Gevaarlijk insect?

  • Onderwerp starter vriend van de cory
  • Startdatum

V

vriend van de cory

Guest
upload_2018-4-1_15-3-1.png


Onlangs heb ik er zo 2 uit mijn aquarium gehaald.

Eet het nog jonge kardinaal tetras? Want ik ben er 100 verloren waarvan ik maar 30 dode vissen heb gezien.
 
Ja dat is een larve van een waterjuffer of libelle denk ik en die wil je echt niet in je bak hebben. Goed zoeken of er meer zijn dus.
 
Wat John zegt, gelijk eruit en goed blijven controleren, zijn garnalen moordenaars.
 
Kunnen zo 2 beesten zo een schade veroorzaken?
 
Ja dat is een larve van een waterjuffer of libelle denk ik en die wil je echt niet in je bak hebben. Goed zoeken of er meer zijn dus.
Pfff ja... Je hebt mijn 450L gezien... dat word geen pretje
 
Ja maar ik zo toch goed controleren de komende tijd voordat je nog mer gaat verliezen met deze enge beesten,
 
Ik zou misschien een val kunnen opzetten?

Als het deze beesten waren die al mijn problemen hebben veroorzaakt ga ik echt pissed zijn...

Dat kan best maar kunnen er nog wel 10 inzitten bv.
Die zou ik dan toch moeten zien, niet?
 
Eigenlijk 99, er is 1 overlever
 
jup...
En deze keer heb ik alles met geduld afgewacht en volgens het boekje gedaan.

Dat is wel extreem, ja...
:mad:
Als dat door die larven is dan denk ik ook dat er toch meer dan twee actief zijn.
Over welke periode zijn de vissen "verdwenen".
Ook zou ik denken dat je wel restanten zou vinden van de door de larven gesneuvelde visjes, nee?


Eigenlijk 99, er is 1 overlever

mohicans.jpeg

:sorry:
 
Dat is wel extreem, ja...
:mad:
Als dat door die larven is dan denk ik ook dat er toch meer dan twee actief zijn.
Over welke periode zijn de vissen "verdwenen".
Ook zou ik denken dat je wel restanten zou vinden van de door de larven gesneuvelde visjes, nee?

Njah inderdaad...

Ik had ze er denk ik 4 weken geleden in gedaan. Alles ging goed, ze aten , schoolden mooi samen en kwamen mooi op kleur.
De eerste 3 dagen had ik 3 dode vissen gezien , maar dat was waarschijnlijk gewoon uitval.
En dan 3 weken geen doden gezien. Maar de school begon wel te krimpen.
Ik had het eerst niet door, want ja , in 100 vissen zie je dat niet snel hé. Zeker als je geen doden ziet.

Maar het was mijn moeder die dan zei of het er wel 100 waren.

En dan had ik het ook door, en ik had geen flauw idee hoe het kwam. Ik dacht dan witstip en ben dan beginnen behandelen daar tegen.

En toen begon de echt sh*t , De overgebleven 40-50 , ik zou niet weten hoeveel het er waren , stopten met eten en begonnen 1 voor 1 te sterven, door een opgekomen ammoniak piek.

Ik ververste dan elke dag 50% , maar het ging niet beter

Enkel de siamese algeneters en otocinclussen en 1 kardinaal had het overleeft.
De enige slachtoffers waren kardinalen.
 
En toen begon de echt sh*t , De overgebleven 40-50 , ik zou niet weten hoeveel het er waren , stopten met eten en begonnen 1 voor 1 te sterven, door een opgekomen ammoniak piek.

Ik ververste dan elke dag 50% , maar het ging niet beter

Mja, dan lijkt het me toch raar dat je de waterjuffers verantwoordelijk acht voor de vele uitval?
Je spreekt over witstip en een behandeling daartegen... En ook over een ammoniakpiek...
Dus dan draait de bak toch niet als een zonnetje?

Dan zou ik de oorzaak van de sterfte toch niet enkel zoeken bij een waterjufferlarve (of twee zelfs)?
Trouwens: wanneer een larve een tetra vangt heeft ze volgens mij waarschijnlijk eten genoeg voor een paar dagen dus dat ze een hele school zouden uitmoorden zonder sporen na te laten lijkt me vrij onwaarschijnlijk...
 
Denk het niet om eerlijk te zijn. Ik zocht gewoon een zondebok.
 
Behandelen tegen iets dat er niet is? Brengt tevens je bacteriecultuur om zeep...
 
Mja, dan lijkt het me toch raar dat je de waterjuffers verantwoordelijk acht voor de vele uitval?
Je spreekt over witstip en een behandeling daartegen... En ook over een ammoniakpiek...
Dus dan draait de bak toch niet als een zonnetje?

Dan zou ik de oorzaak van de sterfte toch niet enkel zoeken bij een waterjufferlarve (of twee zelfs)?
Trouwens: wanneer een larve een tetra vangt heeft ze volgens mij waarschijnlijk eten genoeg voor een paar dagen dus dat ze een hele school zouden uitmoorden zonder sporen na te laten lijkt me vrij onwaarschijnlijk...

Wel ik denk dat de bacteriecultuur nog niet op orde was...
Of dat de filters niet opeens 100kardinalen aan konden. Ook al deed ik 50% wissels om de 3 dagen.
Misschien heb ik ook nog eens teveel gevoerd

En dat heb ik ook al gedacht..
 
Behandelen tegen iets dat er niet is? Brengt tevens je bacteriecultuur om zeep...

Ja inderdaad, maar ja als het er wel is , is de cultuur als nog om zeep. En ik dacht toch wat witstip te zien maar de kardinalen verstopten zich altijd
 
Je maakt er maar een potje van! ;)

Jaaa ik weet het :(

Maar wat zou jij doen moesten er opeens 50 vissen spoorloos zijn?
Ik wou gewoon echt graag weten hoe het komt dat ik opeens zo veel vissen kwijt was .
 
Ik heb er vorige week ook 1 in mijn bak gezien ! Mijn planten komen ook voor een stuk van aquariumplanten.com. Wel heel tevreden over de kwaliteit en service!
 
Ik heb daar ook heel wat planten vandaan, maar nog nooit zo'n eng beest gehad.
Denk dat het gewoon pech is.
 

Terug
Bovenaan