Wat is er nieuw

Gaten in Braziliaanse klimop (Hydrocotyle leucocephala)

• Onderwerp starter Onderwerp starter JosVermeulen
  • Startdatum Startdatum
J

JosVermeulen

Guest
Ik heb al 'n tijdje Braziliaanse klimop en nu beginnen er plots een soort van gaten in te komen. Aan de rest van men planten merk ik niks. Wat zou dit kunnen zijn? De bovenste bladeren hebben geen problemen.

Foto van het probleem:
pHTersb.jpg

Foto van mijn bak nu:
AxD93aI.jpg

Had ik ook..
Ik lees zo her en der dat dit een gevolg is van kalium tekort.
Ik constateerde een tekort aan Nitraat in mijn bak.. voeg sindsdien kaliumnitraat toe.. daarmee wordt er ook enige Kalium toegevoegd.
Nu ziet de Braziliaanse klimop er bij mij een stuk beter uit.

Heb je meetbare no3?
Anders mogelijk kalium tekort.

Als je kno3 hebt kan je hiermee eens opvoeren. Anders proberen met wat meer algemene plantenvoeding.

kellemes zei:
Had ik ook..
Ik lees zo her en der dat dit een gevolg is van kalium tekort.
Ik constateerde een tekort aan Nitraat in mijn bak.. voeg sindsdien kaliumnitraat toe.. daarmee wordt er ook enige Kalium toegevoegd.
Nu ziet de Braziliaanse klimop er bij mij een stuk beter uit.
De lange wortels bij de drijfplanten kunnen ook wijzen op een NO3 tekort

Ik gebruik algemene plantenvoeding (Profito), maar heb sinds kort wel de dosis van 20ml naar 15ml gehaald. Spijtig genoeg heb ik geen meetbare NO3. Eerst proberen met extra plantenvoeding dan?

En ik dacht dat zo lange wortels, en zelfs nog langer, net normaal was bij Limnobium laevigatum?

Je zal de NO3 moeten naar 10-20ppm brengen.
Dat kan met Easy life nitro.
Dat kan je ook zelf maken met 84gram KNO3 en 500ml water. Gaa even goed, maar veel goedkoper.

Ja, dosis ProFito opvoeren.

Ik zal de dosis ProFito opvoeren en dan kijken wat het resultaat is en anders de NO3 opvoeren. Bedankt voor jullie hulp!

Hoi Jos,

Ik had recent ook wat problemen met de klimop.
Mijn nitraat, fosfaat en profito(Fe) zijn op het juiste niveau (15-1.5-0.5).
Ik gebruikte puur regenwater voor mijn aquarium.
Mijn Kh en Gh waren bijna 0 en de ph was 6.
Nu gebruik ik weer 50-50 regen/leidingwater, kh/gh3-4 en de klimop groeit weer als kool.
De rest van de planten, bolbitus, anubia,javavaren en crypto's groeien gewoon goed.

groet John.

Was een post van Jos van 2 jaar geleden John 😉

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan