gekke vraag


F

fishkeeper

Guest
ik zit mij al een tijdje af te vragen als ik naar mijn vissen kijk hoe dat het komt dat mijn corrydorassen en mijn ancistrussen
ondersteboven aan een blad van een plant zwemmen of hangen en
om het gemakkelijk te zeggen een gewone vis zwemt nooit onderste boven
en krijgen die niet hoofdpijn ofzo ale jah als wij als mens op onze kop gaan staan na een tijd ontplof je precies

hopelijk maak ik mij niet belachelijk ofzo :)
 
Tja,als ze dat doen,kunnen ze het ,he.
Ancistrussen doen wel gekkere dingen.
Nee,daar hebben ze geen last van.

En waarom? je stelt gewoon een vraag.
 
in water heb je minder last van de zwaartekracht.
 
Tja, wij zwemmen ook wel eens op de rug, lekker drijven...
 
Zijn je Corydoras zijn toch niet aan het paren toevallig, het klink me toch een beetje zo. Verschillende soorten zetten af aan de onderkant van de planten. Lees eens over het paargedrag van Corydoras, ze hebben een erg typisch (actief) paargedrag. Ze zijn heel actief mannen achtervolgen vrouwtjes (die wat groter zijn)en duwen met hun snuit in de zij van de vrouwtjes. Het vrouwtje draagd de eitjes tussen haar buikvinnen en kleeft ze onderaan een blad of stuk kienhout. Er zijn ook soorten die op de ruit of in een kweekmop afzetten. Als je Ancistrus dan diezelfde planten afgraast dan zijn de eitjes meteen ook verdwenen.
 
ja vroeg mij dat al een tijdje af want soms denk ik hoe doen ze het toch nog erger dan dolfijne soms

@babysnake: ja dat doen ze soms wel eens maar heb nog nergens eitjes gezien ofzo
 

Terug
Bovenaan