Wat is er nieuw

Gel???

remcovoortman

Well-known member
Lid geworden
23 augustus 2014
Leeftijd
25
Hoi, Ik heb vanmiddag nog een mooi stuk hout gekocht voor bij mijn killi's, ook een anubias voor op het hout en nog een klein plantje voor op het hout, nu zit dat andere plantje in een plastic bakje, de worteltjes zitten in een soort van gel,Moet ik die Gel verwijderen?

Remco

oke, ga het nu meteen doen, maar waar dient het eigenlijk voor?

Remco

Ik neem aan dat het daarin wordt opgekweekt.. weet er het fijne niet van eigenlijk.
Als er wat van dat spul in je bak komt kan dat op zich geen kwaad, maar tis niet de bedoeling zegt maar, het lost met de tijd op.

oke, het zit inmiddels al op het hout.

Remco

Zou het wel afspoelen. De planten zijn waarschijnlijk "In vitro" gekweekt.

In Vitro planten:
In vitro planten zijn gekweekt in een laboratorium op een speciale gel en daarom dus erg schoon. het voordeel van deze planten zijn, dat de culture waarin zij gekweekt worden erg schoon is. Daarom zijn ze zeer geschikt voor in garnalen aquarium, maar ook in uw eigen gewone aquarium. Na het openen dient u de plantjes te wassen om de steriele gelei te verwijderen. Daarna kunt u ze direct gaan planten. Aquaplantsonline heeft alleen speciale planten ingekocht, die juist niet door de gewone kwekerijen haast gekweekt worden.
Bron Aquaplantsonline nieuwsbrief; http://ymlp.com/zKOhuN

Als stelregel zou ik aanhouden dat je een plant zo schoon mogelijk in je bak moet plaatsen 😉.

Crash zei:
Zou het wel afspoelen. De planten zijn waarschijnlijk "In vitro" gekweekt.

In Vitro planten:
In vitro planten zijn gekweekt in een laboratorium op een speciale gel en daarom dus erg schoon. het voordeel van deze planten zijn, dat de culture waarin zij gekweekt worden erg schoon is. Daarom zijn ze zeer geschikt voor in garnalen aquarium, maar ook in uw eigen gewone aquarium. Na het openen dient u de plantjes te wassen om de steriele gelei te verwijderen. Daarna kunt u ze direct gaan planten. Aquaplantsonline heeft alleen speciale planten ingekocht, die juist niet door de gewone kwekerijen haast gekweekt worden.
Bron Aquaplantsonline nieuwsbrief; http://ymlp.com/zKOhuN
DIT!!

Tenminste, als we het over een doorzichtige gelei-achtige substantie hebben, maar ik zou niet weten wat anders.

~ Ivo

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan