Wat is er nieuw

Gewenning of alg

B

BertD

Guest
IMG_1514.JPG
IMG_1514.JPG
IMG_1515.JPG
IMG_1517.JPG

IMG_1515.JPG

mijn planten staan nu 3 weken in de bak alleen krijgen sommige een groene aanslag.

Is dit door het nog wennen of voedsel te kort.
Het kan natuurlijk ook gewoon een alg zijn, maar hoe kom ik er vanaf zodat de plantjes er weer fris bij staan.

Ik zie het zo niet op de foto moet ik zeggen. Als het haartjes zijn dan kan dat duiden op een co2 tekort. Lijkt me dat je de bak even lekker moet laten indraaien.

Bedankt, heb nu ook een jbl test set druppels..
Maar ben er niet echt blij mee ph doet het niet 4 druppels op 5ml water even mixen 3 min laten staan nog helder water naar 15 min nog.

Ga toch daarvoor een digitale meter halen volgens strip ok

Kan je lfs het niet ook testen want ik vindt JBL in de regel wel goed.
Ik gebruik een ph pen van Voltcraft die ik bij Conrad heb gekocht maar die kost rond de 60 euro dus dat is een redelijke investering.

Weet je de huidige waarden misschien ook en hoelang heb je de verlichting nu aan?

Nee ik wou alle waarden meten alleen bleef bij de Ph hangen want die wou niet 😛 verlichting staat nu 9 uur aan, aan eengesloten. Tot 3 maal toe en volgens het boekje gedaan

Lijkt me indd ook een tekort aan voedingsstoffen. Waarbij ik ook CO2 denk, daarbij mag er ook wel wat extra plantenvoeding gegeven worden. Je planten zien er wat kleurloos uit.

Daarbij waardeerd de rode plant en en de groot bladerige plant wel bodemvoeding.

Ik gebruik een leesbril maar moet zeggen dat ik niet echt duidelijke algen zie hoor. De 2 op de laatste foto mogen dacht ik niet met de wortelstok in de grond. Die Anubia in elk geval niet en van de linkse ben ik niet zeker wat dat voor plant is.

Wat ik van Backplay heb begrepen is dat ijzer niet zo n grote rol speelt bij rode planten als dat men denkt. Wel de co2 en het licht en aluminium.
Het rood gebruikt de plant zeg maar als bescherming.

Ik heb bij Backplay al voeding besteld.
Wat ik begreep was de koolstof meer voorals je algen had

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan