Wat is er nieuw

Gaten in juwel filter

• Onderwerp starter Onderwerp starter 60601
  • Startdatum Startdatum

60601

Well-known member
Lid geworden
2 juli 2016
Hallo
In de binnenfilters van juwel zitten onder in de bodem 2 gaten waar een dop in zit moet die doppen eruit of moet je die laten zitten.

Denk dat ze er niet voor niks zitten dus zou ze laten zitten 😉
Bij de eerdere modellen zijn het open gaten maar worden afgesloten door de bodem dus vroeg me ook altijd het nut er vanaf.

Misschien is het voor een bak zonder bodem, waardoor je dus ook afzuiging van onderaf hebt?

Misschien is het voor een bak zonder bodem, waardoor je dus ook afzuiging van onderaf hebt?

Leuk bedacht maar lijkt me niet want anders zouden ze er ook een roostertje voor gedaan hebben, via de gaten verdwijnen er een hoop dieren in het filter natuurlijk.

Een bak zonder bodem:S:S:S

Ooooooo, zonder bodembedekking😱

via de gaten verdwijnen er een hoop dieren in het filter natuurlijk.
Ja dat is ook weer zo, maar misschien voor flinke sluierstaarten? en er zit nog een spons voor natuurlijk.

Spons voor? heb je weleens zo'n filter goed bekeken want die sponzen zitten niet voor de gaten hoor 😉

juwel-bioflow-m1-500x500.jpg

Zit recht onder dat ding waar de filterpomp op zit.

Toch vraag ik me af waarvoor dat dan dient.

Toch vraag ik me af waarvoor dat dan dient.
Nou, misschien voor het verwarmings element? Dat moet nl. altijd in het water staan. Nu gaat er dus een stroming lang de heater.

heb je weleens zo'n filter goed bekeken
Nee eigenlijk niet😀 maar nu zie ik het

Nou, misschien voor het verwarmings element? Dat moet nl. altijd in het water staan. Nu gaat er dus een stroming lang de heater.

Ook niet want de stroming langs het element gaat via de andere gleufjes.

fg_juwel_aquarium_bioflow_heater(12)-l.png

Voorlopig nog een mysterie waarvoor het dient en waarom ze het tegenwoordig afsluiten 😉

Ook niet want de stroming langs het element gaat via de andere gleufjes.

Bekijk bijlage 272579

Voorlopig nog een mysterie waarvoor het dient en waarom ze het tegenwoordig afsluiten 😉
Kijk nog eens goed naar dat gat bij je eerste afbeelding. En dan naar de afbeelding die je laat zien met de stroming langs de heater. Twee verschillende filters? Daar waar het gat zit bij afbeelding 1 komt het verwarmings element te zitten. Bij afbeelding twee zit er een gleuf met een rooster onderin. Daarom denk ik dat het toch iets van doen heeft met stroming langs dat element anders zou immers er nooit n warm water verdeling in de bak komen. Maar er is nog iets. Juwel vertelt ook dat het filter werkt met twee snelheden. Er is een snelle stroming bovenin en een wat langzamere beweging onderin bedoelt om een anaerobe positie daar te creëren.

Is gewoon hetzelfde filter alleen van een andere kant afgebeeld en bij de eerste wat minder duidelijke details.
Of we snappen elkaar niet en kletsen langs elkaar heen maar is toch echt overduidelijk dat de circulatie langs het verwarmingselement via de gleufjes gaat.
De opening(en) echt op de bodem van het filter waar dit topic voor begonnen is zijn 9 van de 10 keer afgesloten door de bodembedekking in het aquarium dus zijn echt niet bedoeld als circulatie voor de verwarming.

Zit dit filter vast aan het glas? Misschien om onderin te kunnen schoonmaken zodat het vuil eruit valt? Verzin ook maar wat.

Zit dit filter vast aan het glas? Misschien om onderin te kunnen schoonmaken zodat het vuil eruit valt? Verzin ook maar wat.

Juwel binnenfilters zitten tegen het glas gekit dus denk ook niet dat het daarvoor is T :daisy:

Juwel binnenfilters zitten tegen het glas gekit dus denk ook niet dat het daarvoor is T :daisy:
Maar dan kun je het filter er niet uithalen om schoon te maken. Dus dan dopje eruit en er water doorgieten zodat het vuil er aan de onderkant uit komt :!
Ben goed in onzin verzinnen zoals je misschien al wel door had 😀

zodat het vuil er aan de onderkant uit komt
Wat dus meestal niet kan omdat daar substraat ligt:br:

Wat dus meestal niet kan omdat daar substraat ligt:br:
Dan ben je dus zo'n aquarium van JohnP nodig zonder bodem 😉😀

Haha, ja😀

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan