Gezocht: Tips, ervaring met, en informatie over Aquariumbouwers


jeffrey

Well-known member
Lid geworden
5 september 2004
Berichten
722
De kogel is door de kerk. Ik ga een nieuwe bak nemen. Hiervoor wil ik er eentje op maat laten maken. Ik zit nu dus in de oriënterende fase. Ik ben op zoek naar goede aquariumbouwers. Ik zit in omgeving Rotterdam, maar ben bereid om te kijken tot een afstand van 2 uur te rijden (enkele reis).

Met vriendelijke groet, en bij voorbaat dank.
 
Ik ben 1 van de weinige denk ik..
Maar ik ben niet heel content met m’n aquarium wat ik bij van wolveren heb laten maken.
Glasplaten staan niet mooi recht, kit wat niet overal netjes is afgewerkt.

Daar het mijn eerste maatwerk bak was heb ik een beperkt referentie kader, maar ik heb bakken van aqualife van dicht bij gezien en die zagen er toch echt best gelikt uit moet ik zeggen
 
Aquaria van wolferen, ligt nog iets voor etten-leur, zeer goede bouwer, misschien wel de beste. Prijzen zijn scherp en je kunt in goed overleg met de man overweg, bakken zeer nauwkeurig afgewerkt, echt een pietje precies.
 
Ik ben 1 van de weinige denk ik..
Maar ik ben niet heel content met m’n aquarium wat ik bij van wolveren heb laten maken.
Glasplaten staan niet mooi recht, kit wat niet overal netjes is afgewerkt.

Daar het mijn eerste maatwerk bak was heb ik een beperkt referentie kader, maar ik heb bakken van aqualife van dicht bij gezien en die zagen er toch echt best gelikt uit moet ik zeggen
Mooi😄 heb ik toch wel de betere ervaring
 
Mijne komt van Zorona. Mijne voldoet aan mijn eigen wensen en prijs vriendelijk. Bezorgen naar Arnhem meen 30 a 40 euro. Hielp ook even met plaatsing op kast.

Wat iets minder was, de trage manier van communicatie. Mail kan wel paar daagjes duren voordat je antwoord heb
Met zwarte markerstift mijn naam op de bodem geschreven wat ik pas later zag. Met een bodem erin geen probleem maar ik heb bare bottom dus :rolleyes:
 
Ik ben 1 van de weinige denk ik..
Maar ik ben niet heel content met m’n aquarium wat ik bij van wolveren heb laten maken.
Glasplaten staan niet mooi recht, kit wat niet overal netjes is afgewerkt.

Daar het mijn eerste maatwerk bak was heb ik een beperkt referentie kader, maar ik heb bakken van aqualife van dicht bij gezien en die zagen er toch echt best gelikt uit moet ik zeggen
Daar heb ik nu ook eentje in bestelling...zou normaal nog voor kerst moeten geplaatst worden, maar dat steekt voor mij niet echt op een week. Heb verschillende bouwers gemaild/bezocht, waaronder aqualife en aquaja(de vooral in de zee-wereld, bekende diamond bakken).
Heb prijsverschillen van meer dan 2500 euro gezien-ok, de diamond bakken zijn echt wel mooi, maar niet zoo mooi. Wat ook een rol speelde was de levertijd, die bedroeg bij Van Wolferen een maand of tweeënhalf, bij twee ander bekende bouwers minstens zes maanden.
Had eerst een Belgische bouwer, maar daar kon enkel het glas gebouwd worden, ook een onderstel, maar geen kast. De prijs was wel héél aantrekkelijk. Ik heb van die man zowel fantastische als minder goeie referenties gezien. Ik zou echt niet op honderd kilometer kijken als ik een bak moet kiezen. Ik ben er twee keer ter plaatse langs geweest, om de bakken te zien, maar vooral ook om héél goed uit te leggen wat waar moest komen-heeft me elke keer stevig wat uren gekost, maar dat vond ik het wel waard. Hét voordeel bij van wolferen vind ik dus ook(zals hierboven al aangehaald) dat ie echt volledig op maat werkt, speciale overlopen, alles is mogelijk bij hem. Dat lag bij aqualife bijvoorbeeld iets moeilijker en zeker bij aquaja nog moeilijker. Bij de laatste kan je trouwens alleen bestellen via een lfs die voor hen dealer zijn, dat vond ik dan weer een bijkomende horde als er problemen zouden opduiken.
Plaatsing gaat me ook niet echt weinig kosten, maar ik ga ervan uit dat het aquarium toch wel enige tijd gaat blijven staan, toch als je er eentje op maat laat maken-dan kijk je niet op honderd euro meer of minder, althans ik toch niet.


For what it's worth...ik heb van wolferen doorgekregn van mijn lfs, die laten alle bakken boven de 2 meter door hem maken. Was zelf al zinnens eens langs te gaan vanuit België, maar dat heeft me toch ook mee over de streep getrokken.

Nu ja, we gaan het zien wat er in december gaat opgeleverd worden...misschien verwens ik Leo wel vanaf de kerst, ik hoop echter van niet.;)
 
Ik heb slechte ervaring met
Mijne komt van Zorona. Mijne voldoet aan mijn eigen wensen en prijs vriendelijk. Bezorgen naar Arnhem meen 30 a 40 euro. Hielp ook even met plaatsing op kast.

Wat iets minder was, de trage manier van communicatie. Mail kan wel paar daagjes duren voordat je antwoord heb
Met zwarte markerstift mijn naam op de bodem geschreven wat ik pas later zag. Met een bodem erin geen probleem maar ik heb bare bottom dus :rolleyes:
Bij zorona heb ik zelf een iets mindere ervaring, miss omdat ik toen zelf voor de goedkoopste opties ben gegaan.
Vond het glas niet netjes afgewerkt, kit overheen gesmeerd om het nog een beetje weg te werken maar ook dit was niet echt een gezicht, ik heb zelf een maand later de droogkamer opgehoogd met glas stripjes van 3cm hoog omdat het water via de droogkamer naar beneden kwam.
Aardige kerel dat is hij zeker, hij komt oorspronkelijk uit vlaardingen , hier woon ik zelf ook dus was wel een klik en gespreksstof, hij is naar de andere kant van nederland verhuist (groningen) waar hij een aquariumbouw is begonnen.
Miss als je voor de wat duurde afwerk opties gaat dat het er beter uit komt.

Andere slechte ervaring die ik heb is van aquariumbouwer ijmuiden, bioloog was top, niets op aan te merken, aquarium daarintegen.. 15mm glas 160x85 rimless, glas was 5mm scheef gezet tegenover andere plaat, omdat het volledig rimless was viel het erg op en heb me er jaren aan geergerd.
Had een korting gekregen en was daarmee akkoord gegaan, die korting was het ergeren niet waard.
 
Allen heel erg bedankt voor de tips. Ik ga eens rustig rondkijken en informeren bij de genoemde zaken. Super!
 
Terraglas, redelijk onbekend is ook een optie, daar heb ik zelf ook wel eens een kweekbak besteld.

Deze Mijnheer heeft een soort van grote garage ,( als bedrijfsruimte) en in een omgeving waar van alles van glas gebouwd wordt op bestelling.
Maar contakt leggen gaat enkel via e-mail, want deze ( buitenlandse) Mijnheer waar ik persoonlijk in het verleden veel ( positief) contact mee heb gehad maakt alles naar uw wensen, maar heeft daarbij ook nog een baan die behoorlijk intensief is, maar kijk eens naar zijn site.

Hij vervuld al uw wensen, en maakt alles wat u voorlegt ,een aanrader.

gr. bert
 
Onlangs nieuwe bak bij van Wolferen besteld. Erg content mee, keurig afgewerkt en correcte levering (op het feit na dat ik zelf moest helpen met tillen en Leo deed alsof de bak niks woog, 180*65*65 inclusief overloop en droogkamer. Alleen jammer dat de trekstrip net niet helemaal in het midden zit
 
Daar gaan we weer, mij is bekend dat na een order geplaatst zij toch slecht bereikbaar zijn, maar ze doen wel wat u vraagt.
ga wel met tuinkabouter mee, in zijn beleving, en de niet precies geplaatste trekstrip.
 
Terraglas, redelijk onbekend is ook een optie, daar heb ik zelf ook wel eens een kweekbak besteld.

Deze Mijnheer heeft een soort van grote garage ,( als bedrijfsruimte) en in een omgeving waar van alles van glas gebouwd wordt op bestelling.
Maar contakt leggen gaat enkel via e-mail, want deze ( buitenlandse) Mijnheer waar ik persoonlijk in het verleden veel ( positief) contact mee heb gehad maakt alles naar uw wensen, maar heeft daarbij ook nog een baan die behoorlijk intensief is, maar kijk eens naar zijn site.

Hij vervuld al uw wensen, en maakt alles wat u voorlegt ,een aanrader.

gr. bert
Netjes dat hij op zijn site al een uitleg geeft voor de soms slechte bereikbaarheid per teefoon.
 
jessicapilon, mooi dat je dit gecontroleerd heb, hij werkt ja, in een 2 ploegendienst en maakt daarbij aquaria met de wensen van de toekomstige eigenaar.
Ik heb persoonlijk gewoon een waardering voor deze man, hij zal qua afstand niet voor iedereen bereikbaar zijn maar het is een fijne persoon die maakt wat je wilt.

Was zelf even in twijfel of ik wel iemand 'als aquariumbouwer' kon vermelden omdat hij niet adverteerd op deze site, maar we helpen elkaar.
Gr. bert
 
Onlangs nieuwe bak bij van Wolferen besteld. Erg content mee, keurig afgewerkt en correcte levering (op het feit na dat ik zelf moest helpen met tillen en Leo deed alsof de bak niks woog, 180*65*65 inclusief overloop en droogkamer. Alleen jammer dat de trekstrip net niet helemaal in het midden zit
Hier ook..
Zegt ie, als je 4 man regelt komt het goed.
Pakt die kerel zowat in z’n eentje m’n 200x70x70 op xD
 
Ik een paar weken geleden mijn aquarium besteld bij Strijker in Rotterdam.
Als het goed is kan over een week op vier wat vertellen over de kwaliteit.

 
Hier oo
Zegt ie, als je 4 man regelt komt het goed.
Pakt die kerel zowat in z’n eentje m’n 200x70x70 op xD

Er staat dan ook een bench-press IN z'n kantoor....


Daarom heb ik gedacht aan wat gelijkwaardige hulp: mijn beide neefjes komen normaal helpen bij de plaatsing-allebei power lifters. ;)

Ik ga wijselijk vanop de zijlijn supporteren...al dat testosteron, maar vooral de 2.30m zijn samen iets teveel van het goede voor mij. :ROFLMAO:
 
Tuinkabouter

Ik ga er vanuit dat jou bak 200 x 70 x 70 x 12mm. 150 Kg. weegt, dus ja 2 sterke kerel's kunnen dit dus wel aan.Met meer (4) personen is natuurlijk meer safe.
 
Ik weet dat Aquadeco uit Rijssen tegenwoordig ook maatbakken compleet levert. Er werkt iemand die eerder bij Veldhuis Aquaria bakken bouwde.
 
Ik weet dat Aquadeco uit Rijssen tegenwoordig ook maatbakken compleet levert. Er werkt iemand die eerder bij Veldhuis Aquaria bakken bouwde.
Veldhuis.. daar heb ik wat geld uitgegeven😆 jmmr dat die weg is.
 
Mijn diamond aquarium heb ik besteld bij Romberg. Tuurlijk duurder maar wel met een super service. Achteraf gezien ben ik heel blij met het meedenken van Romberg en het maken door diamond.
Zou zeker gaan van een droogkamer en bioloog Jeffrey!

Groetjes John.
 

Terug
Bovenaan