Wat is er nieuw

Gat in staart. Beschadiging of ?

Vis leeft nog en is super vrolijk. Toch genezen de wonden niet en is de goudvis kleur bijna weg. Ik ga morgen kruidnagel olie halen.

Bij de kwekerij is gekeken naar de vis en heb ik mijn verhaal gedaan. Vis tbc kunnen ze niet zeggen( kunnen ze niet testen). Dat wist ik natuurlijk al.Het is ook geen schimmel en het is ook niet ontstoken. Het geneest gewoon niet. Ik zou zout nog kunnen proberen om haar een beetje te helpen. Helaas heeft dit ook niet geholpen.
De vis is verzwakt en valt ook af. Ondanks dat ze eet.
De vinnen zijn ook helemaal doorzichtig wit geworden. Het lichaam is boven oranje en onder wildkleurig tot wit. Verkleuring kan natuurlijk maar die staart
Verstandig om te laten inslapen? Ik vind het moeilijk want ze eet zo goed en is nog zo nieuwsgierig..
Nog een laatste foto.
IMG_20200803_150439.jpg

Hoi Annabella,

Ja, vermoedelijk gaat het toch om een inwendige bacteriele infectie. Het is heel verstandig om kruidnagelolie in huis te hebben, en het te gaan gebruiken op het moment dat je denkt dat het visje gaat lijden. De ontlasting ziet er nu nog normaal uit, maar dat zal snel minder worden denk ik. Hij/zij heeft in ieder geval al je goede zorgen gehad, je hebt gedaan wat je kon. Soms gebeurt dit, het is helaas niet anders. Sterkte in ieder geval...

Bedacht voor alle hulp!

Ik twijfel nogsteeds of ik er een einde aan moet maken. Nogsteeds is de ontlasting goed en eet ze gewoon. Heel actief en reageert meteen op mij. Ik begrijp het niet.

Mijn andere vis is volgens mij eenzaam. Als ik een nieuwe zou willen. Zou het beste zou zijn om een nieuw aquarium te kopen en dan na indraaien ze te introduceren. Alleen nu dat voorlopig niet in zit. Gezien dat hier niet een nieuwe kast voor is enz . Ik hoop dit wel in de toekomst te gaan doen.Hoe kan ik het beste ze introduceren?
Ik heb per ongeluk(oprecht) baby's namelijk . 3 toen ik een bosje waterpest wilde kweken heb ik niet gezien dat er eitjes op zaten. Zijn 4 cm ongeveer. Ik wil maar 1 houden. Maar hoe lang moeten ik wachten ?

Zolang d evis zwemt en eet zou ik hem niet euthaniseren en het gewoon monitoren.

Je vraag hoelang je moet wachten snap ik niet, waarop zou je moeten wachten?

Als de vis het niet overleeft dan blijft die andere alleen. Daarom vraag ik mij af hoelang moet ik wachten met introductie van een baby. Hoe groot moeten ze dan zijn. Want gelijke grote is wel moeilijk.

Nu is voor mij wel duidelijk waar die witte plekken van komen. Ik denk dat dit te maken heeft met paargedrag. Het kan er soms ruig aan toe gaan, het mannetje beukt het vrouwtje de planten in, en laat zijn zaad (homvocht) los. Dit heeft invloed op je waterwaarden gehad (homvocht van het mannetje). Omdat het al een maand geleden is, en je vis verder goed eet en levendig is, denk ik dat het goed is om hem weer bij de andere te zetten. Een van de twee is het vrouwtje, en die moeten af en toe eitjes kwijt. Daar hebben ze het mannetje voor nodig.

Voor nu zou ik de kleintjes in de 45l bak doen (kijk even bij het topic https://aquaforum.nl/threads/artikel-in-opbouw-sluierstaarten-kweken.66421/ ) en afwachten wat je grote vissen doen. Veel water blijven verversen, Voogle gebruiken en kijken of je toch naar een grotere bak kan. Ik denk dat je kleintjes met een cm of 6 groot genoeg zijn, dus tussen nu en twee weken schat ik. Mijn calico was 6 cm dat ik hem in mijn bak heb gezet, mijn fantail Nicolientje tegen de 20 cm inclusief staart.

Nog even een update.
Het gat in de staart is eindelijk dicht. Dat heeft zeker anderhalf maand geduurd voor er ook maar verbetering in zat. afgelopen week helaas nog weer een larve gevonden. Die viezerik kroop bij de heater. Alles er uit gehaald maar dan ook alles. Ik hoop dat ze allemaal weg zijn. Haar staart ziet er weer bijna gaaf uit. Ze gaat volgende week dinsdag terug in het aquarium.
Ik heb een grot toegevoegd in de quarantaine bak ( ik weet het decoratie) Ze was redelijk bang soms en alleen de waterpest was niet voldoende. Hier is ze erg van op geknapt. In de nacht sliep ze erin en overdag schrok ze niet meer van mij.

over de witte plekken ik hoop dat dat het was. Dat er geen verbetering in het gat zat snap ik alleen dan niet. Ik wil haar ook zo snel mogelijk terug hebben. Maar ik wilde wel eerst het gat dicht hebben. en geen larven meer natuurlijk

Wat fijn om te lezen dat het gat dicht is, en de larven verwijderd. Ik hoop dat je vissen nu verder gezond blijven en dat ze gelukkig oud worden. Het is wel een traject geweest, en je hebt er veel voor gedaan, maar het is goed afgelopen. Ik ben benieuwd of je vissen blij zullen zijn dat ze elkaar weerzien.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan