Wat is er nieuw

gelige jonge blaadjes zwaardplant, normaal ?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Steven51
  • Startdatum Startdatum
S

Steven51

Guest
Ik heb een zwaardplant met mooie groene bestaande bladeren maar ik zag bij het wekelijks onderhoud dat 2 jonge blaadjes redelijk geel van kleur zijn (verder geen verminkingen of wat dan ook). Is dst bij een zwaardplant gebruikelijk? Mijn vloeibare ijzertoevoeging naast de voedingstabletten die ik ook bij die plant heb zitten is ferro van easy life. Ik voeg ook profito toe overigens en CO2. Moet ik de dosering daarvan wat ophogen of worden deze bladeren naarmate ze verder groeien toch mooi groen ?

Er is toch wel iemand die hier iets zinnigs over kan zeggen? Ik wil mijn bak ook graag mooi hebben en houden. En dus ook de planten mooi op kleur houden. Als deze plant iets van voeding tekort komt geldt dat misschien ook voor enkele andere planten, waar je het wellicht nu nog niet direct aan ziet.

Ik geef nog niet helemaal de op de verpakkingen aanbevolen hoeveelheden omdat ik nog in de opstartfase zit. Maar ik kan me voorstellen dat gelige blaadjes duiden op een tekort aan iets, wat zou het meest voor de hand liggen dan ?

2 weken Alex. Ik ben ook niet bang dat er gelijk van alles aan de hand is maar voorkomen is beter dan.....toch? Maar ik vermoed wel een tekort van iets, maar wat ?

En de volwassen bladeren blijven zover ik kan beoordelen gewoon mooi groen.

Ik dacht, ook op dit forum, gelezen te hebben dat zwaardplanten nou niet de moeilijkste planten zijn...dus ook niet om mooi te houden, wat zou er dan aan schorten ?

De plant is gekweekt boven water,en staat nu geheel onder water.De overgang heeft tijd nodig.Geduld dus.

Ok�,dus vooralsnog niks aan de bemesting dosering veranderen? Dan mag ik de conclusie trekken dat bij een zwaardplant die er nog maar kort in staat gelige jonge blaadjes normaal zijn??

Misschien iets algemener dan, want ik Wil er gewoon graag bijtijds bij zijn als er qua voeding iets bijgestuurd moet worden.

Als ik een foto van mijn bak post, kan iemand mij dan vertellen bij welke van de planten het normaal is dat ze onder water van bladkleur (en/of vorm) veranderen? Ik weet dat, op enkele planten na, namelijk echt niet.

Overigens mocht iemand vinden dat er nog niet zoveel vissen in zitten, dat klopt. Zoals gezegd ben ik nog aan het opstarten dus er volgt nog wat meer. Maar de school kardinalen is voor mij wel de basis waar de rest op afgestemd wordt. En ik ga zeker niet overbevolken.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan