Wat is er nieuw

Gezelschapbak van Maikkiev

• Onderwerp starter Onderwerp starter Maikkiev
  • Startdatum Startdatum
Zo, vandaag een hoop geruimd in de bak.

- Planten geknipt
- Grind verlegd (naar achteren zodat het voor er strakker uitziet)
- pH/kH minus aangeschaft (bleef een drama)
- Inrichting aangepakt

Nu kan ik weer volop genieten van mijn bakje. Helaas kan een corydora dit niet meer meemaken, die kwam ik tegen met het ruimen 🙁

Foto's zeggen meer dan 1000 woorden dus hier komen de pica's :3

1jFNw-v8w06Beu1MoAr6j7AOvrQOwzEd.jpeg

Enjoy!

Helaas Helaas Helaas 🙁
Mijn favoriete (grootste) maanvis heeft het erg zwaar...
Continue schuilt die zichzelf en meeste van de tijd zit hij rond het verwarmingselement.
Ben nu continue in de gaten aan het houden wat het zou kunnen zijn, zie namelijk niet echt iets apart.. ja, zijn vleugels (vinnen aan de zijkant) gaan iets langzamer op en neer.

Waterwaardens:
pH: 8
NH3: 0
NO2: 0
NO3: 0
PO4: 0
KH: 7
GH: 5

Waarbij alleen nog de pH erg hoog is, probleem hiervan is dat uit de kraan bij ons standaard water komt met 8pH.. dus dat is nog lastig om dit te kunnen verlagen.
Verversen 2x in de week 4grote emmers.

Hopen op het beste voor mijn schatje 🙂

Als jullie nog iets weten of iets apart zien in deze waardens en/of advies hebben op een mogelijkheid tot pH verlaging, hoor ik dit graag van jullie!

Heb nu even een 2de bak uitgesteld totdat ik dit in orde krijg 🙂

De Tanichthys albonubes "gold. Is eigenlijk sub-tropisch.

leuk voor een koud waterbak of jaar rond in een vijvertje van minimaal 85cm diep.

16-22 graden is eigenlijk ideaal . Als de temperatuur continu hoger is worden ze druk en leven minder lang. Anderhalfjaar ongeveer en in goede omstandigheden kunnen ze makkelijk 3jaar mee.

Het zijn visjes uit de hooggebergten van China waar het in de winter ook vriest.

Hoi Botia,

Bedankt voor je wijze les!
Het vreemde is, deze vissen zijn lekker rustig en genieten. De temperatuur in mijn bak is dan wel 24 graden en mijn bak maar 60cm diep. Tja.. en ik vind het schitterende vissen. Dacht na gesprek met mijn LF dat ze wel bij mijn visbestand konden.

De Meeste winkeliers verkopen alles voor 24 graden. Maar deze vis is daar dus niet echt voor geschikt.

24 graden als zomer temperatuur kan prima tijdelijk maar daarna wensen ze koeler. Zelfde geld bv ook voor de Zebradanio.

Ik hou me nooit bezig met waardes. Nog nooit, en heb al 30 jaar vissen die stok oud worden. 😉 Ik heb wel vooral nakweek trouwens die sowieso al veel meer kunnen hebben dan wildvang.

Een Danio kan ook een hoop hebben qua waterwaarden.

Ah oke! Top, toch in ieder geval bedankt voor de nuttige informatie die al gegeven is.

Hopelijk krijg ik nog iemand die misschien weet wat er met het maanvisje aan de hand is 🙂 ofdat dit normaal gedrag is!

De maanvis komt nu al 3dagen niet eten...
Zien jullie hier iets geks?

yoBFeuaZkwzrsT6RlpNKRpEk5QPE_3uS.jpeg

'S avonds komt hij even een half uurtje rondkijken en daarna gaat die weer schuilen.

Zojuist heeft Jos Hut mij ook bereikt met een antwoord en die vertelde mij dat er niks geks te zien is aan de maanvis en dat het waarschijnlijk niet meer het baasje in de groep is.

De andere maanvissen zien er ongeveer hetzelfde uit als onderstaande vis.

2j424o8.jpg

Foto is helaas genomen met alleen de plantenverlichting aan.

Voor alsnog gaat alles goed! Ik heb gisteren 20% van het water ververst, toen kwam ik erachter dat er een slak in zat.
Heel klein slakje, geen idee waar die vandaan komt maar ik zag hem ineens lopen over mijn ruit.

Heb voor het eerst ook het filter uitgespoeld in aquarium water en dat zag er ook allemaal goed uit. Nu alleen nog een raper halen voor de slangen. Die zijn namelijk ook erg vies.

Nogmaals Jos Hut en Peter bedankt voor het beantwoorden van mijn zorg!

Off-topic; heb nu al zitten denken aan een nieuwe bak 🙂 het kriebelt om nog een bak van 1meter te gaan halen. 1 ding is zeker als er ergens een goedkope op de kop te tikken is dan staat die bij mij op zolder!

Zo Zo, het is alweer een tijd geleden dat ik weer iets heb geplaatst. Door vakanties en andere omstandigheden weinig tijd gehad.
De bak daarin tegen is eindelijk verlaagd naar pH 6. En de bak is voorzien van Valisnera wat ze overigens te gek vinden!

Ik heb de bak moeten verlagen met pH/kH minus en dat ging niet zonder slag of stoot. De maanvissen kregen een hele dikke "onderkin". Eerst dacht ik dat het een ziekte was echter na 1dag was het fenomeen alweer verdwenen.

Foto's zullen vanavond volgen.

Zo, dat is een hele lange tijd geleden sinds mijn login.
Ben nogal erg druk bezig geweest met het verbouwen van de tuin, het hoort er nu eenmaal bij nu we de winter in gaan.
Met de bak gaat het redelijk, ben heel erg aan het stoeien met draadalg. Heb al tabletten gehaald die nu in het water liggen op de hoop dat het minder wordt. De verlichting is al teruggedraaid naar 8uur p/dag.

pH heb ik eindelijk terug kunnen schroeven naar 6,5pH en bij de waterwissel komen er lekker wat dopjes pH/kH minus in zodat het ook op die waarde blijft.

Verder worden de maantjes erg groot! Ze zien er goed uit, eten lekker verschillend. Dag1; vlokken, Dag2; Artemia's, Dag3; Granulaat en Dag4; diepvries.

Ik zal vanavond eens proberen een paar foto's te gaan plaatsen.

🙂

Goedenavond aquarianen!

Het is een hele poos geleden..... spijtig genoeg gewoon niet veel gedaan op het forum en mede door de nieuwe server integratie ben ik het overzicht inclusief mijn wachtwoord kwijt geraakt 🙁
Het beheer heeft uiteindelijk een reset gedaan en nu heb ik mijn account weer terug waarvoor dank!

De cayman heeft helaas de rubber probleem waardoor ik vorige week een natte vloer had en een iets minder vrolijke vrouw.
Echter mocht ik hierdoor wel een nieuwe bak uitzoeken en het is uiteindelijk een Trofis geworden.

Ik ging eigenlijk op zoek naar de cayman ferplast scenic omdat ik daar de afgelopen jaren erg tevreden over ben geweest. Echter toen ik daar ter plekke was zag ok de Trofis staan en ik vond het een strakke en goed uitziende bak.

Heb mijn bestand overgezet naar de nieuwe bak en ik ben nu bezig om mijn planten in orde te krijgen!

Mooie bestelling gedaan bij aquabemesting en alles naar wens ontvangen.

Wat betreft de oude bak, staat momentele leeg in de schuur... opnieuw kitten en dan kan die weer een 2de ronde mee! Dat wordt een leuk projectje! 🙂

Hierbij de foto’s.
69CC447F-A9D7-4B59-A34E-8ACF2A52102C.jpeg

13B074DC-CB1B-4C6C-B355-6D9768247C67.jpeg

Laatst bewerkt door een moderator:
Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan