Geen heater bij Fluval Flex meegeleverd?? Welke moet ik kopen....


E

Ella

Guest
Afgelopen week een Fluval Flex 57ltr gekocht.
Alleen nu zit daar voor zover ik weet geen verwarming bij....
Kan nergens vinden of deze erbij zit.

Hoe weet ik nu of hij er bij zit, of niet?
En zo niet...hoe weet ik dan welke maat heater ik moet kopen, en waar plaats ik deze?
Mag deze achter de wand bij het filter, of liever zichtbaar in het aquarium?
Welke heater raden jullie aan?
 

Bijlagen

  • Screenshot_20210122-215021_Chrome.jpg
    Screenshot_20210122-215021_Chrome.jpg
    552.6 KB · Weergaven: 99
licht er aan wat je gaat houden ella veel vissen kunnen gewoon op kamer temperatuur
 
Inmiddels op onderstaande site gevonden dat er inderdaad geen verwarming bij zit....
Dan koop ik t.z.t zelf een heater.
Nu nog uitzoeken welke..., het liefste wil ik hem ook in dat vak plaatsen zodat hij niet zichtbaar is.

 
Schijnt dat een gemiddelde staafverwarmer er in past. Hornbach adviseert een klant in ieder geval een tetratec 50w voor een Fluval Flex 34. Zou ik voor de 100w gaan op je 57 liter. Fluval verkoopt ze zelf ook maar ik ken dat merk verder niet. Zal vast prima zijn.
 
Kijk even wat erin past, en dan even zoeken naar de maten van de diverse staafverwarmingen.

wil je gewoon standaard +/- 25graden? dan kan ik je van harte de Eheim Preset serie aanraden (50w zou voldoende moeten zijn in jouw geval).
Wil je de temperatuur kunnen regelen zou ik opteren voor de JBL Protemp serie.
maar bij beide dus even checken of dit gaat passen.
 
Kortom eerst even de bak binnen hebben dan meten en niet afgaan op de gegevens op de doos van de bak
Loop je het net zo op als ondergetekend heb je braaf de gegevens mee van de bak kies je een een geschikt verwarming uit komt thuis blijkt de afdekplaat niet meer te passen na plaatsing :eek: :cry:
 
Had je het staafje van de temperatuurregeling niet meegerekend?
Als dat filterhuis er net zo uit ziet als die in de Home series. is het een rond gat waar een staafverwarming in past. Veilig om dan de maximale lengte op 1 of 2 cm minder te doen dan de hoogte van dat huis. Ik denk wel dat de meeste 50w staven zullen passen, maar meten is weten inderdaad.
 
Ik heb in bakken met die inhoudt altijd 50W staven gebruikt en deze passen denk ik prima in je bak want deze pasten ook goed in een 60x30x30.
Zelf heb ik vaak die van SF of Juwel gebruikt.
 
Ik lees net dat je bak maar ruim 30cm hoog is en je moet kijken naar de ruimte in het huis dus je zou een nano uitvoering kunnen nemen:

 
Ik lees net dat je bak maar ruim 30cm hoog is en je moet kijken naar de ruimte in het huis dus je zou een nano uitvoering kunnen nemen:


De bak is 41x39x39

Ik wacht idd eerst even tot het aquarium er is en dan kijk ik verder.

Kwam qua heater ook nog de Dennerle Nano Heater Compact tegen, de 100 watt voor 60 tot 120 liter ( H21cm x B 4,8cm D 2,7cm).
Zou deze wat zijn?
Deze past dan niet in die clips, maar misschien kan hij los in dat vak, tegen het glas aan.
 

Bijlagen

  • Screenshot_20210123-215943_Chrome.jpg
    Screenshot_20210123-215943_Chrome.jpg
    397.9 KB · Weergaven: 98
  • Screenshot_20210123-220010_Chrome.jpg
    Screenshot_20210123-220010_Chrome.jpg
    211.5 KB · Weergaven: 94
Weet iemand of je de verlichting ook op tijdschakelaar kunt zetten?
Ik las ergens dat als de lamp uitgaat, hij dan automatisch aangaat weer op nachtverlichting zodra hij ingeschakeld wordt....
Dat zou betekenen dat ik hem elke dag handmatig aan zou moeten zetten?
 
In principe kun je een lamp aan en uit laten gaan met een schakelklok.
Dat wil ik dus ook.
Maar het schijnt dat de lamp opstart weer in de nachtmodus.
Dus niet op de gewone ingestelde dagverlichting.
 
Ik meen in de gebruiksaanwijzing van Hornbach te lezen dat je met de afstandsbediening de helderheid en dergelijke kunt instellen.

Edit.
Ik lees hier....

Dat klopt.
Maar ik wil dat dus niet elke dag opnieuw hoeven doen.
Als hij uitgaat op dagverlichting moet hij ook weer aan gaan op de dagverlichting ( en dus niet op de nachtmodus).

Maar dat kan ik binnenkort zelf uittesten.
Dan kom ik er vanzelf achter.
 
De bak is 41x39x39

Ik wacht idd eerst even tot het aquarium er is en dan kijk ik verder.

Kwam qua heater ook nog de Dennerle Nano Heater Compact tegen, de 100 watt voor 60 tot 120 liter ( H21cm x B 4,8cm D 2,7cm).
Zou deze wat zijn?
Deze past dan niet in die clips, maar misschien kan hij los in dat vak, tegen het glas aan.
Op zich een prima merk hoor en dat zou ook een optie zijn.
 

Terug
Bovenaan