Wat is er nieuw

Geslachtsbepaling cpo + kweekvraagje

• Onderwerp starter Onderwerp starter urshurak
  • Startdatum Startdatum
U

urshurak

Guest
Ik heb 2 cpo'tjes in mijn bak waarin verder wat hengeli's en danio erytromicrons zitten.
Eén heeft eitjes, van de ander heb ik hieronder een foto en wil ik graag het geslacht weten, volgens mijzelf is het ook een vrouwtje.

Ik weet nog niet zeker of de eitjes van de ander überhaupt bevrucht zijn, heb haar vandaag nog niet gezien, gister waren de eitjes groengrijs. Ze is dan vermoedelijk al bevrucht toen ik haar bijna 6 weken geleden kreeg, of komt ongeslachtelijke voortplanting ook voor bij cpo's?

En moeten de eventuele jonge kreeftjes in een andere bak? Ik voer de kreeftjes om de dag een tablet, tegelijk met de vissen.

IMG_20170106_135509.jpg

Is jammer dat het achterlijf iets gebogen is maar aan het formaat te zien denk ik ook dat het een vrouwtje is.
Je andere kreeft zal idd eerder bevrucht zijn door een mannetje.

Beste is om de kleintjes of de volwassen kreeften apart te zetten want anders is de kans groot dat ze worden opgegeten.
Kan ook dat als de bak groot genoeg is met veel verstopplaatsen dat er een aantal jongen het overleven maar zodra die weer groot genoeg zijn kan het onderling tussen alle kreeften goed misgaan iig.

Denk hetzelfde als vriend John hoor. Je hebt inderdaad een man en vrouw nodig.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan