Gegroet!


Rida

Member
Lid geworden
3 mei 2021
Berichten
22
Leeftijd
51
Hallo allemaal,


Hierbij wil ik me even voorstellen. Ik ben Rien getrouwd en 2 schoolgaande dochters. Soms vlucht ik wel eens naar mijn man cave (zolder) om even
een beetje met de commodore Amiga te spelen en een plaatje te draaien. Amiga is mijn jeugd liefde dus ja.
Aquarium is toch wel een 2e liefde. Vroeger bij ons thuis hadden ze altijd al wel een aquarium. Dan praat ik over jaren 80. Wel anders als tegenwoordig.
Je ging naar de winkel, koos een aquarium uit 1000 gulden lichter liep je de winkel uit thuis ging je het volplanten en hupsakee de vis erin. Indraaien? Dat gebeurde automatisch ;) Denk dat ze bij ons de term Indraaien en waterwissel nog nooit gehoord hebben.
Na een paar jaar ging alles dood alles door de wc en ging je opnieuw de winkel in en bij thuiskomst weer vol, en kon je er weer een paar jaar tegen aan. En dat herhaalde zich.

Fast forward een 30 jaar later. Zelf ook een aquarium natuurlijk in huis. Begonnen met een Juwel lido 120. Eigenlijk zonder bijzonder veel kennis begonnen.
Wel wist ik wat er in moest, garnaaltjes. Daar wat onderzoek naar gedaan en dan blijk je dus wat zuurder water te moeten hebben. Dus een turf bodem erin, en daarop een laagje grind.
wat stenen en wat hout. En dat indraaien. Test koffer van Sera gekocht. Dus zeer regelmatig de water waardes checken.. Uiteindelijk een jaar of 4 gedraaid denk ik. Tot ik het eigenlijk een beetje moe was. Ging allemaal goed. Wilde wat meer. Zeewater! Zeewater bakje gekocht van Dennerle 30 liter, compleet setje. Dat was leuk zeg. Na een jaar of zo vond ik het zo leuk dat ik een Red Sea max c250 gekocht heb. Geweldig. Jaar of 5 later ging ik voor het werk wat anders doen, en was meer weg. Dus onderhoud kwam minder van. En dat merk je. Alles ging op z’n retour in de bak. Toen er eigenlijk bijna niks meer in stond besloten om het spul weg te doen. Dan zit je een paar maanden zonder aquarium en dat kriebelt.....
Besloten om een Red Sea max nano te kopen. Lekker klein. 75 litertjes. En man wat heb ik daar een plezier in tot in ieder geval vandaag de dag.

Toch bleef het zoetwater knagen, ik gaf er geen gehoord aan. Tot ik op het werk een nieuwe collega tegen kwam die helemaal into zoet water is. Dan ben je de lul, dus het knagen resulteerde uiteindelijk na een half jaar, dat ik afgelopen weekend een 30 liter bakkie gekocht heb bij de boerenbond. Een Superfish quibic 30 pro. Past mooi op het tv meubel.

Dus ik sta aan de vooravond van een nieuw avontuur.

Ik ben ondertussen al lekker aan het inlezen hier op het forum. Ik kwam hier zowie so zo nu en dan. Nu wat frequenter gezien er nu ook een zoetwater bakkie staat.
Hij zit nog dicht in de doos trouwens. Ik wil goed beslagen ten ijs komen.


Gegroet,
Rien
 
Welkom Rien.
 
  • Leuk
Waarderingen: Rida
Welkom op het AF Rien.
 
Welkom, heel avontuur met aquaria, je nieuwste aanwinst is een leuk bakje maar bedenk wel dat daar geen vissen in kunnen (beetje hetzelfde als jij je kind permanent in de douche zou opsluiten waardoor die totaal zijn energie niet kwijt kan door te rennen en te doen zo werkt dat met visjes ook.)
 
van harte welkom op het AF Rien, en succes met de voorbereidingen waarbij je doel is om de vis langer als 1 jaar te houden lol
 
Welkom op het AF
 
Welkom op het forum
 

Terug
Bovenaan