Geel bruine nieuwe blaadjes


Rastaman

Well-known member
Lid geworden
1 november 2020
Berichten
209
Leeftijd
80
Zie foto, als ik de diverse bronnen opzoek lijkt die of een fosfaat of co2 gebrek. Fosfaat heb ik afgelopen 2 weken gemeten en daar is geen te kort aan. Althans colombo druppel test geeft steeds 1 van de 2 lichtblauwe waardes aan ( weet even niet uit mijn hoofd de bijbehorende getalllen).
Dus bij geen co2 injectie lijkt mij gebrek aan co2 de oorzaak?
 

Bijlagen

  • 20210607_095458.jpg
    20210607_095458.jpg
    353.2 KB · Weergaven: 122
Je kan een CO2 tekort hebben maar daarvoor zijn meer gegevens, waterwaarden dus, nodig. Maar ik neig eerder naar een Fe (ijzer) tekort.
 
Tis de Limnophila Heterophylla....als dat zo is dat die licht oranje/ geel/bruine blaadjes aan het oppervlakte heeft geloof ik dat graag. Ik had het nog nooit ergens gelezen. ben ik weer gerustgesteld.
 
Ik kan dan ook aanraden om eerst je handen te wassen als je van de wc af komt cq voordat je onderhoud gaat doen :DD


Planten op zo'n manier laten groeien en kleuren, vereist flink wat know-how en ervaring overigens, dus niet getreurd als dat niet meteen lukt.
 
Dus je zegt dat ik mijn aquarium niet als bidet moet gebruiken...? :eek:
 
Alle gekheid op een stokje...ik ben tot nu toe best tevreden. Met vallen en opstaan begint het wat te worden...alleen linker achterhoek moet nog dicht groeien.

Met dank aan een ieder die heeft bijgedragen aan het vermeerderen van mijn kennis op het gebied van bak water met vissen en planten...
 

Bijlagen

  • 20210607_124117.jpg
    20210607_124117.jpg
    286.3 KB · Weergaven: 124
HAHAHAHA eufistisch gesteld: Lelijke bak maar de vis is mooi :ROFLMAO:
Hahahaha, nee zo bedoelde ik dat helemaal niet en wilde eerst nog zeggen je bak staat er leuk bij maar die Betta sprong me echt in het oog met die kleur dus al met al kun je tevreden zijn hoor:deal:
 
Maar het is inderdaad geen fraai gescapede bak. Best wel een zooitje groen...maar je leert wel heel veel op die manier...o.a. geduld........wachten......niet te veel klooien......volgende ga ik proberen een mooi ogende scape geval van te maken....
 
Je kunt in mn onderschrift mijn Fusion zien en scapen heb ik nog nooit gedaan. Ik zet de planten daar waar ze in mijn ogen het beste uitkomen en dan maar laten groeien. Scapen is ook niet voor mij weggelegd en een mooie groene bak vindt ik dan ook net zo mooi hoor.
 

Terug
Bovenaan