Geluid bubbels


J

jsinasa

Guest
Net voor t eerst luchtpomp geïnstalleerd. (Ja ik weet het is normaal gesproken niet nuttig voor zuurstof maar ik heb zo mn redenen.)

Naar het geluid verbaast me. Niet zozeer de pomp (tetratec) maar de bubbels! Lijkt wel een waterval wat een herrie. Heb er ook tetra steentje op uitgang. Zit daar verschil in? Wat kan ik doen om t stiller te maken?
 
Kraantje tussen zetten, he.
 
lucht bubbelt. dat hoor je. hoe meer hoe meer geluid. met een groter bruissteen verspreid je het.

doe je het voor de mooi? dan tsjah accepteren.

voor een nut, dan in de nacht en tijdens werk aan. bij thuis komst het dichthouden. dit kan ook met een was knijper en een lus het slangetje
 
Bertus: Heb er een kraantje tussen zitten. Hoezo? Maakt nauwelijks uit qua geluid als ik zachter zet

Niels: ja heb er nu tijdschakelaar op. Maar bedoel je dat grotere uitstroomsteen minder herrie maakt?
 
Ik heb wel de ervaring dat als je met een kraantje knijpt dat het geluid een stuk minder zal worden.
 
Net voor t eerst luchtpomp geïnstalleerd. (Ja ik weet het is normaal gesproken niet nuttig voor zuurstof maar ik heb zo mn redenen.)

Naar het geluid verbaast me. Niet zozeer de pomp (tetratec) maar de bubbels! Lijkt wel een waterval wat een herrie. Heb er ook tetra steentje op uitgang. Zit daar verschil in? Wat kan ik doen om t stiller te maken?

Hoeveel liter lucht per uur geeft het pompje en wat is de hoogte en inhoud van de bak?
 
Pompje doet 50l/h. Bak is 350l met verschillende dieptes (ja echt :) ) steentje zit nu op 40cm diepte
 
Ik heb weleens een steentje met soortgelijk luchtpompje gebruikt in de kamer voor het kweken van artemia maar de bubbels hoorde ik niet echt maar wel eerder het geluid van het pompje zelf.
 

Terug
Bovenaan