Gescheurde staart heb hulp nodig!

  • Onderwerp starter Thibault Salen
  • Startdatum

T

Thibault Salen

Guest
Hallo
Ik heb een paar maand geleden guppy’s gekocht 2mannentjes en 2 vrouwtjes (ondertussen al baby’s gekregen) maar 1 hele mooie blauwe (mannetje) heeft een gescheurde staart, heeft niet veel kracht want hij zakt naar de bodem, en omdat hij geen kracht heeft is hij aan de filter vadt komen te zitten en heeft nu eigenlijk zoals bij een een zuigplek maar bij hem is het een bubbel, ik heb hem in een potje gedaan nu ongeveer 4cm water in zodat als hij dood gaat en het een ziekte of bacterie is dat de andere het ook niet krijge (ik heb bij de guppy’s ook 4 blauwe haaien die samen kunnen leven ik weet niet of dat het probleem is zou iemand kunnen laten weten of zeggen wat ik moet doen en of het heelt of niet?! Ik zet hieronder ook een foto van hoe het er nu aan toe gaat.
 
De vis in kwestie, afgaand op het verhaal, is op het eind van zn latijn :))
blauwe haaien.... wat moet ik mij daar bij voorstellen?

Ik zie trouwens dat je 2 topics heb aangemaakt, geef even aan in welke je de vragen/discussie wilt voortzetten :))
 
Laatst bewerkt:
blauwe haaien.... wat moet ik mij daar bij voorstellen?

Ik kan er me helaas wel iets bij voorstellen... :br::(
Er zijn enkele kanshebbers maar hopelijk vergis ik me.

ik heb bij de guppy’s ook 4 blauwe haaien die samen kunnen leven ik weet niet of dat het probleem is

Heb je misschien een foto van deze vissen en wat meer info over je bak? Dan weten we iets meer...
 
Jah hoor hier heb je een foto van de blauwe haai (zo ni weten of het waar is maar ik heb ze gekocht met de naam erbij) blauwe haai
Dit zijn de beste fotos die ik kon maken
 

Bijlagen

  • image.jpg
    image.jpg
    79.9 KB · Weergaven: 61
  • image.jpg
    image.jpg
    82.3 KB · Weergaven: 61
  • image.jpg
    image.jpg
    143.7 KB · Weergaven: 64
@RichD1011 Gebruik deze maar wist niet goed hoe ik dit moest gebruiken en heb zr perongeluk 2 aangemaakt maar in mijn vorige reactie heb ik 3 fotos laten zien van de “blauwe haai” nogmaals ik weet niet of het een blauwe haai is maar ik heb het zo gekocht graag als u nog verder iets weet gelieve te laten weten want het gaat sterk achteruit met de vis

Grtjs Thibault
 
Alle vissen zitten nu apart want de gezamelijke laat ik heel de nacht goed filteren heb het net gekuisd maar de gezamenlijke bak is een vissenbak van 100l en al wel 4jaar oud er zitten stenen, planten en decoratie in (niet scherp) de filter werkt perfect en is helemaal veilig de verzorgen de bak goed alleen zou ik niet weten hoe ik de zuurtegraad en de hardheid moet meten?!
 
Jah hoor hier heb je een foto van de blauwe haai (zo ni weten of het waar is maar ik heb ze gekocht met de naam erbij) blauwe haai
Dit zijn de beste fotos die ik kon maken

Het is helaas zoals ik vreesde. :(
Ik denk dat je "haaitjes" Pangasius (sutchi) zijn.
Die vissen worden groter dan je bak normaal gesproken... (Tot een meter lang...) :juggle:
Dat zegt al iets over de compatibiliteit met je andere vissen...

Ik raad je aan om eens wat informatie op te zoeken over deze vissen, hun vereisten en hun gedrag zodat je zelf je conclusies kan trekken.

Mijn idee: Het is echt schandalig dat deze dieren verkocht worden. Zonder de juiste info, puur omdat ze ietwat dezelfde vorm hebben als een haai...
Zou verboden moeten worden.
 
Bedankt voor al jullie tips en hoe ik dit moet aanpakken maar helaas is hij vandaag exact om 06:43 overlede samen met een zwanger vrouwte die in de filter is geduwd door 1 van de “haaien”
 

Terug
Bovenaan