Wat is er nieuw

Geleidbaarheid water/kweek

• Onderwerp starter Onderwerp starter barry76
  • Startdatum Startdatum
B

barry76

Guest
Beste iedereen, ik heb een koppel Pterophyllum altum dat nu een paar keer eieren heeft gelegd.

[video]https://www.youtube.com/watch?v=8XEKyiXl6l8[/video]

De eerste keer dat ik de eieren apart gezet had kwamen er ongeveer 40 van uit waarvan er nu nog 13 van over zijn deze zijn nu 9 weken oud en 9-11cm hoog. Hier een filmpje van vorige week.

[video]https://www.youtube.com/watch?v=_F7Mm8t6MyM[/video]

Dit is gelukt op aquariumwater dat niet is aangepast:
pH 8-8,5
kH 6
gH 16
mS 1,25

Ik heb na dit nest nog 2 legsels gehad ondertussen maar daar kwam niks of maar 2 van uit.
Ik weet dat de mS veel te hoog is voor deze soort om de kweek te laten lukken normaal gesproken.
De eieren beschimmelen pas de laatste 24 uur dus ben er zeker van dat de meeste eieren echt wel bevrucht zijn. Ik zie de jongen in sommige eieren ook zitten maar die beschimmelen dan als nog ook al zit er vanaf het begin esha 2000 in de bak.

Om de druk op de eieren te verlagen zat ik te denken om osmose water toe te voegen in het aquarium waar ik de eieren in wil plaatsen en op die manier dan de mS naar hopelijk betere waarden te verlagen zodat er hopelijk meer eieren uitkomen, en natuurlijk de andere waardes hetzelfde te houden als uit het aquarium waar het koppel in zit.

Nu is mijn vraag heeft dit nut om het op deze manier te proberen zodat er dan dus veel meer uitkomen of gaat op deze manier zeker alles kapot?

Ik heb geen zin om m'n 'gezelschapsaquarium' aan te passen vandaar mijn vraag of het op deze manier ook zou kunnen.

Iedereen alvast hartelijk bedankt.
Vriendelijke groet, Barry

Ik kan je niet direct helpen, maar je hebt prachtige altums dat wou ik even zeggen.

Je zou het kunnen proberen, al zou de verandering in geleidbaarheid misschien ook problemen kunnen geven. Hoe groot is de bak waar de ouders in zitten? EN hoe komt de geleidbaarheid daarin zo hoog?

Mooie vissen hoor en ik denk dat er Maanviskenners beter op je vraag kunnen reageren 😉.
Welkom op het AF nog overigens.

je zou jos hut eens een pm moeten sturen die kan je ongetwijfeld helpen met vragen over maanvissen

Dank je Marcello

@ Jelle Touwen ja ik weet dat andere waardes kunnen veranderen wou het ook eerst proberen zonder eieren zodat ik weet hoeveel osmose ik zou kunnen toevoegen om buiten de mS geen andere waardes te veranderen.
De bak waar de ouders in zitten is 180x60x60.
Die waarde is bijna hetzelfde als het uit de kraan komt of het ligt aan mijn meetapparatuur maar die is goed volgens mij.

@ C�dric Vleminckx dank je, ik ga ze verkopen. Wou er eerst een paar bij de ouders in de bak zetten maar dan moet ik ze nog veel groter laten groeien anders worden ze zeker door de ouders gesloopt en is er ook de kans dat de ouders misschien niet meer willen afzetten. Dus ik ga dit denk niet doen want ik hoop nog wat meer te kunnen kweken.

Dank je jessicapilon.
Dank je ik zit al wel een tijdje op dit forum heb het verhaal van joost1980 van zijn 3 meter bak ook gevolgd zag dat hij ze pas verkocht heeft op mp.
Had zelf denk ik ongeveer een half jaar geleden ook wat geplaatst van mijn 10 l 046's die ik toen nog had, maar toen was kort daarna jullie server gecrashed en waren de dingen die geplaatst waren in die tijd ook verdwenen 🙁.

@Dravik2 dat is idd een goede optie weet dat hij al vele jaren maanvissen kweekt heb ook al veel verhalen van hem op internet gelezen. Heb ook wel eens contact met hem gehad maar niet hier over.

barry76 zei:
@ C�dric Vleminckx dank je, ik ga ze verkopen. Wou er eerst een paar bij de ouders in de bak zetten maar dan moet ik ze nog veel groter laten groeien anders worden ze zeker door de ouders gesloopt en is er ook de kans dat de ouders misschien niet meer willen afzetten. Dus ik ga dit denk niet doen want ik hoop nog wat meer te kunnen kweken.

Ik denk ook dat dat het beste is , om bij te houden zou je veel aquaria nodig hebben , hoor. 😉

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan