Geo's eten Kardinaal Tetra's ?


CVS

Well-known member
Lid geworden
24 februari 2014
Berichten
519
Locatie
Rotterdam
Hallo,

Ik had dus een groep van 100 Kardinaal Tetra's waar er nu dus een stuk of 30 van over zijn.

Nu heb ik al langere tijd een groep van twaalf Pterophyllum scalare Red Back er in maar die kwamen er in toen ze nog klein waren en de Kardinalen al volwassen. Toen had ik enkel niet het idee dat mijn groep Kardinalen kleiner werd (enkel zo nu en dan een dode gevonden)

Enkel nu heb ik begin november een groep van negen Geophagus Neambi Rio Tocatins er in zitten op volwassen formaat en heel erg het idee dat die de Kardinalen op eten.

Nu bestaan Geophagussen niet bepaald bekend als eters van vissen toch? Tevens heb ik ook nooit gezien dat ze er op jagen (idem dito met de Maanvissen) enkel de groep wordt wel kleiner en kleiner.

Iemand met soort gelijke ervaringen? Stel de Kardinalen gaan allemaal dood dan verwacht je toch lijken te vinden. Enkel heb ik in al die tijd misschien 15 dode gevonden en veelal in het begin toen ze nog erg klein waren.
 
Je Geo's zullen er inderdaad niet op jagen, maar als er 1 toevallig voor zn bekkie zwemt zal hij niet twijfelen em hem open te toen.
Zeker met voedertijd zou ik eens extra opletten. Grote kans dat je het dan ziet gebeuren.
Zelfde verhaal geld eigenlijk ook voor de scalares, al is de kans groter dat die wat meer zullen jagen.
 
Ik heb bij de Scalares niet het idee dat ze ze kunnen op eten. De bek is veel te klein voor volwassen kardinalen.

Heb al vaak genoeg opgelet bij voedertijd maar nooit waar genomen. Had zelf het idee eerder in de nacht.
 
Ik heb bij de Scalares niet het idee dat ze ze kunnen op eten. De bek is veel te klein voor volwassen kardinalen.

Heb al vaak genoeg opgelet bij voedertijd maar nooit waar genomen. Had zelf het idee eerder in de nacht.
Moet jij eens opletten.
Geoā€™s eten geen kardinalen denk ik zo
 
Alle vissen eten alles als ze maar honger hebben of gulzig zijn(en sommige hebben als karakter gewoon altijd honger) Als het op 1 of andere manier past dan laten ze het gewoon passen als ze de kans krijgen dus ik vind het niet een gek iedee, maar 70 tetras minder, dat vind ik wel veel voor een toevallig hapje. šŸ¤”
 
Alle vissen eten alles als ze maar honger hebben of gulzig zijn(en sommige hebben als karakter gewoon altijd honger) Als het op 1 of andere manier past dan laten ze het gewoon passen als ze de kans krijgen dus ik vind het niet een gek iedee, maar 70 tetras minder, dat vind ik wel veel voor een toevallig hapje. šŸ¤”
Je bent bekend met de manier van eten van geophagus soorten?
 
Je bent bekend met de manier van eten van geophagus soorten?
Nee maar ik weet wel dat vissen dieren blijven en soms dingen gebeuren die niet helemaal logisch zijn. Ik kan me voorstellen dat er wel eens Ć©Ć©n verloren kan gaan tijdens voedertijd maar als het zo is zoals jullie stellen, denk ik vooral dat 70 wel extreem veel is. Maar dat is alleen maar de conclussie die ik trek uit wat jullie stellen.

Als het past dan laten ze het soms gewoon passen en dan is het weg vissie. Vooral met 100 vissen tegelijk. Kan me ook voorstellen ze elkaar op hebben gegeten. Kanibaal tetra šŸ˜‚
 
Geophagus en zowel Pterophyllum zullen zeker wel raad weten met visjes zoals kardinaaltetraā€™s. Hetzelfde geldt voor bijvoorbeeld Mesonautaā€™s. Ik zag meerdere berichten van houders van Geophagus altifrons, die ze samen hielden met kardinalen en de groep kardinalen binnen een korte tijd compleet weggevaagd zijn. Ik vermoed dat de Geophagus je hoofddaders zijn, en dat de maanvissen af en toe mee snaaien. Beter is om hoger gebouwde zalmpjes te houden bij dit soort cichliden.

