Geluid JBL 1502


Bart.Kh

Well-known member
Lid geworden
30 november 2021
Berichten
119
Leeftijd
22
Beste,

is het normaal dat je een filter (na al ongeveer een maand draaien) op een afstand van 7 meter kan horen filteren?

Geen resonantie want heb ook buiten mijn aquarium geprobeerd (in een emmer). Er ligt ook een speciale absorberende mat onder.

Volgens JBL is dat normaal.

groetjes

Bart
 
Die van mij heeft het ook. Heb de kast al zoveel mogelijk dicht gemaakt met van dat geluidsdempende schuimrubber mat spul. Maar je blijft m horen
 
Dus het is normaal??

Als ik de reactie op hun website bekijk, heb ik het gevoel alsof die echt stil moet zijn. Hier enkele beoordelingen:

- I use this filter for 9 months now and its definitely a silent powerful filter with easy cleaning

- De filters werken stil,

- Het filter is na 3 dagen bijna onhoorbaar!!!!!!

- Super extern filter dat doet wat het moet doen, er goed uitziet en ook nog eens erg stil is :)

- Het filter werkt zeer stil en uiterst efficiënt.

- Ben blij met de e1502 het is stil

En nog vele goede beoordelingen over "stil te zijn"

Bron: website JBL


En volgens JBL zelfs "Geruisloos"



1683891972835.png



Ben toch wat teleurgesteld (((


grt Bart
 
Je kan deze toch niet echt "stil" noemen, als je het vanaf 7m duidelijk kan horen werken.
 
Nee klopt, helaas. Het valt mij ook wat tegen en je hoort de klacht vaker. Omruilen is vaak lastig ivm tijdelijk geen filter
 
Nu ze hebben wel bij mij een filterkop vervangen, maar zonder resultaten. En nu zeggen ze dat ze niets ander kunnen doen en dat het geluid binnen de zones is.
 
Ja 2 en die in de woonkamer hoor ik totaal niet en zelfs met het kastdeurtje open niet. Die boven op de slaapkamer hoor je ietsje maar doe je het kastdeurtje open dan is die zo goed als stil dus dat is denk ik resonantie door de kast.
Kortom beide bevallen prima.
 
Ja 2 en die in de woonkamer hoor ik totaal niet en zelfs met het kastdeurtje open niet. Die boven op de slaapkamer hoor je ietsje maar doe je het kastdeurtje open dan is die zo goed als stil dus dat is denk ik resonantie door de kast.
Kortom beide bevallen prima.

Amai u heeft geluk zeg, ik zit hier precies naast een elektriciteitskast van 11 000 volt. Zo'n gezoem dat ie maakt. Overal in mijn living en het kamer ernaast kan ik het duidelijk horen. En storend dat ie is.
 
Ik heb hier ook zo’n ding gehad.
Trap richting deuropening gegeven. Wat een herrie.
Ook een Eheim 2180 gehad. Stuk stiller, maar voor mij nog teveel.
Heb deze in kunnen ruilen tegen 2x Eheim 2275.
Die hoor je niet.
 
Als ruilen niet mogelijk is zit er maar 1 ding op jammer genoeg en dat is er mee dealen.

Anders moet ruilen gewoon mogelijk zijn. Zn winkel hoort je binnen een jaar het aankoopbedrag terug te geven als er redelijkerwijs iets niet naar behoren werkt

Heb zelf geen last van me pompjes tenzei ze echt tegen het glas aan trillen of ze half vast hangen. Vind het wel lekker rust geven zo eigenlijk. Zou nog stil zijn hier zonder 😋
 
Amai u heeft geluk zeg, ik zit hier precies naast een elektriciteitskast van 11 000 volt. Zo'n gezoem dat ie maakt. Overal in mijn living en het kamer ernaast kan ik het duidelijk horen. En storend dat ie is.
Ja ik heb met de oude 902 ook geen last gehad en ik zou hem mee naar de lfs nemen en hem daar aanzetten want dat kunnen ze denk ik wel even testen.
 
Als ruilen niet mogelijk is zit er maar 1 ding op jammer genoeg en dat is er mee dealen.

Anders moet ruilen gewoon mogelijk zijn. Zn winkel hoort je binnen een jaar het aankoopbedrag terug te geven als er redelijkerwijs iets niet naar behoren werkt

Heb zelf geen last van me pompjes tenzei ze echt tegen het glas aan trillen of ze half vast hangen. Vind het wel lekker rust geven zo eigenlijk. Zou nog stil zijn hier zonder 😋

Dat was mijn bericht naar jbl op 31.03.23

Best,
is there any news?
Because Amazon has given me until April 6 to return the filter.

But if I know that JBL can solve my problem, then I want to keep it.

With friendly greetings




En ik krijg een reactie op 18/04/2023. En nu is het veel te laat. Had via amazon besteld
 
Ik zal eens het geluid opnemen.
 
Ik zal eens het geluid opnemen.
Ik vond je beschrijving van een elektriciteitskast wel goed klinken zo klinkt het bij mij ook maar ik pomp ook lucht door. Heb je wel goed al het lucht uit je pomp gekregen?
 
Ik vond je beschrijving van een elektriciteitskast wel goed klinken zo klinkt het bij mij ook maar ik pomp ook lucht door. Heb je wel goed al het lucht uit je pomp gekregen?

Haha maar het is echt zo hoor, je kan niet eens rustig een boek lezen met zo'n geluid. Al het lucht is eruit. is echt een gezoem en geen geborrel. Zie ook geen luchtbelletjes.
 
Hier het geluid, en deze hoor ik ook duidelijk in mijn kamer ernaast.
 

Bijlagen

  • Video van WhatsApp op 2023-05-12 om 14.54.19.mp4
    5.3 MB
Haha maar het is echt zo hoor, je kan niet eens rustig een boek lezen met zo'n geluid. Al het lucht is eruit. is echt een gezoem en geen geborrel. Zie ook geen luchtbelletjes.
Bij mij is het ook gezoom met belletjes maar ik blaas er lucht doorheen en ik weet niet of dat ook het geluid veroorzaakt. Het veranderd wel het geluid.

Dat er geen belletjes uit komen is logisch he, als ie vast zit en het geluid veroorzaakt zie je hem er niet uit komen 😁

Garantie amazon binnen eu zit ik fout mee. Was 2 jaar geen 1 jaar
 

Bijlagen

  • Screenshot_2023-05-12-14-53-43-343_com.android.chrome.jpg
    Screenshot_2023-05-12-14-53-43-343_com.android.chrome.jpg
    37.8 KB · Weergaven: 35
Natuurlijk klinkt het via video een heel stuk stiller.
 
Bij mij is het ook gezoom met belletjes maar ik blaas er lucht doorheen en ik weet niet of dat ook het geluid veroorzaakt. Het veranderd wel het geluid.

Dat er geen belletjes uit komen is logisch he, als ie vast zit en het geluid veroorzaakt zie je hem er niet uit komen 😁

Garantie amazon binnen eu zit ik fout mee. Was 2 jaar geen 1 jaar

Zal eens contact opnemen met Amazon. Alvast dank
 
Dat klinkt niet zoals het hoort de motor schuurt echt ergens tegen aan.
Die van mij prrt zoals een kat maar die van jou klinkt als een constructiewerkplaats 😂 of het moet aan de opnamen liggen
 
Inderdaad, zeker niet "extreem geruisloos" zoals JBL het beschrijft.
Nee oke maar die term moet je maar even los laten want wat voor iemand geruisloos is is voor de ander nog storend natuurlijk. Het probleem is gewoon echt dat er iets niet goed werkt. Binnen de kortste keren houd dat ding er mee op als hij zichzelf kapot schuurt of wat dan ook.
Weet niet precies hoe zn motor in elkaar steekt maar er kan van alles mis gaan en kortsluiting is het laatste wat je wilt.
Of ik hoor het verkeerd en het is gewoon een lawaaiig ding.
 
Hier het geluid, en deze hoor ik ook duidelijk in mijn kamer ernaast.


Ik herken me hier net als John niet in. Ik had nog de e 1501 maar de motor is hetzelfde bij mijn weten. Overdag hoorde ik ze al helemaal niet, 's nachts een heel zacht gezoem en toen liepen er 2 tegelijk. Laat staan dat ik het in een andere ruimte zou horen. Zelfs 's nachts als alles muisstil is niet.
Mij klinkt het geluid alsof iets niet in orde is. Tenzij de telefoon het geluid vervormt, klinkt het ook niet naar iets wat maar in de buurt komt van het gezoem waar ik het over had. Wat ik in het filmpje hoor is een heel ander geluid.
 
Hier het geluid, en deze hoor ik ook duidelijk in mijn kamer ernaast.
Ik zou als ik dit hoor toch niet verbaasd zijn als er nog een luchtbel in het pompje zit eigenlijk. Misschien kun je hem een tijdje schuin houden in verschillende hoeken of de weerstand tijdelijk verminderen?
 

Terug
Bovenaan