Wat is er nieuw

Gezocht, grote fysieke winkel voor aquariumplanten omgeving Meppel

• Onderwerp starter Onderwerp starter Mimiss
  • Startdatum Startdatum
M

Mimiss

Guest
Hallo,

Wij willen vandaag aquariumplanten gaan uitzoeken, maar kunnen behalve webshops, weinig grote plantenzaken vinden in de buurt van Meppel en omgeving.

Heeft iemand hier de gouden tip?:daisy:

Groetjes Mandy

Je zou naar Hoogeveenkunnen gaan naar Aqua fish? Of als je wat verder wilt naar Dalen GD aquarium.
A37 afrijden, bij Holsloot recht n34 eerste afslag nemen en dan ben je er al bijna.

Ik zou dan wel eerst informeren wanneer ze planten binnenkrijgen want anders loop je het risico dat er weinig keus is😉. Zelf bestel ik ze ook regelmatig online en dat gaat prima verder.

Ik zou dan wel eerst informeren wanneer ze planten binnenkrijgen want anders loop je het risico dat er weinig keus is😉. Zelf bestel ik ze ook regelmatig online en dat gaat prima verder.
Inderdaad en die hebben meestal alles op voorraad.

Bedankt voor de reacties! We zijn bij aqua fish in Hoogeveen en G&D in Dalen geweest. Nu bezig het zand schoonmaken en erin kieperen.

Haha bedankt, iemand nog suggesties voor de diepte qua zandbodem, ik lees meestal zo'n 4 cm ?

10 cm is omdat de stengel planten dan beter op hun plek blijven.
Geeft meer grip zeg maar.

Hallo iedereen. Wij zijn inmiddels druk bezig met het planten van onze plantjes. Het is inmiddels best wel laat en we willen graag weten of onze plantjes één nacht in koud water overleven. We kunnen natuurlijk een laagje lauw water in de bak doen maar dat is met een half uurtje wel koud. Kunnen wij onze plantjes één nachtje in een laagje water laten staan? Hoor graag jullie meningen. Alvast bedankt voor het meedenken. Greetzz Mandy en Kaj

Laatst bewerkt door een moderator:
gewoon in een emmer met koud-lauw water (+/- 25 graden)

kan makkelijk, zelfs wel voor een paar dagen.

We hebben er nu ongeveer 7 centimeter in zitten maar kunnen het niet op temperatuur houden. Zit nog geen thermostaat in op dit moment. Kamer is 19 graden. Wellicht is het een idee om de verwarming aan te houden? Dan is het hier in ieder geval 19 graden. Groetjesss

Kamer temperatuur is op zich geen probleem voor de planten. Dus als het 19 of 17 graden is tijdens de nacht, dat komt het wel goed hoor. En het mag gewoon een volle emmer zijn,meer water is langzamere temperatuursverandering

Ok, bedankt voor je reactie Sschot! Is het beter om de hoogste planten ook volledig onder water te hebben, of is tot de helft voldoende voor 1 dag?

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan