Wat is er nieuw

Gebruik Sera O2 plus.

• Onderwerp starter Onderwerp starter williamh
  • Startdatum Startdatum
W

williamh

Guest
Hallo,
Even een vraag, op de gebruikshandleiding van de Sera O2 Testset lees ik: bij te laag O2 niveau (minder dan 4mg./L) Sera O2 plus toevoegen.
Zijn er leden die deze korrels gebruiken of hebben gebruikt en wat denken jullie ervan.
Op verpakking staat ook vermeld: niet direct op vissen of planten strooien?
Voor mijn 15L. aquarium heb ik een luchtpomp Eheim 100.
Mvg.

Als je voldoende rimpeling op de oppervlaktewater hebt is dat totaal overbodig en zal je voldoende O2 = zuurstof in je bak krijgen, de rest zijn verkooppraatjes.
ook met water verversingen voeg je hier weer aan toe evenals de planten welke dat overdag aanmaken in het water.

Edit,
Er zijn wel leden hier met garnalenbakjes welke een söchting oxydator gebruiken bij weinig planten in de bak.
Lees hier, http://www.onlineaquariumspullen.nl/nl/techniek/soechting-oxydator/

Laatst bewerkt door een moderator:
Bedankt voor de info. Er is genoeg rimpeling, bij de O2 test zit de waarde tussen 4mg. en 6mg. Schat ongeveer 4,5- à 5mg.
Mvg.

Hoe warm is het water nu?

Hoe warmer hoe minder zuurstof. Jou waardes zijn voor 30 graden wel normaal.
Voor 25 mogen ze iets hoger.

De laatste dagen staat temperatuur op 27 à 28 graden, normaal op 20 tot 24 graden. Er is geen verwarmingselement in het aquarium.
Daardoor een beetje ongerust over zuurstof gehalte. Ben ook geen ervaren hobbyist, kleinkinderen vonden een aquarium fantastisch.
Wil toch de visjes gezond houden. 🙂

De huidige hoge temp zal zeker invloed hebben op je huidige zuurstofgehalte.

Inderdaad, daarom dacht ik aan een tijdelijke oplossing, die eventuele problemen kon opvangen.
Mvg.

sera 02 kopen vind ik écht overbodig. Koop eventueel een luchtpompje (klein membraanpompje), slangetje en bubbelsteentje. Maar zoals Ton al zegt, als de uitstoom van je filter aan het wateroppervlakte komt, en je hebt genoeg waterbeweging aan de oppervlakte, is er in principe geen probleem. Je kan de uistroom van je pomp ook boven je wateroppervlakte plaatsen, dan krijg je nog meer zuurstof in het water doordat uitstroomwater in je bak valt en extra zuurstof meeneemt / oplost. Verzin maar iets, het zal wel lukken zonder sera 02.

sera 02 kopen vind ik écht overbodig. Koop eventueel een luchtpompje (klein membraanpompje), slangetje en bubbelsteentje. Maar zoals Ton al zegt, als de uitstoom van je filter aan het wateroppervlakte komt, en je hebt genoeg waterbeweging aan de oppervlakte, is er in principe geen probleem. Je kan de uistroom van je pomp ook boven je wateroppervlakte plaatsen, dan krijg je nog meer zuurstof in het water doordat uitstroomwater in je bak valt en extra zuurstof meeneemt / oplost. Verzin maar iets, het zal wel lukken zonder sera 02.
Dat is nu net exact wat ik heb gedaan met beide uitstromen en het water is heel goed in beweging plus een cooler om het water te koelen en een skimmer en het is top.

Hallo,
Iedereen bedankt voor de raadgevingen. Door de heel warme dagen was de temperatuur v/h aquarium opgelopen tot 27 - 28 graden. Heb wel een testsetje van Sera gekocht, zuurstofniveau staat op 4,5 of 5, op de kleurkaart gaat men enkel tussen 0,5-2-4-6 en 8mg/l. Dus toch voldoende denk ik. Er is een luchtpomp Eheim 100 aangesloten, dus wel genoeg waterbeweging. Mvg.

Schermafbeelding 2017-06-25 om 13.00.09.png

P.S. Hoe plaats je een video? Heb er een op MEDIA --Vissen en planten gezet: Wateroppervlak.
Is niet de juiste manier geloof ik.

Laatst bewerkt door een moderator:
Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan