Geen filteruitstroom juwel lido 120


rexdekreeft

Member
Lid geworden
19 september 2019
Berichten
16
Leeftijd
24
Hi allemaal! Ik heb een Juwel lido 120 met een bioflow filter. Zojuist heb ik alle sponzen in de filter verschoont en alles er weer goed ingedaan. Ik zag alleen dat er geen filter uitstroom is en ik hoor ook geen geluid (meestal hoor ik wel een zacht gebrom). Ik heb niet heel veel verstand van filters, dus ik weet niet hoe ik het weer op gang kan krijgen. Iemand tips?

alvast bedankt! :)
 
Als ik het goed heb is dat met zo n pompgedeelte wat eruit kan en waarbij je de stekker in het stopcontact kan doen (ja wel logisch he). Maar als je dat eens doet in de wasbak die vol water staat dan kun je kijken of hij het al dan niet doet.
 
Je kan het pompje er ook uithalen, wel ff je uitstroompijpje verwijderen.
Dit pompje kan je uit elkaar klikken, ik denk dat er iets in je waaiertje klem zit..
 
Als het goed is zat er ook een borsteltje bij. Pomp uit het filterhuis halen en openmaken en dan de rotor en behuizing schoonmaken onder de kraan. Let op kleine losse onderdelen.

Mocht de pomp echt stuk zijn, dan zijn deze ook los te koop in de winkel (de rotor is ook los te krijgen) Afhankelijk van je visbestand kan er vaak een grotere pomp in dan de originele, dit is een afweging die je zelf moet maken.
Screenshot_20200708-090001_Drive.jpg
 
Soms wil zo'n bonnenfilter wel eens dienst weigeren, als je de stekker er weer instopt. Ik wet niet of je ook water hebt verschoont gelijktijdig met het schoonmaken van het filtermateriaal., maar onze ervaring is, dat als je water hebt afgezogen, je nieuw water via het filterhuis toevoegt. Meestal slaat je pompje dan weer gelijk aan.
 

Terug
Bovenaan