Bij mijn Pterophyllum leopoldiā€™s kon ik prima kardinalen of slankzalmen plaatsen. Bij mijn huidige groep scalares hoef ik dit niet te proberen. Onlangs een groepje Copella arnoldi geplaatst in de bak, en binnen een week zijn ze allemaal opgegeten.
 
  • Leuk
Waarderingen: CVS
Ik denk dat je daar wel donder op kan zeggen met die laadkleppen. Meen me ook te herinneren een Landelijk Huiskeuringverslag gelezen te hebben waar volgens mij Geophagus gericht op jacht ging naar Pristella maxillaris onder het oog van de keurmeesters. Zal eens kijken of het idd om de Geophagus ging.
 
Moet jij eens opletten.
Geoā€™s eten geen kardinalen denk ik zo

Ik heb opgelet en de kardinalen zwemmen voor de mond van de maantjes langs en ze doen niks.

Zijn er toch echt al een stuk of 60 verdwenen denk ik zo. Dus iemand moet schuldig zijn :)

Heb nu geen nacht verlichting meer. Had het idee als het gebeurd dat dit dan in de nacht is. Lijkt mij dat als het donkerder is het lastig voor ze.
 
Geophagus en zowel Pterophyllum zullen zeker wel raad weten met visjes zoals kardinaaltetraā€™s. Hetzelfde geldt voor bijvoorbeeld Mesonautaā€™s. Ik zag meerdere berichten van houders van Geophagus altifrons, die ze samen hielden met kardinalen en de groep kardinalen binnen een korte tijd compleet weggevaagd zijn. Ik vermoed dat de Geophagus je hoofddaders zijn, en dat de maanvissen af en toe mee snaaien. Beter is om hoger gebouwde zalmpjes te houden bij dit soort cichliden.

Bij mijn Pterophyllum leopoldiā€™s kon ik prima kardinalen of slankzalmen plaatsen. Bij mijn huidige groep scalares hoef ik dit niet te proberen. Onlangs een groepje Copella arnoldi geplaatst in de bak, en binnen een week zijn ze allemaal opgegeten.

Ik ken de verhalen en ook meerdere malen gehoord dat het wel zou moeten kunnen.

Maar goed het is jammer dat de meeste hoog gebouwde zalmpjes niet zo fraai van kleur zijn helaas! Vond zo'n school van 100 kardinalen echt prachtig om te zien.
 
Nou we zitten nog op 8 stuks dus het duurt niet lang meer zeg maar :cool:

Zie ze er nog steeds niet op jagen maar pas in de avond wel een flinke plons door de Geo's waarbij ik vermoed dat die toch de schuldige zijn.

Ach het is niet anders! Wel jammer vond het mooi staan.
 
Jammer van al die visjes maar ja wat in de bek past........................
Hier had ik een schooltje Espei s destijds bij de Manen en daar is er 1 van over. Die Manen verdenk ik er dus ook van.
 
Hetzelfde heb ik onlangs gehad met bijlzalmpjes in de bak. Had een groep van 20 kleine bijlzalmpjes gekocht, maar eenmaal in de bak, waren de Mesonautaā€™s en de maanvissen er snel bij. Heb een groot deel nog kunnen uitvangen en in een aparte bak kunnen zetten. Van de Hyphessobrycon eques (welke ook nog best klein zijn) blijven ze wel vanaf.
 
Hier recent 60+ roodneusjes (volwassen) aan de Geo's verloren.
Guppen blijven ze daarintegen wel vanaf, omdat die echt wel een stuk hoger in de bak zitten.
Maarja, dan hebben de Heros ook wat, want die pakken hier op een of andere manier de roodneuzen weer niet.

Otocinclus wordt vervolgens dan weer niet op gegeten..

Conclusie: het is dus niet alleen het formaat van het (prooi) visje, maar ook de plaats waar ze zwemmen.
 
Het is en blijft de natuur maar ja het is zonde als ze voor een vermogen van je vissen opeten.
 

Terug
Bovenaan