Wat is er nieuw

Gevraagd: ervaringen in het aquarium met kersenbuiken

En die zet ik niet onder een negeerknop.
Interessant hoe domheid zich hier verspreiden laat, wel jammer voor een boeiende hobby maar zo blijft er maar weinig van over of je moet zeker weer aan de co2 en mest etc voor wat algen die zijn toch ook gewoon,,planten soorten,,
Prachtig je reactie Edwin en telkens begin je weer over voeding wat de meeste mensen in de bak nodig hebben. Laatst zag ik wat alg in je bak maar ja ik ga niet zeggen dat je beter voeding kan toedienen hoor :pk
Napraten van internet is niet aan de orde en na 14 jaar heb ik denk ik genoeg ervaring om bv algen te voorkomen of te minimaliseren.
O ja, op negeren kun je me niet zetten want dat wil niet maar je weet net zo goed als ik dat en grapje op zn tijd moet kunnen en verder verkondig ik denk ik geen/weinig onzin en doe mn best net als de andere leden hier om anderen te helpen.
Maar goed dit was weer off topic en natuurlijk wens ik je toch fijne feestdagen toe;)k

Edit: gelet op de reactie van Nathalie kon zij mn opmerking/grapje wel waarderen :DD

Rode acara koppel vind ik ook geweldig, maar ik ben een beetje bang dat ze de school tetra’s vakkundig om zeep helpen. Of heb ik dat mis?

Ps. Beetje ❤️ doen tegen John.

Wat vinden jullie van de Boliviaanse ram? Ik lees dat ze minder zwak zijn dan de ramezi, antennebaarsje. Klopt dat?

Tja, ik heb die ook gehad maar niet voor lang en vond ze ook vrij zwak maar ik kan pech hebben gehad. De Ramirazi is helemaal een soort met gebruiksaanwijzing.

Ik denk dat ik het bij mn tetra’s ga houden.

Wat vinden jullie van de Boliviaanse ram? Ik lees dat ze minder zwak zijn dan de ramezi, antennebaarsje. Klopt dat?
Topvisjes... heb hier 2 koppeltjes echt leuke vissen en ben het niet eens dat het zwakke vissen zijn.

Koppel a. macmasteri is ook zéér de moeite.

Ik lees: "Het zijn geen erg sterke vissen. Als ze moeten strijden voor hun eten met erg dominante of drukke vissen dan zullen ze deze strijd verliezen. Hou ze dus samen met wat rustigere soorten."

Mijn ervaring is dat dit kletskoek is. Hier in de bakken zijn ze er als eerste bij het voer en jagen ze bv. de macmasteri weg als dat nodig is.

Ok, dank! Dan ga ik dat heroverwegen.

Ik lees: "Het zijn geen erg sterke vissen. Als ze moeten strijden voor hun eten met erg dominante of drukke vissen dan zullen ze deze strijd verliezen. Hou ze dus samen met wat rustigere soorten."

Mijn ervaring is dat dit kletskoek is. Hier in de bakken zijn ze er als eerste bij het voer en jagen ze bv. de macmasteri weg als dat nodig is.
Ja ok dat betreft dus het eten maar of ze daarnaast sterk zijn dat is wat anders denk ik ;)k

Ja ok dat betreft dus het eten maar of ze daarnaast sterk zijn dat is wat anders denk ik ;)k
Nou ja... daar doelt jouw aangehaald artikel wel op.
Maar desondanks... Ik heb ze denk ik al 3 jaar in een bak die gemiddeld 1x per jaar een waterwissel krijgt en ze doen het prima, goed op kleur, lekker actief.
Maar zoals immer... geen bak (en aquariaan) is hetzelfde.

Nou ja... daar doelt jouw aangehaald artikel wel op.
Maar desondanks... Ik heb ze denk ik al 3 jaar in een bak die gemiddeld 1x per jaar een waterwissel krijgt en ze doen het prima, goed op kleur, lekker actief.
Maar zoals immer... geen bak (en aquariaan) is hetzelfde.
Ik denk dan dat het hier niet goed ging omdat ze telkens schrokken als ik voor de bak stond :DD :DD

Dank dat je dit in een volgend antwoord weer nuanceert. 1 ervaring maakt helaas nog geen gemiddelde. Ik denk dat veel afhangt van de inrichting, medebewoners, watersamenstelling maar zeker ook de kweeklijn waar ze uit vandaan komen.

Dank dat je dit in een volgend antwoord weer nuanceert. 1 ervaring maakt helaas nog geen gemiddelde. Ik denk dat veel afhangt van de inrichting, medebewoners, watersamenstelling maar zeker ook de kweeklijn waar ze uit vandaan komen.
In mijn 1e reactie staat ook al dat het mijn ervaring is, dus die nuance was er al. 1 ervaring maakt inderdaad geen gemiddelde, 1 internet-artikel ook niet.

De kwaliteit van Aquainfo.nl waardeer doorgaans, maar toch geregeld heb ik andere ervaringen dan daar beschreven worden (trek het je persoonlijk niet aan)..

T wordt gewoon een gok als ik t probeer. Maar ik weet t nog niet. Ik weet inmiddels door deze post wel veel beter wat ik wel en niet wil. En jullie hebben ideeën gepost waar ik niet ana gedacht had. Dus hartelijk dank allemaal.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan