Wat is er nieuw

Gedrag

Shoto

Well-known member
Lid geworden
10 september 2019
Berichten
751
Leeftijd
43
Locatie
Landgraaf
Website
www.instagram.com
Goedenavond allemaal,
We hebben koppel apistogramma cacatuoides in het aquarium (zie foto onder van man en vrouw). Nu zien we dat het mannetje regelmatig wordt opgejaagd en ook magerder lijkt te worden. Iemand hier die ons hierover kan informeren?
 

Bijlagen

  • PXL_20241016_171432555.jpg
    PXL_20241016_171432555.jpg
    953.6 KB · Weergaven: 15
  • PXL_20241016_171436562.jpg
    PXL_20241016_171436562.jpg
    799.2 KB · Weergaven: 14
Goedenavond allemaal,
We hebben koppel apistogramma cacatuoides in het aquarium (zie foto onder van man en vrouw). Nu zien we dat het mannetje regelmatig wordt opgejaagd en ook magerder lijkt te worden. Iemand hier die ons hierover kan informeren?

Ik heb ook een koppeltje. Is het het vrouwtje die het mannetje opjaagt?

Het mannetje ziet er inderdaad wat gestresst uit…
 
Vrouw zou klaar kunnen zijn voor een paring, maar man is in slechte conditie en kan dus niet meekomen. Wat zit er verder aan vissen in de bak?
Wanneer heb je voor het laatst knoflook gevoerd? Krijgen ze wel eens rode muggenlarven? Hoe ziet zijn anus er uit, hangen daar wormen uit?
 
Vrouw zou klaar kunnen zijn voor een paring, maar man is in slechte conditie en kan dus niet meekomen. Wat zit er verder aan vissen in de bak?
Wanneer heb je voor het laatst knoflook gevoerd? Krijgen ze wel eens rode muggenlarven? Hoe ziet zijn anus er uit, hangen daar wormen uit?
Waarom zou je knoflook geven aan chichliden? Nier bekend mee?
 
Vrouw zou klaar kunnen zijn voor een paring, maar man is in slechte conditie en kan dus niet meekomen. Wat zit er verder aan vissen in de bak?
Wanneer heb je voor het laatst knoflook gevoerd? Krijgen ze wel eens rode muggenlarven? Hoe ziet zijn anus er uit, hangen daar wormen uit?
Ik kan dit beamen. Ik heb ook een koppeltje gehad waarvan het mannetje plots stierf toen het vrouwtje duidelijk maakte dat ze wou paren ! De jongeman bekocht het van de stress met zijn leven.
 
Kun je de man niet afzonderen in een aparte bak om aan te sterken?
 
In de bak zitten nog tetra's, garnalen en Corydoras. Eigenlijk allemaal rustige vissen.
Knoflook heb ik nog nooit gegeven. Moet je dit geperst of als hele teen geven.
Ik ga morgen kijken of het lukt hem apart te zetten.

Bedankt voor alle reacties!!
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan