Geslacht discus


Ik heb geen bodem

Ik ken een discuskweker die én geen bodem heeft en geen filters. Wisselt dagelijks ongeveer 75% van het water, vissen in bakken van 120.

Bij opgroeiende maanvissen wordt meerdere keren per week 50% gewisseld, met bodem en filter. In het water zitten verhoudingsgewijs nagenoeg geen goede bacteriën. Die zitten in de bodem en het filter. Geen bodem, dan zitten er in het filter meer als er plek is om het gemis aan bacteriën in de bodem te compenseren.

Ik heb er mogelijk overheen gelezen, wat zijn de afmetingen van de bak? Ik vind dat met de honinggourami erin lastig inschatten.
Ga je met dat visje erin ook indraaien als je vrouw het goed vindt dat je een doorstart maakt?
 
Even kijken wat ik nu ga doen overstappen weer naar gezelschap bak met veel planten of naar goede discus kweker gaan en 5 kleine discus halen
 
Anders houd t op en ga ik over op Mn vertrouwde plantenbak
 
Ook als je een kweekkoppel erin plaatst

Discus zijn groepsvissen, voor de kweek tijdelijk een koppel bij elkaar steken is goed te doen maar om ze de rest van hun leven apart te houden....

ik zou lekker teruggaan naar de plantenbak of wellicht een ander iets.
 
Thnx voor reacties
Ik ga ff tijdelijk denk ik niks doen en even kijken wat mogelijk heden zijn
:petjeaf:
 
De keuze is alsnog reuze hoor, vergeet dat niet!

wellicht kan je een apart topic openen waarin je mensen vraagt naar wat hun zouden doen met een bak van deze afmeting, je weet maar nooit op wat voor ideeën je dat brengt :petjeaf:
 
Thnx voor reacties
Ik ga ff tijdelijk denk ik niks doen en even kijken wat mogelijk heden zijn
:petjeaf:
Gewoon lekker starten met indraaien, een week of 4. Langer kan geen kwaad. Dan heb je nog heel wat tijd om te bedenken wat je met de bak gaat doen.
Ik vind dit zelf altijd de mooiste fase.
 
Ik ken deze theorie, maar is al jarenlang achterhaald, en kijkt men heden meer naar wat voor soort dieren er in een bepaalde water kolom zitten en hun vervuilings gewoonte.

Inderdaad dit is een onzin verhaal en nergens op gebasseerd.

Jonge discus vissen is veel eten --> veel vervuiling en dus veel afvalstoffen en die moeten er uit.

Dat gaat heel snel met ons geweldige leidingwater.

Zoals al eerder gemeld is de bak te klein voor discusvissen moet je niet willen. Geeft meer gezeik dan plezier naar mijn idee.
 

Terug
Bovenaan