Gekke ramirezi


A

astrid j

Guest
Hallo forumleden.
Ik heb lang zitten twijfelen deze post te plaatsen omdat het best een wat vreemd fenomeen is.
Ik heb 2 ramirezi gekocht een maand geleden waarvan ik dacht dat het een koppeltje was, maar nee, het zijn 2 mannetjes.
Nu zit er 1 mannetje vanaf het begin iedere keer bij de flipper van het co2 apparaat , en bewaakt dat ding met z'n leven.
Hij komt er alleen vandaan tijdens voeren, en gaat daarna weer terug naar de flipper en bewaakt de belletjes alsof het eitjes zijn.
Iedereen jaagt hij weg uit die hoek.
Zijn kleuren zijn prachtig, en ziet er verder goed gezond uit.
Het andere mannetje scharrelt rustig door de bak, komen ze elkaar tegen dan imponeren ze elkaar, maar dan laat het andere mannetje het snel afweten.
Gisteren 2 vrouwtjes gekocht, en ze waren heel opgewonden rond het zakje toen ik ze aan het overwennen was.
Het ene mannetje heeft sjans van de 2 vrouwtjes, en kleurt ook prachtig, maar de flippergek blijft toch meer bij de belltjes waken.
Weinig interesse voor de vrouwtjes.
Nu is mijn plan het even aan te kijken, als zich nu 1 koppeltje vormt, gaat de flippergek en het andere vrouwtje terug.
Maar zou het kunnen dat het ene mannetje denkt dat hij een nestje aan het bewaken is??? Dat is dus de vraag.
 
ff offtopic Doet me denken aan finding nemo, daar deed ook een vis dat op zon schatkisje. was helemaal gek van die belle haha.
 
Nee, geen eitjes, ze zijn er samen ingegaan, en na 1 dag zat het mannetje in de hoek bij de flipper, en bewaakt het alsof het eitjes zijn, hij is helemaal verzot op die flipper.
Soms verlaat hij dat ding, keert weer terug en vertoond het zelfde gedrag, niemand mag van hem in de buurt van de flipper komen.
Hij doet dit al een maand, zelfs de vrouwtjes brengen hem niet op andere gedachten, terwijl die wijfjes in het begin hem best leuk vonden, maar hij jaagt ze weg :stars:
Dat andere mannetje heeft het nu prima naar z'n zin, maar nog geen koppel gevormd, maar ja, de vrouwtjes zijn nog erg jong, dus dat is afwachten of er liefde op gaat bloeien.
 
Misschien CO2 verslaafd :p ondanks dat mensen weten dat drugs slecht voor ze is, gebruiken ze het toch... CO2 is slecht voor vissen, maar misschien bezorgt het ze ook wel een roes :p

Flauwe grap... heb geen idee wat het kan zijn
 
Het zou goed kunnen dat de ramirezi de bellen aanziet als jongen, dat heb ik wel vaker gehoord, misschien kan je de diffuser blokkeren met iets van een stuk hout, steen of een plantje.
 
Ja, goed idee, er staat al braziliaans klimop tegen de flipper aan, maar het helpt nog niet echt, omdat hij toch beweging ziet in die flipper.
Nou Mark, ik dacht echt dat ik hier een echte gekke vraag stelde, ben blij met je antwoord Maar ik moet iets idd bedenken om het meer te verbergen.
 
Ga wel met mark mee. Zelfde geld als je levende watervlooien geeft aan een apsitogramma wanneer er larfjes zwemmen. Zelfde verhaal zie je waarschijnlijk
 
swordfish zei:
Ga wel met mark mee. Zelfde geld als je levende watervlooien geeft aan een apsitogramma wanneer er larfjes zwemmen. Zelfde verhaal zie je waarschijnlijk

Wat zeg je me nou? je beweert dat een apistogramma watervlooien als jong gaat zien wanneer deze jongen heeft?
 
Nee joh, dat zie je verkeerd meksjoef, hij zegt dat een rami een levende watervlo of larf als jong kan aanzien, niet als hij jongen heeft .
 
Nou ja, lachen niet :D Maar het is net zo gek als mijn rami die een flipper beschermt toch? :S
 

Terug
Bovenaan