Wat is er nieuw

gedrag maanvissen in mijn aquarium

• Onderwerp starter Onderwerp starter vdijkvision260
  • Startdatum Startdatum
V

vdijkvision260

Guest
Hoi,

Ik ben zinds kort overgegaan naar een juwel vision 260 en heb 2 verschilende soorten maanvissen.
Maar de ene zwemt telkens heel hard achter mijn andere maanvis aan en hapt daar vaak ook bij waarbij de andere snel met een ingeknepen staartvis hard tussen de planten zwemt om zich te verstoppen.
Heeft iemand advies voor mij? Wat kan ik het beste doen?

Groet Jeroen

Heb je twee maanvissen?
Kan je een foto plaatsen van je aquarium?
Deze twee vragen komen bij mij boven als ik je stukje lees.

In het topic" het houden van maanvissen" staat erg veel informatie. Misschien dat je daarin al een mogelijke oorzaak kan vinden voor het gedrag van je maanvissen.

Waterwaarden zijn voor de meeste maanvissen niet zo belangrijk. De inrichting van je aquarium en de medebewoners daarin tegen wel.

Hobbygroet,
Jos Hut

Hoe werkt dat een foto toevoegen?

dankjewel lex

937484jvandijk_0_85_deskto.jpg
[/img]
147261jvandijk_0_85_deskto.jpg
[/img]
495781jvandijk_0_85_deskto.jpg
[/img]

dit zijn de 2 maanvissen die ik heb. De donker gekleurde maanvis zit dus steets achter de ander aan.

Mooie bak zeg! Niet dat ik je verder kan helpen want ik weet niks van maanvissen, sorry 😉

maar wou het je toch ff zeggen....

Mooie bak heb je!

Twee maanvissen in zo'n bak zou kunnen, maar dan moet het een echt koppel zijn!
Zijn ze dat niet dan wordt het knokken, waarbij de zwakste geen leven heeft.
Helaas is je bak te klein voor een groep manen, waarbij de agressie beter verdeeld wordt en er een hierarchie ontstaat.
Dus..........

bedankt Peterdenhaag53 voor de info denk dat ik ze dan maar tijdelijk apart zet totdat ik een nieuw baasje voor ze gevonden hen.

Je hebt een leuke bak om te zien. Ik vind je aquarium ook te klein voor een groepje maanvissen.
Ik weet zeker dat als je hier een groep van zes stuks Discrossus filamentosa in doet dat je vissen hebt die zich hier goed in zullen thuisvoelen.

De lavastenen rechts zijn niet geschikt voor je aquarium. Ze zijn scherp en kunnen schadelijke stoffen bevatten. Als je die vervangt door gladde stenen kunnen vissen die ook nog als afzetsubstraat gebruiken voor hun eitjes. De bodem ligt in een dikke laag tegen de voorruit aan. Zuig daar maar flink wat van weg, het lijkt mooier en de planten hebben voldoende mogelijkheid om goed te wortelen. Ook krijg je zo meer zwemruimte voor je vissen.

Feestje om naar te kijken lijkt me.

Succes met je aquarium en hobbygroet,
Jos Hut

Dankjewel Ludger hij staat nu bijna 2 weken.
Als iemand intressen heeft in maanvissen zeg het gerust ze zijn ongeveer 10cm nu en kunnen niet met elkaar opschieten ze hebben elkaar nog niet verwond. ik woon in zeewolde/Flevoland

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan