Wat is er nieuw

Gezelschapsbak van Vlinderken 80x40x50cm

• Onderwerp starter Onderwerp starter Vlinderken
  • Startdatum Startdatum
V

Vlinderken

Guest
Hallo iedereen,

Na enkele jaren een Superfish 60 panorama gehad te hebben, en nu ik toch een half jaar verhuisd ben, was het eindelijk tijd voor een nieuw aquarium. Eentje die tot zijn recht kan komen in de woonkamer.

Ik was al meer dan een jaar aan het zagen dat de superfish toch maar klein was.

Een tijdje geleden zag ik in de lfs een hand gemaakte bak staan. Na wat rekenwerk voor de bijkomende kosten voor verlichting, pomp, levering, kast, .... , toch maar besloten om hem te kopen.

Deze week was het dan zover.

Het is dus een glazen aquarium van 80x40x50. Met een zweminhoud van 70x40x50.
De omlijsting en dekplaten zijn in zwart glanzen glas.
De filterkamer is in 3 stukken. 1 voor de termostaat, 1 filtering (spons, pijpjes, kiezels, 2 lagen watten) en 1 pomp.

De velichting zijn 2 balken van jmb. 60 cm comunitie, 1 rood wit en 1 blauw wit met dimbare contoler.

De bodembekking is zwart kiezelzand.

Ik weet dat het niet ideaal is maar de visjes zijn direct mee verhuisd. Om toch een nitietpiek te minimaliseren heb ik oude filterwatten van de verkoper gekregen uit zijn filter en hebben we mijn eigen oude water overgeheveld. Ook hebben we verse levende bacteriën toegevoegd aan de filter.

Ik ben benieuwd naar jullie reacties.

Groetjes Vlinderken.

20171102_094147.jpg
20171102_101628.jpg
20171102_133310.jpg
20171103_174337.jpg

Ruden01, De planten zijn ook overgekomen vanuit de Superfish.
Ik ga deze nu een tijdje laten tot rust komen voor ik iets nieuw koop zoals extra planten.

Dank je iedereen voor de reacties!
Nu rustig de tijd nemen om na te denken over welke visjes er nog bij zouden passen of welk schooltje ik ga uitbreiden.

momenteel:
3 neon tetras
6 witte tetras met blauwe oogjes
5 roodneus zalmjes
5 rode neons ( weet juiste naam niet)

Een goede maand na opstart.
De algen aangepakt.

20171207_174055.jpg

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug