Gedoe met PLED


maffie666

Well-known member
Lid geworden
30 december 2016
Berichten
563
Leeftijd
56
Heeft er iemand zin in gedoe met PLED. Ik niet. Maar zonder gekheid. Ik heb een "nieuwe" laptop met windows 10 en ik wou wat aanpassen aan mijn verlichting anyhow dat ging niet want ik was PLED kwijt en ook mij oude bestandje. Dus ik keihard op zoek naar PLED en ik kan alleen versie 1.0 vinden. Weet er iemand waar een jongere versie staat? Daarnaast kan ik onder de huidige omstandigheden mijn verlichting alleen programmeren als de TC420 afgekoppeld is, zowel qua USB als stroom. Vervolgens moet ik de USB aankoppelen om het bestand te kunnen overzetten naar de TC420. Wil ik het vervolgens kunnen testen moet ik de stroom aankoppelen op de TC420. Nou en als ik dan iets wil wijzigen dan moet ik weer alles losmaken bij de TC420 en begint het riedeltje weer van voren af aan.. Dit gaat ook vergezeld met allerlei idiote foutmeldingen via PLED.

Ik heb PLED altijd al een gebruiksonvriendelijk pokkeprogramma gevonden maar zo erg als dit wist ik niet dat het bestond.

Ik hoop dat dit kan worden opgelost door een nieuwere versie van PLED te vinden, als iemand die weet of heeft houd ik me aanbevolen. Ander advies is ook wel welkom. Zoals stoppen met aquariums of zo. In iedere geval na anderhalf uur prutsen hebben mijn vissen nu licht hoop dat het ook uitgaat vannacht.
 
daar kan je hem downloaden
 
Deze versie werkt bij mij prima op Windows 10.
Ik heb via de usb kabel gewoon mijn laptop kunnen aansluiten terwijl aan de andere kant een 240W voeding en een LED balk ligt, dus ik hoef niet alles af te koppelen.
Meter usb kabel is misschien aan de krappe kant maar bij ali kan je langere bestellen
 
Deze versie werkt bij mij prima op Windows 10.
Ik heb via de usb kabel gewoon mijn laptop kunnen aansluiten terwijl aan de andere kant een 240W voeding en een LED balk ligt, dus ik hoef niet alles af te koppelen.
Meter usb kabel is misschien aan de krappe kant maar bij ali kan je langere bestellen
Die download heb ik nu ook maar bij mijn weten had ik voorheen versie 1.3 en dit is 1.0
 
ow, geen idee, gebruik dit nu voor het eerst sinds een paar dagen.
als ik pled start en bij help/about kijk zie ik geen versie
 
ow er is een versie bestand met daarin:


UpdateDate=2012-11-12
UpdateTime=12:12:12
MainVer=1
SubVer=1



Dus ik gebruik de 1.1
 
ow, geen idee, gebruik dit nu voor het eerst sinds een paar dagen.
als ik pled start en bij help/about kijk zie ik geen versie
Ik zag in die zip of rar wat is het een bestandje waarin het nummer genoemd wordt.
 
1.1? Hm...
 
Misschien kan je krabben je helpen als ze even op t land lopen
 
Nou het is dus aan mijn fantastische vakmanschap te danken dat al die draadjes nog steeds aan mijn TC420 vast zitten na 300 keer aan en afkoppelen van de power en de USB. Ik bedoel het is niet bepaald een constructie die schreeuwt om voortdurend aan en afgekoppeld te worden.
 
Mooie vondsten. Die 2.2 versie is totaal anders dan de 1.1 en lijkt voor de TC421 ipv de TC420 die ik heb, en is ook heel anders, maar die 3.1 daarentegen lijkt heel erg veel op de 1.1 versie die ik al heb. Die ga ik eens proberen. Bedankt!
 
De v3.1 doet het hier op mijn laptop.
Opgeslagen bestanden met de v1.1 kan ik gewoon lezen en aanpassen.

Ik heb hem nog niet aan de tc420 gekoppeld maar ga ervan uit dat het ook werkt.
 
Die laatste versie doet het veel beter dan die 1.1. Daar zaten echt rare buggy foutmeldingen in zodat je bijvoorbeeld een tijd niet kon veranderen want die tijd was dan "already exited" of zoiets waarna ook het hele recordje verdween. Dat was echt ondoenlijk in combinatie met het in en uitpluggen van de usb en de voeding. Maar ook met deze versie kan ik alleen iets naar het apparaat versturen of time syncen als ik de voeding uitzet en de usb ontplug en weer inplug. En ik kan alleen wijzigingen doen in het bestandje als alles ontplugt is. Nog steeds ridiculous maar minder erg dan eerst. Bedankt voor het meezoeken. Ik heb windows 10 pro trouwens.
 
Ik heb toch nog een vraag over PLED. Het is namelijk zo dat ik van half 11 's avonds nog het laatste beetje licht wil laten uitfaden naar 0 om 0:59.

Toch gaat alles om klokslag middernacht uit. Iemand een idee hoe dat komt?
 
Misschien 2 regels maken?

regel 1 van 22:30 tot 23:59
regel 2 van 00:00 tot 00:59
 
Loopt je tijd niet achter van de controller?
 
ik doe altijd time sync om te kijken of het uberhaupt werkt
 
heb nu dit
Naamloos.png
 
Lijkt me goed.
Werkt dat niet?
 
ja dat zien we om 12u

Op dit moment is het heel erg donker en blauw. Dat is raar want voordat ik dat die extra recordjes had gemaakt nav jouw advies was het een stuk lichter. Maar het doel is nu om het na middernacht nog steeds een beetje licht te houden. Als dat lukt dan kan ik de lichtsterkte altijd nog beetje tunen. Echt raar sinds ik nieuwe laptop heb valt er nauwelijks met PLED te werken.

Update: ja dit werkt. Want het is nu 0:02 en nog steeds een bietje blauw licht.
 
Laatst bewerkt:
Top.
Anders had je hem in de kliko kunnen dumpen.
 
Top.
Anders had je hem in de kliko kunnen dumpen.
Ik zat al te overwegen om er nog een ledbalk in te hangen en die dan gewoon op zo'n huis tuin en keuken tijdschakelaar van de handyman tussen te hangen en dan zo'n fysieke dimmer van ledstripxl. Het is echt heel erg druk in mijn lichtbak.
 
Hoi, hier een vergelijkbaar probleem.
Hebben nieuwe laptop (Acer Aspire 3 met windows 11).
Alles overgezet. Startpagina doet het ,maar programma's weg.
Gelukkig had ik deze nog, dus maar alles stuk voor stuk er weer opgezet.
Alles netjes opgeslagen. KLAAR. Afgesloten.
Dus niet. Start Pled op en foetsie alle programma's.
Nog een keer alles opnieuw gedaan, opgeslagen en afgesloten.
Dit heb ik nu ongeveer nog 10 keer gedaan, maar de programma's worden niet opgeslagen.
Heeft iemand een idee wat er fout gaat??
Is het een te oud programma op een nieuwe laptop??

Alvast bedankt,
Wim
 
Virusscanner?
 
Hoi, heb ik ook al laten draaien.
Niets.
 
Ik bedoel misschien gooit de virusscanner alles wel steeds weg
 
Bij mij werkt pled op Windows 11, dus Windows 10 zou niet het probleem moeten zijn
 
Top, in ieder geval goed vooruitzicht.
 
OP 1 of andere manier slaat Pled de programma's niet op. Druk op save en ook op de diskette.
Maar de programma's blijven niet staan. Zelfs handmatig ingevoerd maar niets.
Ik weet het echt niet meer.
 
Waar probeer je ze op te slaan? Het kan zijn dat je geen toestemming hebt om op die locatie bestanden neer te zetten.
 
OP 1 of andere manier slaat Pled de programma's niet op. Druk op save en ook op de diskette.
Maar de programma's blijven niet staan. Zelfs handmatig ingevoerd maar niets.
Ik weet het echt niet meer.
Kun je wel naar het apparaat (tc420) opslaan of lukt dat ook niet?
 

Terug
Bovenaan