Geslacht van mijn L134


Bosbever

Active member
Lid geworden
2 juni 2020
Berichten
25
Leeftijd
31
Ik vermoed dat het een vrouwtje is omdat er niet echt 'baardharen' of iets dergelijke te zien zijn. Echter lees ik dat een mannetje dit ook kan hebben wanneer er geen concurentie is. Wellicht dat iemand met meer ervaring makkelijker kan zien of het om een man of een vrouw gaat. Ik zou er graag een koppeltje van willen maken dus vandaar dat het belangrijk is dat er zekerheid over is.

De foto's zijn niet mega duidelijk, maar hij/zij laat zich niet vaak zien helaas.
 

Bijlagen

  • 20200622_020807.jpg
    20200622_020807.jpg
    121.2 KB · Weergaven: 118
  • 20200622_020754.jpg
    20200622_020754.jpg
    128.8 KB · Weergaven: 111
Foto moet je eigenlijk van de bovenkant maken.
Vrouwtje is dikker dan het mannetje.
Vooral vanaf de borstvin naar achteren toe.
Daar loopt een mannetje slanker weg.

Om het goed te zien zou je dus meerdere exemplaren van ongeveer dezelfde leeftijd moeten hebben.
 
Ik heb momenteel nog 50 volwassen L134 zwemmen. Alhoewel hij nog aan de kleine kant is, neig ik naar een man. Daarvoor zou ik duidelijkere fotos recht van boven en van de pappilia moeten hebben. Vanaf een cm of 6-7 kan je het pas zien.
 
Oh wauw ik lees dit nu allemaal pas. Bedankt voor de reacties! Ik dacht eigenlijk dat hij al uitgegroeid was (heb de bak van een ander overgenomen) maar hij moet dus nog iets doorgroeien?! Na foto's vergeleken te hebben met mannen en vrouwen lijkt de vorm inderdaad meer op een mannetje, de vrouwen hebben vaak een iets breder hoofd in mijn beleving.
 

Terug
Bovenaan