Beste mensen,

Ik heb gisteren mijn eerste vissen gehaald voor mijn aquascape aquarium, (zie foto) nu heb ik er 3 Garra Flavatra ingezet en 12 roodkopzalmen en heb het aquarium gevuld tot net onder de rand. wat later lag er 1 Garra Flavatra langs mijn aquarium en ben ik een beetje gaan lezen en zag dat die er vaker uitgaan bij een open aquarium. wordt dat na een tijd beter of blijft dat zo want wil mijn aquarium toch graag weer tot 1 cm onder de rand gevuld hebben. hoor graag van jullie.

IMG_9439.jpg

• Leuk
Waarderingen: F.
Met panda garra's gaat deze setup niet werken ben ik bang. Het zijn inderdaad "escape artists". Kwestie van tijd voor je ze kwijtraakt.

Even wat gegoogeld. Ik lees her en der verhalen van mensen bij wie het goed gaat in een open bak. Schijnbaar worden ze minder springerig als ze eenmaal gesetteld zijn.

Maar ik weet niet of ik het zou willen aanraden. Bij mij zitten ze al 5 jaar in dezelfde bak en nog steeds moet ik opletten. Vond er eerder dit jaar bijv nog eentje terug in het bioloog, die was in de overloop gesprongen om een ritje te maken van de glijbaan zeg maar.... Dus ik heb die overloop moeten beveiligen. Als ze zulke dingen doen, is een gevulde rimless bak ook een risico.

Wat hoe dan ook zou kunnen helpen is wat beschutting aan de oppervlakte: planten die met hun bladeren over het oppervlak groeien, zoals bijv vallisneria, of drijvers.
Dat geeft alle vissen een veiliger gevoel.
Hoe dan ook zijn er een aantal vissen bij wie een open bak geen goed plan is, vooral vissen die in de natuur door te springen zich in veiligheid brengen of door te springen beter omstandigheden opzoeken, maar ook oppervlaktevissen zijn geen goed plan met een open bak. Ook goerami's willen graag een deksel, vooral vanwege de temperatuur.

Ik had ook ooit een open bak met hout dat aan de bovenkant uitstak. Vond en vind ik erg mooi, maar ook ik heb een paar vissen op de vloer gevonden. Toen heb ik besloten het hout platter te leggen en het aquarium afgedekt met een plexiglasplaat. Het wateroppervlak bedekken met wat drijfplanten of een rand aanbrengen kan misschien helpen. Of toch een plexiglas plaat (of meerdere) erop met openingen voor het uitstekende hout.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan