Gezocht: Goudelritsen Pimephales promelas


Giebeltje

Well-known member
Lid geworden
30 juni 2019
Berichten
2,823
Locatie
Hakketakkebos
Ik ben bezig mijn "grote" vijver op te knappen. Hij bestaat uit een dieper gedeelte van 60/70 cm x 100 x 100 en een ondiep gedeelte van 30 x 100 x 100. Er staan dotterbloemen en een jonge waterlelie in en er drijft waterpest in. Er komt ook een pomp in met een waterornament. Volgens mij is dit een prima plek voor Goudelritsen, maar... waar vind ik die?

De dierenwinkel op de hoek wordt bevoorraad door Jarathana en die heeft ze niet. Wie heeft ervaring met online aanbieders zoals de Koicompagnie in Assen?
 
Dank je wel voor de link!
 
ik vind online bestellen van vissen zo ... ik krijg er de kriebels van. Heb je geen gelegenheid om er zelf naar toe te gaan?
 
ik vind online bestellen van vissen zo ... ik krijg er de kriebels van. Heb je geen gelegenheid om er zelf naar toe te gaan?
Dat is dus inderdaad mijn probleem, ik heb alleen de benenwagen, de fiets en het OV tot mijn beschikking. Maar de LFS op de hoek krijgt zijn levende have ook middels een bestelbusje aangeleverd. Die komen uit Lelystad, dus dat is van hieruit bezien ook een flink eind weg. En voordat ze in Lelystad zijn hebben ze er al een of meer vliegreizen op zitten. De stress voor de visjes is dus gelijk, tenzij deze online aanbieder ze bij kwekers uit de buurt haalt, dan is die zelfs minder. Als ik naar de andere kant van het land moet met het OV heen en terug is dat ook geen feest voor die vissen, dan kan ik beter 25 euro voor een koerier betalen en worden de visjes rechtstreeks afgeleverd. Het mooiste zou zijn als ik iemand hier in de buurt kon vinden die ze zelf kweekt, maar tot nu toe is dat nog niet gelukt.

Afgezien daarvan, het moeten echt kleinere vissen zoals Notropis ( Shiners) of Pimephales promelas zijn, voor grotere vissen zoals Windes, Goudvissen en Shubunkin is mijn vijver ongeschikt. Danio's zijn ook leuk, maar evenmin geschikt omdat ze niet winterhard zijn en ik geen winteropvang voor ze heb.
 
Pimephales promelas : heb ik in het begin dat ik aquariums had ook gehad .
Op zich wel geinige visjes .
 

Terug
Bovenaan