Wat is er nieuw

Gaten in rode plant

• Onderwerp starter Onderwerp starter fish-lover
  • Startdatum Startdatum
F

fish-lover

Guest
image.jpg
Beste,

Ik zat met een vraagje,
Ik heb een beplant aquarium die voorzien is van een CO2 systeem. Ik voeg elke dag easy life profito (2,5ml) ferro (1.5) en carbo (4ml) dus is allemaal al iets meer dan easy life voorschrijft. Alle planten groeien goed zowel de groene als rode. Nu heb ik 1 plant die gaten heeft in de bladeren. De nerven en dergelijke lijken normaal. Weet niet exacte naam maar het lijkt op een
Ludwigia repend. Ik heb zelf al wat zoektocht gedaan en twijfel tussen een fosfaat tekort of een mangaan te kort?

Nu vroeg ik me af wat jullie denken, en wat ik best aanschaf van product. Of is nog meer toevoegen van profito een oplossing want daar zit alles wat in?

Alvast bedankt!

Wat zijn de waterwaarden verder. Heb je er voldoende licht boven? Gaatjes duiden soms op een fosfaat of kalium tekort.
De kleur is ook niet echt rood zoals de titel aangeeft.

Wat zijn de waterwaarden verder. Heb je er voldoende licht boven? Gaatjes duiden soms op een fosfaat of kalium tekort.
De kleur is ook niet echt rood zoals de titel aangeeft.
Oeie ik dacht het erbij stond.
Ph= 6.8
Kh= 4
Gh= 14
No2= 0
No= 25
Chl= 0.8

Ja normaal wel 2 lampen van 18w en er zit een reflector boven. Het zijn die 2 planten lampen van Filips. De 840 en 865 dacht ik zoiets

Bekijk bijlage 13021 Beste,

Ik zat met een vraagje,
Ik heb een beplant aquarium die voorzien is van een CO2 systeem. Ik voeg elke dag easy life profito (2,5ml) ferro (1.5) en carbo (4ml) dus is allemaal al iets meer dan easy life voorschrijft. Alle planten groeien goed zowel de groene als rode. Nu heb ik 1 plant die gaten heeft in de bladeren. De nerven en dergelijke lijken normaal. Weet niet exacte naam maar het lijkt op een
Ludwigia repend. Ik heb zelf al wat zoektocht gedaan en twijfel tussen een fosfaat tekort of een mangaan te kort?

Nu vroeg ik me af wat jullie denken, en wat ik best aanschaf van product. Of is nog meer toevoegen van profito een oplossing want daar zit alles wat in?

Alvast bedankt!

Easy Life Profito bevat geen Fosfaat en geen Nitraat!
De bladeren die ik zie, tenzij het aan de foto ligt, zijn geelbruin. Fosfaat tekort zou dus een heel goede reden kunnen zijn!

En weet je de po4 ook?
Po4 was in 6/03/17 zo goed als 0 Mg. Ik kan hem morgen eens opnieuw meten laat zo snel mogelijk zie op foto.

De bladeren zijn niet geel eerder bruin en oranje idd. Beter beginnen met fosfaat toevoegen?

Net even bij de lokaal winkel langs geweest met wat testwater. Ik legde mijn probleem uit en hij vroeg hoe derest van de planten het deden. En ik zei wat ik allemaal bijvoegde van voeding. En hij dacht direct dat het mijn groepje otocinclussen kon zijn die gaatjes schraapte in de bladeren. Hij stelde voor om meer bodem tabletten te voederen aan ze en kijken als het beter gaat. Wat denken jullie? Hij zei ook aangezien ik zeker voldoende nitraat had ze ook voldoende po4 aanwezig zou zijn.

Dat er voldoende nitraat is wil niet zeggen dat er ook voldoende fosfaat is hoor. Ik kan me ook niet voorstellen dat de Oto s dit hebben gedaan. Maar waarom heeft de lfs dan niet even de po4 gemeten vraag ik me af. Je po4 en no3 moeten geen 0 zijn want beiden hebben de planten nodig.Ik zou toch eens de po4 testen of laten testen aangezien die kort geleden ook al 0 was.
De lfs wil zeker graag wat extra voertabletten verkopen😀😀😉

Dat er voldoende nitraat is wil niet zeggen dat er ook voldoende fosfaat is hoor. Ik kan me ook niet voorstellen dat de Oto s dit hebben gedaan. Maar waarom heeft de lfs dan niet even de po4 gemeten vraag ik me af. Je po4 en no3 moeten geen 0 zijn want beiden hebben de planten nodig.Ik zou toch eens de po4 testen of laten testen aangezien die kort geleden ook al 0 was.
De lfs wil zeker graag wat extra voertabletten verkopen😀😀😉
Haha ja zou kunnen 🙂 ik zet binnen half uurtje de po4 erop. Ga de test thuis uitvoeren. Ja weet niet waarom hij het niet gemeten heeft. Laat zo snel mogelijk iets weten.

Na 3 minuten te wachten zoals aangegeven. Ik denk dus 0 tot 0.25 Mg

image.jpg

image.jpg

image.jpg

Heb ook wel een fe test gedaan en die was ook zo goed als nul. Terwijl ik elke dag 1.5 ml easy life ferro toevoeg hoe verklaar je dat? Was met duur druppel test?

Ijzer is vaak vrij snel niet te meten dus dat is niet zo raar. ijzer gaat vaak verbindingen aan met andere stoffen. het is een chemisch iets maar dit hoor je veel vaker. Zelf vindt ik de po4 wel laag als het net over de 0 is. Is dat wel een zoetwatertest want ik les het woordje sea daar op de doos.
Laatst was de po4 ook nagenoeg 0 dus het kan dan best een po4 tekort zijn.

Ijzer is vaak vrij snel niet te meten dus dat is niet zo raar. ijzer gaat vaak verbindingen aan met andere stoffen. het is een chemisch iets maar dit hoor je veel vaker. Zelf vindt ik de po4 wel laag als het net over de 0 is. Is dat wel een zoetwatertest want ik les het woordje sea daar op de doos.
Laatst was de po4 ook nagenoeg 0 dus het kan dan best een po4 tekort zijn.
Aah Okee dat zou idd wel een uitleg zijn dat ik daardoor geen ijzer kan meten. Ja er staat idd sea op maar had wel gekocht in de winkel voor zoet water. Denk dat het voor alle 2 zelfde is po4 is po4 niet?

Of dat zo is dat weet ik niet want ik heb toevallig sinds kort ook een zeewaterbakje maar heb wel voor alles aparte testen gehaald. misschien dat andere leden weten hoe dat zit maar ze verkopen het niet voor niets denk ik voor zowel zoet als zout. Alhoewel ze natuurlijk ook graag dubbel verkopen aan mensen die beiden hebben🙂.

Dus fosfaat van easy life toevoegen zou het probleem met de gaten in plant oplossen denk jullie?

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan