geschikte verf voor PVC in aquarium


W

Wowtur

Guest
Hoi,

Ik wil graag een DIY spraybar maken voor mijn filter. Om het minder op te laten vallen wil de PVC zwart verven/spuiten. Is er aquarium-veilige verf op de markt welke niet afbladdert e.d.?
 
Op You Tube staan vele voorbeelden.
 
Beste is dat je naar een verfwinkel of doe-het-zelfzaak ga en vraagt achter een universal primer of een primer speciaal voor PVC, op die primer kan je andere verf(bv. schoolbordverf)met een kleur op zetten. ;)
 
Op Amerikaanse fora hebben ze het dan vaak over Krylon. Google er maar eens op.
Alleen in de Nederland nog niet makkelijk verkrijgbaar volgens mij. Hier wel.

Als je het gaat gebruiken zou ik me wel eerst even goed inlezen.
Ook ben ik benieuwd naar eventuele toekomstige ervaringen hiermee! ;)
 
Er bestaat toch ook zwart PVC?
 
Krylon schijnt te gaan bladeren met verloop van tijd, net als andere verven onder water die vis veilig zijn.
Althans dat heb ik gelezen op plantedtank.
Maar buiten de zwarte pvc om, waarom ga je niet voor transparant?
 
vraagje , vroeger ( ja ik ben een 'ouwe aquarioot 'en begin opnieuw ) gebruikte we ijzermenie en schoolbordenzwart ( eventueel mengen ) , ik weet dat sommige verven van samenstelling zijn veranderd oa geen lood meer ( hoera ) maar is dit nog steeds te gebruiken ?
 
Doragon zei:
Er bestaat toch ook zwart PVC?

Er bestaan enkele zwarte pvc uitvoeringen. Dit is meestal gerecyclede rioleringsbuis.

De bekende zwarte buizen, worden onterecht pvc genoemd. Maar deze zijn van PP (polypropyleen). En dit is moeilijk te lijmen.
 
Marcel@

het ongeluk wil dat die zwarte pijp die jij bedoeld alleen in grote diameters verkrijgbaar is,,dus niet in 22 mm maar 40 60 80 enzv dit zijn afwaterings- buizen riool wafin wafex

het word versmolten met speciale apparaat

,dan gaat het makkelijk.

geen gedoe met verf,krimpkous is de beste oplossing
 

Terug
Bovenaan