Wat is er nieuw

Gewoon benieuwd

• Onderwerp starter Onderwerp starter ab29987
  • Startdatum Startdatum
A

ab29987

Guest
Hey,
Ik vroeg me af hoe je kan zien of het gaat om een mannetjes/vrouwtjes vis en of als ik 5 vissen heb die succesvol zouden kunnen”paren”..
Alvast bedankt voor jullie antwoord

Dat hangt af over welke vissen we het hier hebben. Weet je wat voor vissen het zijn of heb je foto's?
Bij de meeste soorten in het trouwens niet zo makkelijk om jongen te krijgen, vaak hebben ze hele specifieke eisen aan het aquarium, maar laten we eerst kijken om welke soort het hier gaat.

Ik denk dat het sluierstaaryen zijn...ze zitten in een gewone visbokaal ; op dit moment lijken ze me wel niet geslachtsrijp ofzo ze zijn nog wat klein

Bijlagen

• 6192CDF6-6F87-424B-BDC3-E041CCBF38C5.jpeg
    6192CDF6-6F87-424B-BDC3-E041CCBF38C5.jpeg
    55.8 KB · Weergaven: 144
Ai, daar kunnen ze niet eens fatsoenlijk in leven, laat staan voortplanten.
Gebruik dit forum om je goed in te lezen aub. Goudvissen hebben toch zeker 50 l per vis nodig...

Dus zo een visbokaal waar is dat dan goed voor?

Oh...dat wist ik echt niet,sorry welke bokaal heb ik dan nodig?

Helaas is geen enkele bokaal geschikt. Voor deze 5 vissen heb je dus al een aquarium van 250L nodig, op zijn minst. 50L per sluierstaart is het minimum.
Hoe lang heb je de vissen al, en hoe lang heb je de viskom al staan?

Het is heel belangrijk om in je aquarium waar je vissen in houdt, goede bacterien te laten groeien, die het afval van je vissen opruimen. Om deze bacterien een goede start te geven heeft zo'n aquarium 4 weken opstart-tijd nodig.

Oh...dat wist ik echt niet,sorry welke bokaal heb ik dan nodig?

Heel veel mensen zijn zo begonnen omdat in het algemeen nog steeds gedacht en gezegd wordt (helaas ook in winkels) dat dit kan.
Sowieso vissen houden in een ronde bokaal of kom is niet prettig voor ze. Liever een rechthoekig aquarium.

Voor goudvissen raad ik je aan de informatie die je kunt vinden hier op het forum onder 'goudvissen' te lezen. Dan kun je lezen dat een aquarium van 1 meter echt absoluut minimaal is.

Je kunt er dan ook voor kiezen de vissen te verkopen aan iemand met zo'n groot aquarium of vijver en zelf een aquarium te nemen met kleine visjes of garnalen, als je zelf niet zo'n groot aquarium kunt kopen.

Zo een grote bokaal hebben we niet... helpt het om ze in verschillende bokalen te steken want dat is voorlopig het beste waar ik aan kan denken

Als je zelf geen groter aquarium kan kopen dan is het inderdaad het beste om het terug te brengen naar de winkel.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan