Wat is er nieuw

Gebeurd dat altijd?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Mieka
  • Startdatum Startdatum
M

Mieka

Guest
Wat ik me afvraag:

De meeste aquariumplanten staan al een tijdje bij de winkel in verkoopbakken voordat ze verkocht worden.
Dan gaan ze toch al van sebmers naar emers?

Waarom gebeurd dat dan in het aquarium ( als je ze dus gekocht hebt en in je aquarium geplant hebt), dan nog een keer?

Is dat omdat ze moeten wennen ofzo?

Ligt er aan wat je bedoelt met "een tijdje". Er gaat best wat tijd overheen voor de plant in zijn geheel is overgewend naar submers, dat is zeker geen kwestie van een paar dagen

In de LFS zijn de omstandigheden niet ideaal, meestal slecht zelfs.
Ik zie de planten meer sterven dan zich aanpassen bij de meeste LFS. Ze hebben dus meestal niet de tijd om zich aan te passen.

Hetzelfde gebeurt wel eens als ik planten uit een aquarium van iemand anders in die van mij zet.
Dan sterft er ook een gedeelte af omdat ze zich moeten aanpassen aan de omstandigheden in mijn aquaria.

Dat aanpassen is heel normaal hoor Mieka.
Ik denk dat ze in een beetje een goede winkel geen weken staan om zo aan de omstandigheden te kunnen wennen en zoals al is gezegd zijn de omstandigheden daar zo dat ze amper zullen groeien.
Vandaar dat je in de regel pas thuis de gewenning zal bemerken.

Dus ik hoef me geen zorgen te maken als sommige planten slechte bladeren gaan krijgen als ze nog maar enkele dagen in mijn bak staan?
Als de waterwaardes verder goed zijn, ook qua voedingsstoffen enz. en de planten vertonen toch tekorten dan zal dat het aanpassen wel zijn?
Heb voldoende kleibolletjes en ijzertabs erbij en gebruik daarnaast ook vloeibare voeding.

Heb dit ook voor, maar na een maand of 2 is alles goed gegaan met mij, mijn naaldgras krijgt nieuwe scheuten 🙂.

Stefke. zei:
Heb dit ook voor, maar na een maand of 2 is alles goed gegaan met mij, mijn naaldgras krijgt nieuwe scheuten 🙂.

Ook die gaten en gele kleuren enz.?

Mieka zei:
Stefke. zei:

Jha, maar zoals ik in veel topics al gelezen heb, moeten ze wennen aan het temperatuur, bij mij waren ze bruin en zaten gaatjes in, de nieuwe scheuten groeien goed. Normaal komt het goed.

Stefke. zei:
Mieka zei:
Stefke. zei:

Jha, maar zoals ik in veel topics al gelezen heb, moeten ze wennen aan het temperatuur, bij mij waren ze bruin en zaten gaatjes in, de nieuwe scheuten groeien goed. Normaal komt het goed.

Punt ij mij is dat ook de nieuwe scheuten gaatjes hebben en gele bladranden.
Sommigen hebben een bruine bladpunt.
Weer andere blaadjes krijgen een rood-achtige kleur.

Mieka zei:
Stefke. zei:
Mieka zei:
Stefke. zei:

Punt ij mij is dat ook de nieuwe scheuten gaatjes hebben en gele bladranden.
Sommigen hebben een bruine bladpunt.
Weer andere blaadjes krijgen een rood-achtige kleur.
Dan weet ik het niet, hoe groot is je aquarium en gebruik je plantenvoeding.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan