In mijn CR/CB-bak zie ik regelmatig zwangere dames maar nakweek krijg ik er niet van. Sterker nog: inmiddels is mijn groep van 20 teruggelopen tot ongeveer 10 (blijft lastig tellen). Zelf heb ik hier "maar" 3 keer uitval waargenomen. Wat doe ik fout ? Dit waren gister mijn waterwaardes v��r verversen:
TDS-waarde was wat aan de hoge kant. Ik mik daarmee altijd op 125 TDS ppm om zo rond de 200 μS uit te komen. Het toegevoegde osmosewater (met salty shrimp GH+) had dus een lagere TDS (ca. 70ppm) om zo de waarde in de bak wat naar beneden te krijgen.
Als gevolg hiervan zakt dus ook mijn GH. Naar mijn idee zit daar de kneep.
Mijn GH schommelde tussen de 8 (in het begin) en twee maar zit regelmatig tussen de 2 � 3. Dit is voor zover ik weet aan de lage kant. Mislukt bij mij daarom de nakweek?
En zo jah? Hoe kan ik mijn GH omhoog krijgen zonder hierbij de TDS te verhogen?
De waardes in mijn TB-bak zijn eigenijk identiek dus ik hoop hiervan voor beide bakken te leren.
Hopelijk is mijn probleem/vraag een beetje duidelijk.
Alvast bedankt!
TDS-waarde was wat aan de hoge kant. Ik mik daarmee altijd op 125 TDS ppm om zo rond de 200 μS uit te komen. Het toegevoegde osmosewater (met salty shrimp GH+) had dus een lagere TDS (ca. 70ppm) om zo de waarde in de bak wat naar beneden te krijgen.
Als gevolg hiervan zakt dus ook mijn GH. Naar mijn idee zit daar de kneep.
Mijn GH schommelde tussen de 8 (in het begin) en twee maar zit regelmatig tussen de 2 � 3. Dit is voor zover ik weet aan de lage kant. Mislukt bij mij daarom de nakweek?
En zo jah? Hoe kan ik mijn GH omhoog krijgen zonder hierbij de TDS te verhogen?
De waardes in mijn TB-bak zijn eigenijk identiek dus ik hoop hiervan voor beide bakken te leren.
Hopelijk is mijn probleem/vraag een beetje duidelijk.
Alvast bedankt!