gaten in bladeren


S

Schaive78

Guest
Zag vandaag opeens gaten in bladeren zitten.
Iemand enig idee waarvan dit opens komt?

Rio 180
bestand: 10 blauwe neons
5 kegelvlekbarbelen
1 ancistruc 5 cm
10 amanogarnalen.

plantenvoeding CSM B 12 ml per week
EI methode
CO2
 
Misschien is een foto wel handig van de planten en je gehele bak en de waterwaarden met wat je toevoegt;)
 
gaten.jpg
gaten1.jpg
 
Misschien kun je wat waardes van je water geven? Het lijkt op het eerste gezicht wel op een fosfaat tekort maar, als gezegd, als we je waterwaardes weten is er wat meer over te zeggen.
 
Zal idd een tekort zijn,is ook iets van alg te zien op het blaadje rechtsboven van de eerste foto.
De slechte plekjes worden dan weer graag opgegeten door de garnalen.
 
Zover ik weet heeft de TS een tijdje geleden wat minder co2 gehad en wellicht wat tekort maar dat kan hij in dat geval zelf bevestigen;). De klimop op de laatste foto zie op dat ene blad na er goed uit vindt ik.
 
De CO2 is al een aantal weken wel stabiel ( licht groene) de waterwaardes zal ik morgen even meten, heb vanavond even geen tijd daar voor. heb nog wel steeds wat alg in mijn bak, wordt wel eter maar kom er niet helemaal vanaf.
 
Je planten moeten denk ik ook even wennen aan de omstandigheden en meer co2. Je volgt de EI en wat ik me herinner had je wel voldoende fosfaat en nitraat en een goede circulatie. Met de EI kun je moeilijk een fosfaat tekort hebben als je voldoende toevoegt lijkt me.
 
Nitraat en fosfaat had ik geen tekort. Goede circulatie twijfel ik nog steeds aan, heb soms het gevoel dat de reactor veel debiet tegenhoudt. werk met een spraybar over de hele achterwand.
 
Hoe staan de andere planten erbij en dan bedoel ik meer de groene planten? Bewegen alle planten een beetje of kun je de circulatie testen?
 
Net even de waterwaardes getest.

PH 6.94
KH 5
NO3 10
PO4 2
GH 6
NO2 0

temp. 24,5

De bladeren voor laag op de grond bewegen niet, en achterin hoog wel iets.
Zou dit te maken kunnen hebben met de reactor die er tussen zit, en daardoor de pomp niet meer genoeg krachtig is
 
Aan je co2 zal het niet liggen mits de circulatie goed is. Ik zou het eens testen met diepvriesvoer of waterverbeteraar.
 
ik heb hier ook nog een ferplast co2 energymixer liggen, misschien ga ik dat eens proberen ipv de reactor. Heb alleen dan ff een nieuwe slang/pvc nodig.
krijg dan wel weer mijn volledige filter erachter, dus geen verval in debiet
 

Terug
Bovenaan