Gerafelde staart


Artemia

Well-known member
Lid geworden
27 februari 2020
Berichten
90
Hallo,
Ik ben nieuw hier en ik heb een vraagje in verband met mijn guppy's.
Mijn aquarium ziet er als volgt uit: 26 liter, grind als bodembedekking, een paar plantjes, filter, luchtpompje en verwarmingselement. De bewoners er van zijn: 6 mannetjes guppy's (Poecilia reticulata), wat garnaaltjes en nog wat slakjes die het aquarium toch gedeeltelijk proper houden, maar nu heb ik een probleem met de guppy's. Het begon met de blauwe, zijn schubben gingen wat rechtop staan en ik was een beetje bang dat dit een ernstige ziekte zou zijn dus heb ik er Esha 2000 in gedaan. Dan kocht ik een nieuwe guppy in de dierenwinkel omdat ik dacht dat hij de drukte in het aquarium wat zou verminderen en dat is ook gebeurd, maar ik denk dat het sinds dan is dat stilletjes aan (bijna) al mijn guppy's een gerafelde staart hebben gekregen. Nu vraag ik me af of het ernstig is, ik doe er nu al een tijdje Esha 2000 in en heb gisteren ook 10% van het water ververst.
Zou iemand me kunnen helpen alsjeblieft?

Alvast bedankt!
 
Ik ben bang dat het voornamelijk fout gaat met de huisvesting en het onderhoud, een bakje van 26 liter is alleen geschikt voor een Betta man en dan solitair en anders garnaaltjes.
Esha2000 helpt daar niet mee.
Heb je een foto van de bak, en wat voor filtering en standaard onderhoud doe je?
 
Dag,
Bedankt om zo snel te antwoorden, maar een foto zal ik straks sturen als ik er een goede heb. Ik heb inderdaad al vaker gelezen dat zo'n bakje te klein is, alleen zeiden de verkoopsters dat dat perfect ging en ze zwemmen ook heel levendig rond. Ik ververs het water afwisselend om de week en twee weken, het glas wordt dan ook afgeveegd en de bodem wordt proper gemaakt. De filter is een Ciano C40.
Is het erg dat ze in deze bak zitten? Ik kan er namelijk niet direct een nieuwe halen
 
Aquarium.jpg
Dit is het:
Is er een oplossing voor?
 
De oplossing is een grotere bak, lees je hier even in.
Verder nu van je filter en de bodem afblijven en zeker 50% per week verversen om te zorgen dat de waterkwaliteit goed blijft.
 
Dankuwel, ik zal het eens lezen en verder zien.
Zal de gerafelde staart dan terug mooi worden?
 
Wat nu wel is, is dat het pas hard begon te rafelen vanaf de nieuwe vis. Zou dit er ook iets mee te maken hebben?
 

Terug
Bovenaan