Hoi!
Hopelijk kent iemand dit probleem.
Ik heb een Rio 125 met alle standaard juweldingen, dus ook de eccoflow pomp en het interne filter.
Als het pompje een uur oid heeft uitgestaan (bijv bij waterwissel) en ik hem weer aanzet, dan komen er witte sliertjes uit het pompje, die aan de planten blijven plakken en langere slierten vormen. Na een halve dag is het allemaal weer weg. Dit is al maandenlang gaande. In april vertelde ik er al over in dit topic: https://aquaforum.nl/threads/hornbachzand-verslijt-toch-de-corydoras-voelsprieten.173424/
Sindsdien heb ik de volgende acties ondernomen (maar tevergeefs):
- pompje uit elkaar gehaald en schoongemaakt
- weer begonnen met de bodem stofzuigen/afzuigen (ligt best veel slakkenpoep)
- het interne filter zit in een zwarte plastic omhuizing ("filterhuis"?) in de hoek van het aquarium (standaard plek) en tussen het plastic en de het glas zit krap 1 mm, waartussen slik zich ophoopt. met een dun plasticje kan ik dat voor 60% schoonkrijgen. dit spul leek eerst op het witte slijm. nu heb ik het glas aan de buitenkant afgeplakt, zodat het er donker is, en een paar wkn later vind ik het niet meer wit lijken, maar gewoon het typische bruine slik dat je in het filter vindt.
- het interne "filterhuis" van binnen helemaal gestofzuigd (lag alleen de normale bruine slik in)
Ik heb de bron vh witte spul dus nog niet gezien.
Toch kwam er net weer wit slijm uit, wel iets minder dan vroeger.
Wie kent dit of weet wat het kan zijn?
Hopelijk kent iemand dit probleem.
Ik heb een Rio 125 met alle standaard juweldingen, dus ook de eccoflow pomp en het interne filter.
Als het pompje een uur oid heeft uitgestaan (bijv bij waterwissel) en ik hem weer aanzet, dan komen er witte sliertjes uit het pompje, die aan de planten blijven plakken en langere slierten vormen. Na een halve dag is het allemaal weer weg. Dit is al maandenlang gaande. In april vertelde ik er al over in dit topic: https://aquaforum.nl/threads/hornbachzand-verslijt-toch-de-corydoras-voelsprieten.173424/
Sindsdien heb ik de volgende acties ondernomen (maar tevergeefs):
- pompje uit elkaar gehaald en schoongemaakt
- weer begonnen met de bodem stofzuigen/afzuigen (ligt best veel slakkenpoep)
- het interne filter zit in een zwarte plastic omhuizing ("filterhuis"?) in de hoek van het aquarium (standaard plek) en tussen het plastic en de het glas zit krap 1 mm, waartussen slik zich ophoopt. met een dun plasticje kan ik dat voor 60% schoonkrijgen. dit spul leek eerst op het witte slijm. nu heb ik het glas aan de buitenkant afgeplakt, zodat het er donker is, en een paar wkn later vind ik het niet meer wit lijken, maar gewoon het typische bruine slik dat je in het filter vindt.
- het interne "filterhuis" van binnen helemaal gestofzuigd (lag alleen de normale bruine slik in)
Ik heb de bron vh witte spul dus nog niet gezien.
Toch kwam er net weer wit slijm uit, wel iets minder dan vroeger.
Wie kent dit of weet wat het kan zijn?
Bijlagen
-
WhatsApp Image 2021-08-27 at 19.26.13 (1).jpeg117.8 KB · Weergaven: 275 -
WhatsApp Image 2021-08-27 at 19.26.13.jpeg85.7 KB · Weergaven: 166 -
WhatsApp Image 2021-04-19 at 07.29.24 (1).jpeg116.6 KB · Weergaven: 154 -
WhatsApp Image 2021-04-19 at 07.29.24.jpeg109.3 KB · Weergaven: 204 -
WhatsApp Image 2021-04-19 at 07.29.25 (1).jpeg119.5 KB · Weergaven: 148